Vanwege een aantal drukke jaren met veel stress, ben ik helaas op mijn jonge leeftijd gediagnosticeerd met een burn out. Ontzettend vervelend, zeker omdat ik gewend ben juist 200% te geven, maar het gaat nu gewoonweg even niet! Ik studeerde Engels aan de UvA, maar moest daar om deze reden mee stoppen.
Ik ben nog steeds bezig met mijn herstel, en de verwachting is dat het nog wel een aantal maanden zal duren, maar de inschrijving voor de studies van 2015/2016 komt er al weer aan. Ik ben lichamelijk, maar vooral mentaal, er nog niet aan toe om nu al een bachelorstudie te kiezen, maar ik wil ook niet op mijn achterste blijven zitten en wil het liefst toch wat sleutelen aan mijn CV. Daarom ben ik opzoek gegaan naar 1-jarige opleidingen. Helaas merk ik dat er vrij weinig te vinden is, tot mijn spijt.
Aangezien ik vermoed dat ik niet de enige in Nederland ben die een soort jaaroverbruggende studie zoekt, dacht ik het hier te vragen! Bokt weet vaak wel wat te vinden.
Ik zoek niet per se iets dat aansluit op iets wat ik later wil doen, aangezien ik momenteel zelf ook niet zo goed weet wat dat is.
Natuurlijk heb ik wel dingen die mij wel of niet liggen, maar ik wil graag proberen open te staan voor allerlei ideeën.In het kort zoek ik dus naar een studie/opleiding die 1 jaar duurt, of waar je in aanmerking komt voor een versneld traject (wat dan dus ook maar 1 jaar duurt). Ik heb een Cultuur en Maatschappij VWO diploma, maar heb tot en met de 5e Natuur & Gezondheid + Natuurkunde gedaan, ik heb dus een vrij brede kennis.
Stages of iets dergelijks zouden op zich ook welkom zijn, werkstages bijvoorbeeld, maar naar mijn weten zijn betaalde stages voor mensen zonder directe vooropleiding behoorlijk uitzonderlijk.
Verder zou ik nu even niet weten wat ik nog meer zou kunnen noemen! Ik hoop dat iemand misschien een idee heeft! Je kan altijd vragen stellen of mij een PB sturen als je denkt dat het nodig is, alle hulp is welkom!