Het leed wat een leerwerkplek zoeken heet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Het leed wat een leerwerkplek zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 10:06

Hallo,

Ik wil dus een opleiding doen, niveau 3 verzorgende IG, nu lijkt het praktisch onmogelijk om een leer werkplek te vinden ! Ik ben aan t mailen, bellen etc geweest en krijg geen antwoord of negatief antwoord terug ! Iemand misschien tips of misschien een lijntje ergens id buurt van alphen ad rijn waar ze me een handje mee kunnen helpen?

Groetjes Janine

Vanillia

Re: Het leed wat een leerwerkplek zoeken heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:57

Weet je zeker dat de mail die je stuurt wel ok is? Niet dat ik nu wil zeggen dat de mail die je stuurt slecht is, maar als dat de reden is van alle afwijzingen is dat vrij makkelijk op te lossen :)

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:00

Je bent nog jong, is het een optie om gewoon de BOL opleiding op een school te gaan volgen? Dan zoekt school namelijk je stages voor je. Je krijgt namelijk nog gewoon studiefinanciering als je nog niet eerder een niveau 3 of niveau 4 opleiding hebt afgerond? Leerwerkplekken zijn inderdaad erg schaars!
Wat wel zou kunnen helpen, is om er naartoe te gaan, dus fysiek naar de plek waar je zou willen werken. Succes!

NH_ELF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:29

Mijn ervaring is dat je het best kan beginnen met zoeken naar een stichting/bedrijf waarvan de visie en werkwijze je aanspreekt en vervolgens gewoon bellen of langsgaan en gewoon vertellen waarom jij vindt dat je heeel goed bij hen zou passen en dat je graag wil weten of er mogelijkheden voor jou zijn. Bij ons op het werk (niet in Den Haag en heb eerder een stagaire uit A ad R gehad) zijn ze een aantal weken geleden gestart met de opleiding die jij graag wil doen, dus daar ben je helaas iets te laat voor, maar ik moet zeggen dat je met volhouden en doorzettingsvermogen een heel eind komt, zo ben ik er ook tussen gekomen op mijn werk, ondanks dat het niet de gewone route was.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:32

In september begint de volgende lading leerlingen voor werken/leren. Afgelopen februari is de afgelopen lading gestart. Nu ga je dus niks vinden. Wel kan je de sites in de gaten houden en reageren zodra er een vacature voor werken/leren op staat.
Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar in de regio Delft zijn er wel wat instellingen die per 1 september weer plaatsen aanbieden.