Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blax
Berichten: 70
Geregistreerd: 02-02-10

Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 22:57

Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar meeloten voor diergeneeskunde en vroeg me af of er nog meer mensen meedoen voor diergeneeskunde dit jaar. Ik doe zelf voor het eerst mee en zit in klasse C. Ik hoop dus natuurlijk dat ik erin kom :D

Mijn backup plan is om aan UCU (utrecht university college) te beginnen. Ik heb al een plaats voor volgend jaar dus dat is wel fijn om te weten.

Hoop van jullie te horen :)

Blax
Berichten: 70
Geregistreerd: 02-02-10

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 08:36

Zijn er echt geen toekomstige diergeneeskunde studenten op bokt? -O- Of was ik gewoon een beetje te vroeg met dit topic en hebben jullie je nog niet besloten :D

Marion_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:35

Succes met de loting :) wanneer krijg je de uitslag? (Ergens in mei dacht ik, toch?)
Ik ben zelf met lotingsklasse C in één keer binnen gekomen!

Als je het leuk vindt mag je altijd mee komen kletsen in ons topic, al zijn het nu voornamelijk nog Belgen :P [HK] #2; We can't keep calm, we're vetstudents!

Blax
Berichten: 70
Geregistreerd: 02-02-10

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 21:23

Dankjewel! Ik hoop natuurlijk dat het bij mij net zo gaat :D De uitslag is op 16 Juli pas bekend

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:26

Ook ik ga mee loten dit jaar! Ik hoop in klasse B te komen en anders zal het waarschijnlijk klasse C zijn. Mijn tweede keuze ligt op biologie in Utrecht maar ik hoop enorm dat ik ingeloot wordt. :)

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:26

Hoi! Succes met de loting! Zelf ben ik de eerste keer uitgeloot (was echter wel voor gewone geneeskunde hihi) en tweede keer ben ik ingeloot. Ik zat geloof ik in klasse D of C. Marion heeft al een link naar het leuke diergeneeskunde huiskamer topic geplaatst zie ik! :)

Onderhand zit ik alweer in mijn eerste jaar van de master. De tijd gaat ontzettend snel hihi. ;)

edit: op 16 juli pas de uitslag? Is dit niet heel erg laat?

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:30

Ik heb geen idee of dat heel erg laat is. Ik weet wel dat 11 juni de uitslag van het eerste tijdvak bekend is en van het tweede tijdvak 30 juni.

Blax
Berichten: 70
Geregistreerd: 02-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 21:31

Hey Yipee, ja ik vond het ook nogal laat inderdaad. Maar er staat op de website van de DUO toch echt 16 juli :\ Wat heb je gedaan toen je uitgeloot was? Heb je een andere studie gedaan of een tussenjaar genomen?

Oh wat leuk femkeroosje! Wat bedoel je met het eerste en tweede tijdvak?

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:34

Het eerste tijdvak zijn de gewone examens en het tweede tijdvak zijn de herkansingen. :)

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:39

Ik heb eerst een maand lang biomedische wetenschappen gedaan. :+ Dit heb ik 1 vak volgehouden haha. Nee ik denk zelf dat het grotendeels komt dat ik nog niet klaar voor was om te studeren. Ik vond de VU ook gewoon vreselijk. Dus ik ben gestopt en ben full time gaan werken. Lekker wat centjes verdiend en ook een heleboel motivatie gekregen dat ik toch wel wil doorstuderen en niet wil blijven hangen.

Ik heb toen een plan gemaakt om mee te loten voor diergeneeskunde in Nederland en het toelatingsexamen te maken voor geneeskunde in België en als plan A en B falen, zou ik diergeneeskunde in België gaan doen. :) En toen gelukkig ingeloot voor diergeneeskunde!

Volgens mij wisten wij het in mei ergens. Juli is wel erg laat als je ook nog eens een kamer moet gaan zoeken zeg.

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:41

Decentraal is wel al 15 mei bekend, wellicht dat daar het verschil zit? :)

Marion_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:43

Wow, dat lijkt me inderdaad erg laat!? Volgens mij kregen wij het eerder, maar dat is alweer 6 jaar geleden ondertussen, dus kan veranderd zijn :+

Ik was in ieder geval super blij toen ik beneden kwam (ik had mezelf gedwongen lang in bed te blijven) en er een grote dikke envelop op de deurmat lag :D

Yipee, echt hé, ik kan het bijna niet geloven dat ik bijna klaar ben! En geloof me, die laatste 3 jaar vliegen helemaal snel om!

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:44

Heel veel succes iedereen!! Ik doe zelf niet mee aan de loting dit jaar, maar ik hoop over drie jaar mee te kunnen doen.. :D (zit in 4 havo nu)
Ik ben wel benieuwd naar het selectieproces, dus ik volg hier even. :)

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:46

Ja marion dat heb ik nu al door! In juni ga ik met mijn coschappen beginnen en ik heb dus al MMVD en HMPD een keuzevak en mijn onderzoeksstage dan al achter de rug! Het is alweer bijna een jaar geleden dat ik mijn bachelor heb gehaald. Voor mijn gevoel gaat het nu nog sneller dan mijn bachelor hihi.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:47

Ik sta ook weer ingeschreven, al voor de 3e keer... Ben al 2x uitgeloot, zit in klasse D.
Daarom heb ik ook niet veel hoop voor dit jaar maar toch blijf ik keihard duimen, wil het zo graag. Zelfs mijn vakkenpakket erop uitgekozen en me door natuurkunde heen geworsteld om vervolgens gewoon keihard uitgeloot te worden -O-

Ps. lotingsresultaten zijn altijd midden juli dus 16 juli kan best kloppen

Shiry

Berichten: 220
Geregistreerd: 22-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:55

Ook ik doe mee met de loting(klasse c), hoop echt dat ik word ingeloot.

Maar eerst moet ik nog drie vakken halen in mei en met uitstel 1 in juli.

Dus word nog ff bikkelen!! :)

Marion_

Berichten: 1285
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 21:56

Ik heb het even terug opgezocht en wij kregen het inderdaad ook pas op 17 juli!

@Yippe, Je co-schappen gaan no sneller ;) vooral omdat het zo leuk is! Wel fijn dat je je onderzoek al hebt gedaan. Die ben ik dus nu aan het einde nog aan het doen (maar dan wel in Zweden, dus dat maakt het minder erg haha)

Ooh voor jou is het extra spannend Arantes! Ik hoop dat het dit keer lukt! Er komen ook mensen in klasse D binnen, dus geef de hoop niet op!

Blax
Berichten: 70
Geregistreerd: 02-02-10

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 08:26

Ja, ik heb een tussenjaar genomen en ben nu natuurkunde deelcertificaat aan het doen. Ik hoop echt gewoon zo erg dat ik in word ingeloot dit jaar.

Wat goed om te horen dat jullie het allebei zo leuk vonden! Maar dat had ik eigenlijk ook wel verwacht :D Wat zijn co-schappen precies? Is het een soort stage lopen?

@Arantes oh dan is het wel extra spannend voor jou dit jaar. Hoop natuurlijk dat je ingeloot wordt. Het loten is zo een hard systeem. Kan eigenlijk niet geloven dat als je drie keer wordt uitgeloot je droom gewoon voorbij is.

@Shiry oeh wat leuk! Ik zit ook in klasse C dus ik duim voor je. Wat is jou plan als je wordt uitgeloot?

Shiry

Berichten: 220
Geregistreerd: 22-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:53

Als ik word uitgeloot ga ik werken en probeer t volgend jaar weer. Uit mn hoofd komt er volgend jaar iets voor de loting in de plaats.(Maja eerst maar natuurkunde, scheikunde en bio halen)
Was zoveel makkelijker geweest als ik in een keer het goede profiel had gehad -.-'

Hoe gaat jou natuurkunde? Doe je ook mee aan het ccvn?

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:04

@Marion_ en Blax ja klopt het is voor mij heel spannend dit jaar, mocht ik weer uitgeloot worden dan is het gewoon over. Om mij heen is ook iedereen die het wilde doen wel ingeloot, zelf iemand in klasse E gelijk de eerste keer. Het is gewoon zo'n krom systeem, maar goed dat ze ermee gaan stoppen.

Blax
Berichten: 70
Geregistreerd: 02-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 16:48

Ah wat goed dat loting word afgeschaft! Dat wist ik helemaal niet. Maar ik zie dat het pas in 2017 wordt afgeschaft. Nouja, als ik dan nog voor de derde keer meedoe aan de selectie is dat misschien nog wel fijn. Ik doe inderdaad mee aan het ccvn. Vind natuurkunde toch echt wel erg moeilijk. Maar heb het voor diergeneeskunde er wel voor over.

@arantes Oef, dat is inderdaad echt heel erg. Maar goed dat je gewoon nog een keer meedoet. Wie weet is de derde keer gewoon raak! Maar vindt je de studie die je nu doet wel leuk?

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 17:20

Wat zou er dan in de plaats voor komen? Toch geen toelatingstest mag ik hopen :')

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:18

@ Blax ja de studie die ik nu doe is ook leuk, maar het is met mensen en niet met dieren dat vind ik jammer. Het is wel interessant, en ik leer veel anatomie en fysiologie en dat is weer handig voor Diergeneeskunde mocht ik dan toch misschien ingeloot worden :D
En Lynnepinny, volgens mij wordt het 100% decentraal maar dat weet ik niet helemaal zeker. Vind het wel een stuk beter, heb je in ieder geval nog het idee dat je er zelf wat aan kan doen.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:11

Met je co-schappen ga je in de kliniek aan het werk en krijg je dus echt patienten te zien die je mag onderzoeken en behandelen enz. Dus het echte praktische gedeelte. Net als bij gewone geneeskunde in de academische ziekenhuizen eigenlijk. :)

Wel beter als de loting eraf gaat. Al vraag ik mij of hoe ze dan gaan selecteren. Als je decentraal meedoet nu dan moet je de landbouwhuisdieren master gaan doen. Niet dat dat niet leuk is. :p alles is leuk!

Iedereen succes met de loting en voor vragen stel ze gerust mag ook altijd via PB. ;)

Dian_Dina
Berichten: 135
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:24

Blax schreef:
J
@Arantes oh dan is het wel extra spannend voor jou dit jaar. Hoop natuurlijk dat je ingeloot wordt. Het loten is zo een hard systeem. Kan eigenlijk niet geloven dat als je drie keer wordt uitgeloot je droom gewoon voorbij is.


Je droom is dan zeker nog niet voorbij! Hebben jullie er wel eens over nagedacht om naar België te gaan als je in Utrecht uitgeloot wordt? Nu wil ik het eigenlijk niet echt promoten omdat er al genoeg Nederlanders in België zitten :+ , maar het is echt de moeite waard om je daar even in te verdiepen. Ik weet niet waar in Nederland jullie wonen, maar voor mij is Antwerpen bijvoorbeeld niet eens zo veel verder dan Utrecht. Ik ben zelf twee keer uitgeloot, en na een jaar Optometrie/Orthoptie aan de HU te hebben gestudeerd wat toch niks was heb ik besloten om naar België te gaan. Ik ben echt blij dat ik die keuze toen heb gemaakt! Je kunt wel een tweede keuze studie gaan studeren, maar dat is het dan toch meestal nét niet.

Ik zal in ieder geval voor jullie duimen! Succes!