Vorige week ben ik ontslagen wegens bezuinigingen en ik ben natuurlijk gelijk weer aan de slag gegaan met solliciteren. Helaas gaat dit niet zo makkelijk. Ik ben klinisch chemisch analist en er zijn daar gewoon geen vacatures voor. Er zijn wel genoeg vacatures voor chemisch fysisch analist, maar die richting interesseert mij niet zoveel, dus ik wil mij daar ook niet in laten omscholen.
Nu heb ik dan wel komende week een sollicitatiegesprek bij een biomedisch bedrijf. Een functie onder mijn niveau, niet mijn richting op en het is een behoorlijk eind reizen, maar het is werk. Maar toch begin ik nu te twijfelen. Zal ik een opleiding erbij gaan doen?
Ik wil niet volledig terug naar school toe, dus ik zit eerder aan bijvoorbeeld LOI te denken om een HBO opleiding te gaan doen. Maarja, welke opleiding dan? Heel mijn leven wist ik zeker dat ik iets in de medisch wereld wilden gaan doen, maar dat gevoel ben ik volledig kwijt. Ik zat zelf te denken aan ICT, maar ik weet ook weer niet of daar nou werk in is te vinden.
Conclusie: gaan werken of weer gaan leren, zoja, welke opleiding.
Waar is momenteel / de komende jaren werk in te vinden.
Kent iemand mijn situatie en hoe zijn jullie ermee omgegaan?
Kan iemand mij helpen?! Want ik weet het even niet meer...