Australisch accent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Australisch accent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:23

Hoi bokkers,

Korte vraag: ik zit nu 2e klas tweetalig vwo maar wil nu Australisch gaan praten, met zo'n accent. Ik vroeg me af of dit mogelijk is als je in Nederland woont en Brits en Amerikaans geleerd krijgt..?

Ik heb 5x les in de week qua Engels....

Kan dat lukken dat ik straks met een Australisch accent praat of is dat echt heel moeilijk? Ik praat vloeiend Nederlands en Noors. Bedankt alvast ;-)

Anoniem

Re: Australisch accent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:24

Waarom???

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:25

Want....

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:26

Ik vraag me ook af waarom, straks op het hoger onderwijs willen ze juist een engels accent. :) ipv amerikaans of nederlands.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:27

Als je erg graag met een Australisch accent wil praten zou ik gewoon op youtube filmpjes opzoeken van Australisch sprekende mensen en dat dan nadoen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:28

Nou heb ik de stem van Steve Irwin in mijn hoofd. _O- Ey Mate. :')

Maartje1990

Een accent krijg je waarschijnlijk toch echt pas als je in het land zelf bent. Dus ik zou zeggen, kijk eens of je van je ouders een jaar highschool mag doen in Australië? Of misschien na je middelbare school een tussenjaar en gaan werken op een ranch?

Ik geloof niet dat ''op het hoger onderwijs'' het heel veel uitmaakt wat voor accent je hebt, zolang je Engels goed is (als dat van belang is voor je studie) Bij de lerarenopleiding Engels hebben ze de voorkeur voor het Britse accent maar is een ander accent ook toegestaan mits dat tenminste goed/zuiver is :)

De waarom en de want is denk ik omdat TS het een mooi accent vind. Wat ik alleen maar met haar eens kan zijn. :)

edit: op school zal je trouwens het Australische accent niet zo snel krijgen want over het algemeen wordt er op scholen het Brits Engels aangeleerd, niet het Australisch. Sowieso alle boeken zijn daar naar en het enige ''andere'' is als je een docent hebt die bijv. een Australisch accent heeft. Maar dat zie je toch niet vaak.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 17-04-15 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

ja tuurlijk kan het maar dan voor de echte Australische-slang zou ik wel een lesje nemen of er heen gaan dan pik je het zo op.

Of Mcleod's Daughters kijken :j

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:28

Jullie zijn snel :-) ik wil later naar Australië voor een poosje.. En daar dus ook werken. Is dit een gekke soort droom of is dit gewoon "normaal"? Amerikaans praten wil ik niet en Engels is beetje neeh...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:30

Geweldig plan, doen!!
En als je engels praat dan heb je het Australische accent zo te pakken als je daar bent

Arc_En_Ciel

Anniek22 schreef:
Jullie zijn snel :-) ik wil later naar Australië voor een poosje.. En daar dus ook werken. Is dit een gekke soort droom of is dit gewoon "normaal"? Amerikaans praten wil ik niet en Engels is beetje neeh...

Nee hoor, helemaal niet gek. Leuk juist!

Maartje1990

Zeker geen gekke droom! Ik heb 'm ook :D Je kunt trouwens van alles doen, op een ranch, maar bijv. ook als au-pair oid :)

Foaly

Een studiegenootje van me is een half jaar op stage geweest in Australië, en heeft daar ook een accent opgelopen. Het klinkt leuk, maar ik vraag me af of je het voor de verstaanbaarheid moet willen :+

Ah, ik zie dat je ook naar Australië wilt. Dan doe je dat accent daar gauw genoeg op, daar zou ik me nu niet druk om maken :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:31

Je verstaat die Australiërs echt wel hoor, en zij jou ook met je normale Engels. Dat accent komt wel als je er bent, ik was er twee week en begon al een beetje zo te praten, haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:32

Heerlijk zo'n Australisch accent!
Ik zou me er niet zo druk om maken, zodra je daar enkele dagen bent pik je het al direct op. Ik wel althans, ik kan verschrikkelijk plat Australisch praten.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:34

Bedankt voor jullie reacties! Ik word hier stiekem best blij van, dank jullie wel! Over 1,5 jaar ga ik 3 weken stage lopen in australie. Excited!!!!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:35

Ik zal toch Brits-Engels (cockney) als basis nemen en vanuit daar verder werken. Australisch is eigenlijk ook een combinatie van Brits en Iers Engels.

Ik leer zelf een beetje het Australische door Bondi Rescue, maar zelf praat ik toch Brits Engels, omdat ik zelf nu ook in Engeland zit.

Ik weet niet hoe je accent is, maar bepaalde Engelsen hebben al gezegd dat veel Nederlanders een Amerikaans accent hebben en dat het opvalt dat ik meet Brits Engels praat. Dus eerst even kijken of je niet veramerikaanst.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:38

Ik kan zones bekakt Brits praten als Amerikaans...

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:38

*zowel

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:40

Ik heb een kennis in Australië maar als die echt op dreef is kan ik d'r amper verstaan (en haar man al helemaal niet) dus of je dat moet willen? Maar een beetje accent oefenen kan natuurlijk geen kwaad, veel naar Australische acteurs luisteren!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:43

Ik hoef niet super Australisch maar wel beetje als het kan ... :-) bedankt voor jullie enthousiasme!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:47

Maartje1990 schreef:
Een accent krijg je waarschijnlijk toch echt pas als je in het land zelf bent. Dus ik zou zeggen, kijk eens of je van je ouders een jaar highschool mag doen in Australië? Of misschien na je middelbare school een tussenjaar en gaan werken op een ranch?

Ik geloof niet dat ''op het hoger onderwijs'' het heel veel uitmaakt wat voor accent je hebt, zolang je Engels goed is (als dat van belang is voor je studie) Bij de lerarenopleiding Engels hebben ze de voorkeur voor het Britse accent maar is een ander accent ook toegestaan mits dat tenminste goed/zuiver is :)

De waarom en de want is denk ik omdat TS het een mooi accent vind. Wat ik alleen maar met haar eens kan zijn. :)

edit: op school zal je trouwens het Australische accent niet zo snel krijgen want over het algemeen wordt er op scholen het Brits Engels aangeleerd, niet het Australisch. Sowieso alle boeken zijn daar naar en het enige ''andere'' is als je een docent hebt die bijv. een Australisch accent heeft. Maar dat zie je toch niet vaak.

Bij ons gingen ze echt hameren op het engels uitspreken van de woorden ipv amerikaans of nederlands.

Super tof dat je naar Australie gaat!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:12

Channy: dat zei ik toch? :) ikzelf keur een amerikaanse uitspraak niet af, maar geef wel het verschil met het britse accent eventueel met uitleg (can't is daar een leuk voorbeeld van)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:31

Probeer toch maar "gewoon engels" te spreken... Toen ik nog studeerde zat er een meid bij die een half jaar in zuid afrika gezeten had. Die had dus een schitterend zuif afrikaans toontje... En werd vervolgens behoorlijk terug gefloten i.v.m. het accent...

Knap knullig... Maar helaas wel de realiteit...

Geloof mij maar dat je het accent min of meer vanzelf over gaat nemen als je eenmaal daarheen gaat...

Mijn frans is ook echt met een zuidelijk tintje:D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:41

Zuid afrika is wel echt iets anders dan australie. Ik zou niet weten waarom een moedertaal engels accent een issue zou zijn op een opleiding