Werk of toch maar een nieuwe opleiding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mlt94

Werk of toch maar een nieuwe opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 18:12

Ik ga proberen een lang verhaal kort te houden.

Tot ongeveer een jaar geleden zat ik op de kappersopleiding.
Ik zat in het tweede jaar en er was niks aan de hand tot dat mijn coach op stage gesprek kwam.
Tijdens dat gesprek kwam het erop neer dat ik het derde jaar niet zou halen en dat ik beter naar wat anders kon gaan zoeken.
Met veel verdriet ben ik toen maar gaan zoeken naar een andere opleiding.
Mijn hart ligt ook bij de dieren dus ben gaan kijken voor de opleiding paardenhouderij, uiteindelijk niet gedaan vanwege dat ik hier geen goede werkplek kon vinden en ook omdat ik dan liever fulltime in een winkel wilde gaan werken.
Nu zit ik ruim een jaar al bij de hema en volg een thuisopleiding tot dierenarts assistent, ik heb hier voor gekozen omdat ik hier niet op kom via een gewone opleiding vanwege mijn vooropleiding.
Deze opleiding valt voor mij toch tegen omdat de stof erg moeilijk is en je het allemaal zelf moet doen zonder begeleiding.

Op dit moment heb ik toch een verkeerde keuze gemaakt om niet meer naar school te gaan omdat ik geen diploma heb en dus nergens aan de bak kom behalve in een winkel, dat is ook zeker niet iets wat ik heel mijn leven zou willen doen.
Dus zit er al een tijd over na te denken om weer een opleiding te volgen maar dan komt het dus, welke opleiding?

Ik werk graag dus tussen de dieren, ga graag met mensen om, ik werk graag met mijn handen, ik kan goed leren en zit liever niet te veel achter een computer.
Mijn vooropleiding is VMBO K dus al een aantal opleidingen zijn afgevallen omdat mijn niveau te laag is.
Mijn voorkeur ligt bij een BBL opleiding omdat ik een paard heb die ik moet onderhouden en graag ook wat verdien om te sparen.

Ik hoop dus dat jullie mij wat tips en meningen kunnen geven!

xSCWx

Re: Werk of toch maar een nieuwe opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:33

Kan je niet een hondentrim opleiding gaan doen?

Mlt94

Re: Werk of toch maar een nieuwe opleiding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 11:07

Heb ik ook over nagedacht maar ben bang dat daar niet genoeg werk in is te vinden, al lijkt het mij wel heel leuk!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:11

Zoals ik het lees heb je nog niet datgene gevonden waar je hart in ligt.
Als je dat namelijk wel vind zal de opleiding daartoe veel makkelijker gaan.
Ik zou nog even blijven werken en op zoek gaan naar dat ene waar je voor de volle 100% voor kunt gaan.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:12

Melati_vS schreef:
Heb ik ook over nagedacht maar ben bang dat daar niet genoeg werk in is te vinden, al lijkt het mij wel heel leuk!

Die opleiding is haalbaar en het lijkt je leuk.

Dus zoek uit of er werk in te vinden is en ga over op onderzoek.

Begeef je in die wereld, spreek mensen aan. Zoek uit hoeveel er al zijn. Etc etc

Juist nu is het moment om dat uit te zoeken ipv iets aan te nemen.

Succes!