,Allereerst zal ik mij even voorstellen: mijn naam is Gerdine Ruissen en ik volg de opleiding Sociaal Pedagogisch Hulpverlener aan de Hogeschool Rotterdam. Ik volg momenteel het vak Onderzoeksvaardigheden. Mijn onderzoek gaat over de werving en het behouden van vrijwilligers binnen een vrijwilligersorganisatie. Zelf doe ik nu zeven jaar vrijwilligerswerk bij Manege de Hazelaar in Rotterdam. Ik begeleid drie ruiters met een beperking tijdens het paardrijden. Tijdens het onderzoek moet ik nationaal en internationaal onderzoek doen. Nu dacht ik.. Bokt is de ideale plek om met meer vrijwilligers in contact te komen.
Ik zou het super vinden als mede-vrijwilligers deze vragen voor mij willen beantwoorden
(alle gegevens worden uiteraard anoniem verwerkt, via pb is ook prima!): 1. Binnen welke vrijwilligersorganisatie ben je momenteel actief?
2. Hoelang doe je het vrijwilligerswerk binnen deze organisatie?
3. Wat motiveert je om binnen deze organisatie vrijwilligerswerk te blijven doen?
4. Merk je de afgelopen tijd een toename of afname van het aantal vrijwilliger binnen de organisatie? Hoe komt dit?
5. Welke methodieken/manieren worden er binnen de organisatie gebruikt om vrijwilligers te werven en te behouden? (websites, folder, mond-tot-mond reclame, iets gratis aanbieden ect.)
Alvast bedankt!
Ik weet niet of dit de juiste plek is
Reacties blijven welkom, hoe meer... hoe beter....
,