Ik erger mij heel erg aan mijn talen kennis. Engels gaat nog wel, maar als ik een echt Engels gesprek moet volgen of een fragment in het engels zonder ondertiteling haak ik vaak af.
Mijn Duits is echt om te huilen. Ik zit nu in het eerste jaar van een opleiding op MBO niveau en dit is de eerste keer in mijn leven dat ik Duitse les krijg. Dus ik loop overal op vast.
Nu werkte ik in de horeca en kon ik amper Duitse gasten helpen. Standaard zinnetjes kon ik op den duur uitspreken, maar als ze met een ander soort vraag of lang verhaal kwamen moest ik noodgedwongen mijn collega er bij halen. Vaak liep ik dan weg terwijl de Duitser zo iets had van 'Oke
' Dit begint me steeds meer te irriteren, je bent dan toch afhankelijk van anderen en als je echt alleen een keer naar een ander land gaat loop je behoorlijk vast.
Nu kijk ik veel filmpjes van Tokio hotel, die duitse band. Maar mijn Duits lijkt daardoor niet echt te verbeteren.
Hebben jullie misschien tips om je talenkennis te verbeteren? Het liefst wil ik gewoon vloeiend Engels en Duits kunnen praten.
) Wat ik ook een leuke uitdaging vind is NL songteksten (van blof bv) te vertalen naar engels of duits.
pak er een woordenboek bij en lees in je hoofd elk woord voor. Dat had ik nodig om te begrijpen wat er stond in het begin. Op gegeven moment merk je dat het makkelijker gaat.