welke opleiding voor veel werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kippetje

welke opleiding voor veel werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 19:13

Hoi Iedereen,

Als jij nu een opleiding moest kiezen in de richting van administratief/boekhouden/financieel medewerker.

Welke zou dat dan zijn om te zorgen dat je wist dat je daarbij snel parttime werk zou kunnen gaan doen?

Of zijn er nog meer banen waarvan je zegt: Ga dan die studie voor dat werk doen! Van belang is ook dat de studie niet te kostbaar/te lang mag duren. Ik heb al een HBO studie afgerond, maar denk dat een MBO opleiding in dit geval beter is (i.v.m tijdsduur enz.)

Ik hoor graag van jullie ideeën, graag vooral van mensen die veel ervaring hebben met de werkgelegenheid.

Groetjes Kim

Djonah

Re: welke opleiding voor veel werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:18

Als je echt baangarantie wilt hebben moet je kijken voor een opleiding richting plantenteelt of groothandel en logistiek in de groene sector. Maar ik weet niet of je baangarantie zoekt of iets anders?

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 20:42

Nou ik zit een beetje te zoeken naar wat ik wil. maar als ik dan toch een omslag maak dan wel naar iets waarbij ik werk kan krijgen.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 20:45

En zijn dat dan banen die ook nog wat opleveren? 15 euro per uur is wel minimaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:06

Tsja... Waarin zit veel werk. Moeilijk. Maar in de banen waar je volgens mij veel kan verdienen is directiesecetaresse?

carola24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:15

Zeker iets in de techniek! Veel werk met uitstekende salarissen

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:23

en wat voor banen in de techniek dan,carola? En zijn dat ook banen waarin het geaccepteerd wordt om parttime te werken?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:40

Je hebt door dat alles echt met pieken en dalen gaat? :') Een paar jaar geleden kon je met een administratieve opleiding overal terecht.. de studenten accountancy werden gelokt met leuke bedrijfsauto's etc. Dat is nu ook weer over. Dus je kan nu ook aan iets beginnen wat tegen de tijd dat je klaar bent al weer "vol" zit ;)

Mag ik eerlijk zeggen dat je beter iets kan gaan doen wat je leuk vind? En ja, dan wel realistisch kijken of er werk in is... (Ik zou het liefst misschien ook wel heel de dag stallen uitmesten ;) maar mjah...)

Baangarantie heb je eigenlijk vrijwel nooit in mijn ogen :)

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-15 21:47

In wat ik leuk vind kan ik nu geen baan vinden, dus als ik dan toch niet krijg wat ik leuk vind dan toch in ieder geval iets waar nog eventueel werk in te krijgen is. Lol in je werk kun je ook halen uit collega's en andere dingen dan het eigenlijke werk zelf.

Maar bedankt voor je kritische noot :-)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:58

Als je echt veel wilt verdienen denk ik niet dat dat met een mbo opleiding lukt. Dus dan zal je minimaal hbo moeten doen.

Tja techniek is op dit moment veel gevraagd, maar niet voor niets hele zware studies.

Parttime werken, veel verdienen en snel aan de bak. Ik vrees dat je je eisenlijstje een beetje moet bijstellen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 21:59

Haha, mjah was niet banketstaaf bedoeld ofzo :o maar het wisselt echt heel erg... En als je niet kan doen wat je leuk vindt, gaan kijken wat je ook leuk vind en dan kijken of een baan daarin vinden realistisch is, zo ja, daarvoor gaan. Je moet nog jaren werken, dus kies dan ook voor iets leuks!

En vraag me dan ook af of een hele opleiding per se nodig is....(als ik kijk waar ik nu werk, hadden mensen met een opleiding in die richting een soort van voorrang, voor de rest moest je een minimaal niveau hebben. Dus stel ze vragen een MBO4 niveau, dan maakt het niet uit of je kapster bent of een administratieve opleiding hebt gedaan ;))

Dus zou eerst even rond gaan kijken, eventueel dan duaal zoeken, dat je ook meteen kunt zien of het wel iets voor je is...

carola24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:02

Procestechniek, automatiseringstechniek, energietechniek.... Tja parttime werken. Vaak lukt dat in deze functies alleen als je al ergens in dienst bent

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:05

Verzekeringen!
Haal je WFT examens. Er zijn veel bedrijven die mensen zoeken met hun WFT examen. Nu is er al een tekort. Vanaf april 2016 zal dat alleen maar erger worden omdat mensen zonder diploma niet meer mogen adviseren.
En het is ook nog eens heel erg leuk. Je hebt veel richtingen: Schadeverzekering, inkomen, hypotheken, leven of pensioen bijvoorbeeld. Vooral als je de diploma's hebt voor die laatste heb je denk ik een goede toekomst!

Ik had binnen 3 weken mijn diploma's voor basis, schade particulier en schade zakelijk. Het is wel zo dat dat tegenwoordig iets lastiger is. Maar langer dan 3 maanden moet het niet duren denk ik als je 2 dagen in de week kan leren.
Laatst bijgewerkt door ano0uk op 03-05-15 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:06

ano0uk schreef:
Verzekeringen!
Haal je WFT examens. Er zijn veel bedrijven die mensen zoeken met hun WFT examen. Nu is er al een tekort. Vanaf april 2016 zal dat alleen maar erger worden omdat mensen zonder diploma niet meer mogen adviseren.
En het is ook nog eens heel erg leuk. Je hebt veel richtingen: Schadeverzekering, inkomen, hypotheken, leven of pensioen bijvoorbeeld. Vooral als je de diploma's hebt voor die laatste heb je denk ik een goede toekomst!

:j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:22

kippetje schreef:
En zijn dat dan banen die ook nog wat opleveren? 15 euro per uur is wel minimaal.

Het minimum loon is nog geen € 10 per uur. Waarom zou een werkgever jou € 15 per uur betalen? Je moet nog een studie beginnen/afronden en je hebt daar dan geen praktijkervaring in. Je gaat vaak meer verdienen, als je meer ervaring hebt :D of als je (veel) kwaliteit levert. Dat lijkt me nu nog niet aan de orde.

Ik weet dat in het Rijnmondgebied, HBO-ers een logistieke (of transport/expediteurs) opleiding doen op MBO-niveau via leren/werken. Maar dat is niet parttime en of je € 15 per uur ontvangt terwijl je een opleiding doet, betwijfel ik. Je moet het als een investering zien, zodra je een diploma en meer ervaring hebt, ga je meer verdienen.

Ik raad je aan een beroepenkeuze-test te doen en een studie/opleiding te kiezen die je ligt en waar toekomst in zit.

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 22:29

kippetje schreef:

Ik vermoed dat je best partime kan werken in de groen sector. Het ligt een beetje aan je werkgever. Ook kan je er veel verdienen en doorgroeien als je goed bent in je werk.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 07:52

Ik ben bezig mrt de opleiding bedrijfsadministrateur niveau 4, kom ook van hbo af.

Ik had binnen een maand, nadat ik met mijn opleiding gestart was, werk gevonden.
Full time en ook nog eens op loopafstand.
Nu is het stage en werken tegelijk, ideaal.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:02

Goeie lasser worden, die zijn goud waard. Ook mensen die als operator werken in de chemische technologie verdienen goed (mbo opleiding). Dan draai je wel vooral ploegendiensten, maar dat verdient wel. Ook werktuigbouw etc. wordt nu veel gevraagd. In de logistiek is op dit moment ook redelijk wat werk, maar het lastige is dat niemand weet hoe dit er over drie of vier jaar uit ziet.

Maar is het niet handiger om niet alleen voor het geld te gaan? Maar iets te vinden waarbij je beide kan combineren? Werken moet je namelijk nog heel lang doen, dan is het best aardig als je ergens in werkt waar je het naar je zin hebt en een inkomen hebt.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 09:10

Kijk ui met administratie.
Door de recessie zijn er ook een hoop banen over de kop gegaan waardoor administratie uiteraard ook minder is geworden.

Op vacatures in het financiële vak word dan ook massaal gereageerd omdat iedereen maar denkt dat er werk zat in is.

En inderdaad goede technici is heel veel vraag naar.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 12:52

Ik verwacht ook geen inkomen tijdens mijn studie en neem wel een hbo denk niveau mee.
mijn man verdient veel en daarom krijgen wij geen kinderopvang toeslag wat betekent dat ik al 10 euro van mijn loon direct weer inlever als beide kinderen naar de opvang moeten. Dit jaar vangt een vriendin een kind op waardoor ik nog wat over houdt. maar dat is volgend jaar niet meer.
daarom kijk ik nu naar een opleiding die ik dan kan gaan doen zodat ik als ik dat jaar klaar heb ik aan de slag kan.
Verder erg leuk al die verschillende opties. ik hoor graag nog meer ervaringen en ideeën.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:55

Iets in de richting van boekhouding?

Lijkt mij persoonlijk oersaai, maar heb verschillende vrienden die in de boekhouding werken en altijd heel vlot aan nieuwe projecten/nieuw werk geraken.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 20:27

ha ha ha, ergens lijkt mij het ook saai, maar ik weet dat ik de administratie die ik voor mijn moeder altijd deed toch ergens wel leuk vond om te doen. Ik heb ook in mijn jeugd als cassiere gewerkt en dat is ook niet "leuk". Maar ik maakte het leuk door op een leuke manier met de klanten om te gaan.

Ik ben vrij creatief om positief tegen de dingen aan te kijken.