Vrij krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Younique

Vrij krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 21:58

Hallo bokkers!

Er is een probleem, naja, probleempje op het werk waar ik niet helemaal zelf uit kom. Over drie weken ben ik een weekend weg, en heb daarvoor ook keurig op tijd vrij gevraagd. Nou kreeg ik net een mailtje terug dat in die week echter geen vrij wordt verleend. Maar er is hierbij sprake van een 0 uren contract. In dat weekend kan ik gewoon echt niet werken, en dat is van mijn kant duidelijk aangegeven, maar van zijn kant ook. Als ik gewoon niet naar het werk ga dat weekend, ben ik heel bang dat ik straks mijn baantje kwijt ben. En aangezien ik er mijn paard van moet betalen, is dat niet het meest gunstige wat je kunt wensen.

Wie o wie weet wat ik in dit geval zou kunnen doen?

groetjess!

vuurneon

Re: Vrij krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:01

Even in gesprek gaan met diegene die erover gaat? Kun je het niet onderling wisselen/regelen? :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:03

Vrij VRAGEN betekent niet meteen vrij krijgen. Je baas zit gewoon in zn recht, of je nou een 0-uren contract hebt of niet.
Niet gaan werken kan je doen, maar idd grote kans dat ze zeggen dat je dan helemaal niet meer hoeft te komen.

En onderling ruilen?

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:06

Heb je een 0 uren contract, of 0 tot en met zoveel uur per week? Zit ook een verschil in. In dat laatste geval kunnen ze je iig verplichten te komen werken. Hoe het met 0 uren zit weet ik niet precies.

Zelf zou ik even een goed gesprek aan gaan en kom je er dan echt niet aan uit, dan maar gewoon gaan werken. Liever een weekendje weg missen dan je paard de deur uit moeten doen.

Younique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:09

vuurneon: onderling wisselen en ruilen mogen wij helaas niet doen. In gesprek gaan met de baas lijkt me niet heel verstandig, aangezien we beide graag het laatste woord hebben weet ik niet of ik mijn baan daarmee houd.

Eileen_: In mijn contract staat de regel dat ik oproepkracht ben, en indien ik niet kan ik ook volledig in mijn recht sta om niet te komen, zolang ik maar minimaal 14 dagen van te voren het heb aangegeven. Onderling ruilen gaat bij ons helaas niet.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:11

gerbrichs schreef:
vuurneon: onderling wisselen en ruilen mogen wij helaas niet doen. In gesprek gaan met de baas lijkt me niet heel verstandig, aangezien we beide graag het laatste woord hebben weet ik niet of ik mijn baan daarmee houd.

Eileen_: In mijn contract staat de regel dat ik oproepkracht ben, en indien ik niet kan ik ook volledig in mijn recht sta om niet te komen, zolang ik maar minimaal 14 dagen van te voren het heb aangegeven. Onderling ruilen gaat bij ons helaas niet.

Je geeft zelf al antwoord ja.
Ik zou toch een gesprek aangaan om dingen te verduidelijken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:14

Toch in gesprek gaan en volwassen zijn, dus niet de stronteigenwijze puber uithangen. Vertel je probleem en vraag of er iets mogelijk is om te regelen en luister vooral. Wil het niet? Pech, mopper niet en bedank hem voor z'n tijd. Maar gebruik dit gesprek als een goed leermoment om te leren hoe je omgaat met zulke gesprekken.

Younique

Re: Vrij krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 22:17

Okay thanks! ik ga het gesprek morgen of overmorgen maar met hem aan, en dan zien we het dan wel :)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:17

Ik neem aan dat je een contract voor bepaalde tijd hebt? Als dat zo is kunnen ze je nog niet zo heel makkelijk ontslaan. Even in gesprek gaan en idd aangeven dat je niet kunt. Weet niet hoe vaak je vrij vraagt maar als dit de enige keer is heeft hij geen poot om op te staan. Je moet immers een keer een weekend vrij zijn.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:06

Koekeroekus schreef:
Ik neem aan dat je een contract voor bepaalde tijd hebt? Als dat zo is kunnen ze je nog niet zo heel makkelijk ontslaan. Even in gesprek gaan en idd aangeven dat je niet kunt. Weet niet hoe vaak je vrij vraagt maar als dit de enige keer is heeft hij geen poot om op te staan. Je moet immers een keer een weekend vrij zijn.

Maar met een 0 uren contract plannen ze haar dan gewoon niet meer in ;)

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 02:31

_sharonnn schreef:
Koekeroekus schreef:

Maar met een 0 uren contract plannen ze haar dan gewoon niet meer in ;)

Daar heb je idd een punt :+