Op zoek naar mezelf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Op zoek naar mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 16:38

Al enige tijd doe ik een poging om mezelf te vinden. Niet dat ik mezelf kwijt ben ofzo, ik ben een heel tevreden mens. Een lastige periode op het werk gehad (te lezen in: [STW] Lastige situatie op het werk... ) maar deze periode komt nu tot een eind.

Toch zijn er een paar dingen waar ik niet helemaal tevreden mee ben.
Ik ben 24, bijna 25. Sinds bijna een jaar HBO afgestudeerd (Bedrijfskunde MER om precies te zijn) en reeds een kleine twee jaar werk ik drie dagen per week bij een webshop. Maar een klein bedrijf en ik ben er vanuit mijn afstudeerstage gebleven. Was allang blij dat ik werk had en ik zat er met erg veel plezier. De werkzaamheden zijn altijd hetzelfde gebleven en zijn niet echt werkzaamheden die bij mijn opleidingsniveau passen. Niet dat dat erg is, maar het salaris is er ook naar.
Dit betekent dat ik met drie dagen niet op mezelf kan wonen, maar fulltime ook maar moeizaam.

Want ja, ik heb ook geen vriend. Gelukkig heb ik hele lieve ouders die het helemaal niet erg vinden en me ook beslist geen kostgeld willen afvragen (dus ik kan mooi blijven sparen). Maar ze begrijpen ook dat ik wel op mezelf zou willen. Dus gaan we volgende week naar een woonmarkt of startersmarkt. Weet ik het veel... Hartstikke leuk, informatie inwinnen, maar de wereld is toch echt mooier met geld. :P

Maar ja en nu? Ik ga straks vier dagen werken, maar daarmee gaat het me natuurlijk nog niet lukken om zelfstandig te worden.

Dus ik ben wel aan het nadenken. Toen ik mijn werk eventjes niet zag zitten, heb ik me ingeschreven bij een uitzendbureau, waarbij ik graag in aanmerking voor de functie van telefonisch adviseur bij ING wilde komen. Daar heb ik uiteindelijk niets mee gedaan toen ze me belden. Het werd me afgeraden omdat het niet bij me zou passen. En als ik terugdenk aan mijn ervaring met de hele dag praten in het verleden, lijkt een belfunctie ook niet echt geschikt voor mij, ik raak halverwege de dag mijn stem namelijk kwijt. Maar wat is er dan met zo'n breed HBO diploma te doen?

Ik heb wel eens wat kleine ideetjes, die ik wel zou willen uitwerken voor mezelf. Maar hoe? Ik zou het niet direct weten. Daarnaast ben ik misschien een beetje te creatief en ben ik in no time weer geïnteresseerd in iets anders.
Jaren geleden had ik een hele kleine blog over paardenspullen, wat ik heel erg leuk vond om te doen. Maar ik was nog aan de studie en had niet de middelen om ook spullen te gaan testen. Inmiddels zijn er zoveel paardenblogs dat ik niet geloof dat daar nog een markt voor is. Terwijl ik iets met paarden (niet de hele dag tussen de paarden, dat lijkt me dan weer helemaal niets) best leuk zou vinden, wat ook nog bij mijn niveau past.
Maar jeetje, het valt niet mee...

Het boek Lean in werd me elders aangeraden, wellicht hebben jullie ook nog ideetjes. Handvatten voor mij om wat mee te gaan doen. Want ik zou niet weten welke kant ik op moet.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:33

Als je op zoek bent naar meer boeken is The $100 Startup van Chris Guillebeau misschien iets voor je.
Aangezien je zelf MER hebt gedaan, zul je vast iets beters in elkaar kunnen zetten dan het 'one page businessplan', maar ik vond het een erg leuk en inspirerend boek. Wellicht dat dit jou net over de streep kan trekken om een van je ideeën uit te werken.

Janine1990

Re: Op zoek naar mezelf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:03

Bedankt voor je reactie! Dat boek gaat zeker op mijn lijstje, de reacties zijn erg positief.
Op Bol.com geeft iemand aan dat je maar drie dingen hoeft te doen, waarvan nummer 1 is: Bepaal wat je goed kan en leuk vindt om te doen. Wordt er in het boek ook uitgelegd hoe je daar naar op zoek moet gaan? Of hoe je dat bepaalt?

Want ik weet van mezelf dat ik wel redelijk kan paardrijden. Ik ben geen Anky, maar ik kan leuk meedoen. Maar dat is niet iets waar ik geld mee kan en wil verdienen. En volgens mij zijn de overige wielen in de paardensport wel uitgevonden.
Wat ik nu in m'n hoofd heb zal ook geen goud opbrengen en zal ik ook niet van kunnen leven.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:25

Herkenbaar! Ik heb allerlei opleidingen gedaan en nog weet ik niet wat ik wil. Frustrerend, ja soms. Heb een baan waar ik me in thuis voel maar iets voor mijzelf is wel een droom!

Die 3 vragen zijn wel handig, ik ga daar eens naar kijken.

Wat zou jij graag willen Janine?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 21:05

Wat fijn dat het herkenbaar is Gribaldi! Als ik om me heen kijk naar wat mijn studiegenoten en leeftijdsgenoten doen, dan denk ik: Jeetje... ik ben mislukt. :+

Ik zou niet weten wat ik graag zou willen. Toevallig vandaag een leuke kwestie op het werk gehad over schadeclaims die wij hadden ingediend. Een ex-collega had dat gedaan en daar kwamen ze nu pas op terug. Twee van de drie afgewezen, zonder duidelijke beargumentatie. Nu heb ik ook een juridisch gedeelte in mijn opleiding gehad en ik vond dat onwijs leuk, dus ik ga me nog eens wagen aan die afgewezen claims. Dat zijn dan dingen die ik al helemaal uitgedacht heb en waarbij ik zeker een kans van slagen heb. En dan denk ik weer: Goh, zoiets zou ook leuk zijn!
Maar ik heb te weinig kennis en ervaring om daar iets mee te doen denk ik.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:57

Pff ken je gevoel. Weet zelf ook niet echt wat ik leuk vind en wat ik goed kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-15 21:23

Wat voor opleiding heb jij gedaan Meliaforever? En enig idee hoe jij verder gaat kijken naar wat je wel wilt?

Vandaag met m'n ouders naar een woonmarkt geweest. Eens kijken wat er mogelijk is, maar ik hoef nog geen gesprek met een hypotheekadviseur aan te gaan, want ik kan nog lang niet voldoende lenen om een huisje te kopen. Kopen is wat ik wil en waar mijn ouders achter staan. Huren is in deze omgeving veel duurder dan kopen, maar ja, voor kopen moet je vermogend zijn. Of gewoon een partner hebben :+
Voor mij weer een bevestiging dat ik het niet goed heb gedaan, dat ik nog lang niet ben waar ik 'zou moeten zijn' (in mijn beleving natuurlijk!) terwijl ik het thuis gewoon leuk heb en mijn ouders het niet erg vinden dat ik thuis woon.

Iets voor mezelf beginnen wordt daardoor niet makkelijker gemaakt, daarmee kom je nog veel moeilijker aan een hypotheek. :\
En ik weiger op een datingsite te gaan, omdat ik uit huis wil :+

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:49

Janine1990 schreef:
Bedankt voor je reactie! Dat boek gaat zeker op mijn lijstje, de reacties zijn erg positief.
Op Bol.com geeft iemand aan dat je maar drie dingen hoeft te doen, waarvan nummer 1 is: Bepaal wat je goed kan en leuk vindt om te doen. Wordt er in het boek ook uitgelegd hoe je daar naar op zoek moet gaan? Of hoe je dat bepaalt?

Excuses voor de late reactie, maar ik geloof het niet echt. Heb je het inmiddels al gelezen?
Zelf liep ik daar namelijk ook tegenaan. Misschien ben ik gewoon te twijfelachtig/bang om één specifiek plan echt door te zetten. :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 10:49

Haha je moet je eigen niet mislukt voelen joh, je bent gewoon nog zoekende ;)

Misschien een korte juridische opleiding ernaast doen?
Klopt voor je zelf beginnen en dan een hypotheek maakt het lastiger, maar als dat je droom is zou dat niet de reden moeten zijn om je tegen te houden toch?
Haha nou wie weet vind je daar wel de liefde van je leven :+

Wat jij zegt luf_horses heb ik ook wel, plannen zat maar het doorzetten he...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 18:22

luf_horses schreef:
Excuses voor de late reactie, maar ik geloof het niet echt. Heb je het inmiddels al gelezen?
Zelf liep ik daar namelijk ook tegenaan. Misschien ben ik gewoon te twijfelachtig/bang om één specifiek plan echt door te zetten. :+

Geeft niks! Ik heb het boek nog niet gelezen, ook nog niet besteld. Ik moet zeggen dat ik het best wel erg druk heb gehad de afgelopen weken!
Maar ik heb mijn eerste kleine plannetje al wel uitgewerkt, dat kan je in mijn onderschrift terugvinden!

gribaldi schreef:

Klopt voor je zelf beginnen en dan een hypotheek maakt het lastiger, maar als dat je droom is zou dat niet de reden moeten zijn om je tegen te houden toch?

Nee klopt, maar dat gevoel bekruipt me dan wel... Geen vriend, nog bij de ouders inwonend, volgens mij hangt mijn FB van paarden in elkaar... :+ Wauw, nee, ik heb het wel gemaakt zeg :+ :')
Maar ik weet ook dondersgoed dat veel mensen wel jaloers zijn op mijn leventje hoor.

Mijn opleiding was voor een deel juridisch. Het juridische gedeelte vond ik echt heel erg leuk en ik was er nog goed in ook! Als het ging om assesments, tentamens vielen behoorlijk tegen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 19:25

Misschien is het een goede tip om te stoppen om jezelf te spiegelen aan andere mensen.
Jij bent niet zoals andere mensen. Iedereen loopt zijn eigen pad. Natuurlijk kijk je om je heen onderweg, maar geniet van het moment en staat iets je niet aan verander het dan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 22:01

SdaphneS schreef:
Misschien is het een goede tip om te stoppen om jezelf te spiegelen aan andere mensen.
Jij bent niet zoals andere mensen. Iedereen loopt zijn eigen pad. Natuurlijk kijk je om je heen onderweg, maar geniet van het moment en staat iets je niet aan verander het dan.

Klopt hoor, ik moet me niet te veel daarvan aantrekken.
Maar ik heb zelf wel een bepaald beeld voor ogen van wat ik wil. En dat is een leuke auto, een leuk huis. En natuurlijk leuk werk. Maar wat ik nu doe heeft weinig van doen met mijn HBO opleiding. Wat ik wel precies wil, weet ik niet goed. Daarin ben ik enorm zoekende.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:57

Ik herken heel veel dingen die in dit topic worden beschreven. Sommige mensen hebben een soort kinderdroom, bijvoorbeeld dokter worden. En die worden dat dan. Ik heb dat totaal niet. Ik vind heel veel dingen 'wel leuk'. Ik heb Havo afgerond, daarna Mbo gedaan en afgerond en op dit moment zit ik in het tweede jaar van Hbo Maatschappelijk Werk. Bepaalde werkvelden/doelgroepen vind ik best leuk, maar ik heb me er nog niet helemaal in gevonden ofzo. En daar baal ik van.

Mijn vriend bijvoorbeeld heeft na zijn Hbo werk gekregen bij zijn stageplek, allemaal keurig 'volgens het boekje'. Hij verdient al lekker, is ambitieus en ik ben vaak gewoon best jaloers op hoe hij dit allemaal voor elkaar heeft gekregen. Ik vind mezelf vaak maar een beetje een kneus, een mislukking.

Soms zou ik alles hier wel willen achterlaten, reizen naar een ander land en opnieuw beginnen. Maar ik durf het niet :o En daarbij kan ik mn vriend ook echt niet missen. Maar bijvoorbeeld samen emigreren zou ik absoluut graag willen.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 18-05-15 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:00

Neem eens vrijblijvend contact op met Gwenda van my Equine Business. http://www.myequinebusiness.nl
Zij kan je zeker opweg helpen, al dan niet in de paarden.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:01

Ik begrijp je... Ik weet niet eens van mezelf of ik wel (een) talent(en) heb. Of wat ze als ik ze dan zou hebben zijn? pff Het is moeilijk en ik begrijp je maar al te goed. Ik kan je helaas niet helpen :(

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:56

Janine1990 schreef:
luf_horses schreef:

Geeft niks! Ik heb het boek nog niet gelezen, ook nog niet besteld. Ik moet zeggen dat ik het best wel erg druk heb gehad de afgelopen weken!
Maar ik heb mijn eerste kleine plannetje al wel uitgewerkt, dat kan je in mijn onderschrift terugvinden!

gribaldi schreef:

Nee klopt, maar dat gevoel bekruipt me dan wel... Geen vriend, nog bij de ouders inwonend, volgens mij hangt mijn FB van paarden in elkaar... :+ Wauw, nee, ik heb het wel gemaakt zeg :+ :')
Maar ik weet ook dondersgoed dat veel mensen wel jaloers zijn op mijn leventje hoor.

Mijn opleiding was voor een deel juridisch. Het juridische gedeelte vond ik echt heel erg leuk en ik was er nog goed in ook! Als het ging om assesments, tentamens vielen behoorlijk tegen.

Haha daar moet je je niet druk om maken, dat komt wel als je er aan toe bent..
Mijn Facebook bestond ook altijd uit kroegen, feesten en paarden hoor :+

Uiteindelijk komt alles goed...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:58

Jelleee schreef:
Ik herken heel veel dingen die in dit topic worden beschreven. Sommige mensen hebben een soort kinderdroom, bijvoorbeeld dokter worden. En die worden dat dan. Ik heb dat totaal niet. Ik vind heel veel dingen 'wel leuk'. Ik heb Havo afgerond, daarna Mbo gedaan en afgerond en op dit moment zit ik in het tweede jaar van Hbo Maatschappelijk Werk. Bepaalde werkvelden/doelgroepen vind ik best leuk, maar ik heb me er nog niet helemaal in gevonden ofzo. En daar baal ik van.

Mijn vriend bijvoorbeeld heeft na zijn Hbo werk gekregen bij zijn stageplek, allemaal keurig 'volgens het boekje'. Hij verdient al lekker, is ambitieus en ik ben vaak gewoon best jaloers op hoe hij dit allemaal voor elkaar heeft gekregen. Ik vind mezelf vaak maar een beetje een kneus, een mislukking.

Soms zou ik alles hier wel willen achterlaten, reizen naar een ander land en opnieuw beginnen. Maar ik durf het niet :o En daarbij kan ik mn vriend ook echt niet missen. Maar bijvoorbeeld samen emigreren zou ik absoluut graag willen.

Oh dat herken ik ook wel ja, sommige wisten al vroeg wat ze wilde worden! In groep 8 moest je kiezen welke school uhh ja weet ik veel, ik weet niet wat ik wil en nog steeds weet ik dat niet.
Ja ik weet het wel maar toch gaat die knop niet om, heb ik te weinig lef geen idee..

Verhuizen naar een ander land zou ik ook zo doen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 15:43

Jelleee schreef:

Dat van die droom herken ik heel erg ja! Ik had klasgenoten op de basisschool die vanaf dat ze een potlood vast konden houden vrachtwagens tekenden. Twee ervan zijn rechtstreeks vrachtwagenchauffeur geworden. En doen dat nog steeds met ontzettend veel plezier.
En het jezelf een kneus/mislukking voelen herken ik ook wel een beetje. Maar ik zou voor geen goud naar een ander land willen verhuizen. Doe mij maar elke week keuze uit drie wedstrijden binnen een straal van 30km en een overdaad aan goede instructie in de paardensport.

Yucca schreef:
Neem eens vrijblijvend contact op met Gwenda van my Equine Business. http://www.myequinebusiness.nl
Zij kan je zeker opweg helpen, al dan niet in de paarden.

Bedankt voor de tip! Ik ben haar meteen gaan volgen op Facebook en hou haar site in de gaten.

penelope444 schreef:
Ik begrijp je... Ik weet niet eens van mezelf of ik wel (een) talent(en) heb. Of wat ze als ik ze dan zou hebben zijn? pff Het is moeilijk en ik begrijp je maar al te goed. Ik kan je helaas niet helpen :(

Ik weet mijn talent gelukkig wel, dat is paardrijden. Maar ik zal me waarschijnlijk nooit kunnen meten met de wereldtop en ik denk ook niet dat dat is wat ik wil. Ik wil best in de paardenwereld aan het werk, maar ik hoef niet zo nodig paarden te rijden als werk.
Heb je niet zoiets voor jezelf? Dat je wel een gevoel hebt welke richting je op wilt, maar het nog niet helemaal kan ontplooien?

Trouwens, ik heb me ingeschreven voor een mailing van 365 dagen succesvol, dat is best heel erg interessant. Leuke stof om over na te denken en de mannen brengen het ook super leuk! Dat volg ik nu, ze hebben ook erg leuke blogs. Ik denk dat het voor iedereen die mijn gevoel herkent erg leuk is om te bekijken en te volgen! Hopelijk hebben jullie er ook iets aan!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:38

Hoe bevalt je mailing van 365 dagen succesvol?

En hoe voel je je verder :)

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:49

Je werkt 4 dagen in de week toch? Waarom ga je die vijfde dag niet soort stage lopen bij verschillende bedrijven? Zeker op een dressuur/springstal ben je absoluut welkom! Of bij een ander bedrijf waar je echt feeling mee hebt? Dan kom je er vanzelf achter waar jouw plekje is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:54

Welkom in de quarterlifecrisis :D

Ik herken me ook heel erg in wat je schrijft. Ik had ooit zo'n hele duidelijke droom, maar die is door gezondheidsproblemen onmogelijk geworden. Wat ik dan wel wil...? Geen idee. Je droom volgen klinkt leuk, maar als je niet (meer) weet wat je droom is, is dat best lastig.
Mijn eigen oplossing tot nu toe is vooral om veel te lezen van (en over) andere mensen die hier tegenaan lopen. Bijna iedereen zegt dat je niet te lang moet blijven kijken en twijfelen, maar gewoon dingen moet durven proberen. Nou is dat met een baan best heel lastig, maar door nieuwe dingen aan te gaan kom je ook weer nieuwe mensen en nieuwe uitdagingen tegen, en wie weet rol je dan weer door naar iets wat echt bij je past.
Ik lees hier in ieder gebal nog een tijdje mee, ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:22

Duurt de quarterlifecrisis lang ? :')

Precies dat ene zinnetje, niet kijken, twijfelen maar doen.. Als je een baan hebt geef je die niet zo snel op zeker niet in deze tijden.

Maar de hamvraag van wat wil ik nu echt, is voor mij nog altijd een raadsel :')

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:05

Ook ik had een quarterlifecrisis, terwijl ik eigenlijk alles voor elkaar had. Nu een nieuwe baan, waarschijnlijk binnen een week van vandaag een huis gekocht en een nieuwe vriend. Een hele hoop verandering, maar ik zit zo veel lekkerder in m'n vel nu.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:35

Heel herkenbaar ! IK had er ook last van. Heb een diploma horeca ondernemer/manager. Horeca is niet meer mijn ding. Inmiddels weet ik (denk ik ) wat ik wil door loopbaancoaching en ben ik keihard aan het werk om een juiste baan te vinden voor naast mijn komende studie ! Deeltijd Commerciële economie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:59

gribaldi schreef:
Hoe bevalt je mailing van 365 dagen succesvol?

En hoe voel je je verder :)

Erg leuk, alleen heb ik er niet heel erg veel tijd voor. Wat op zich niet heel erg is, maar daardoor doe ik ook maar weinig met hun tips en 'opdrachten'. Misschien ook omdat mijn droom bestaat uit heel erg veel puzzelstukken die ik nog niet bij elkaar heb en daardoor mijn droom ook niet voor me kan zien.
Maar de manier waarop zij het leven ervaren en uitdragen is erg inspirerend! Kan het iedereen aanraden. Alleen zal niet iedereen er iets mee doen, je weet vooraf al welke mensen hier open voor staan. :P

Verder gaat het goed hoor. Zit prima in mijn vel, alleen enorm druk. Wat niet erg is, maar de tijd blijft wel doortikken en mijn quarterlifecrisis (leuk woord :D ) schiet er een beetje bij in.

Suusje1986 schreef:
Je werkt 4 dagen in de week toch? Waarom ga je die vijfde dag niet soort stage lopen bij verschillende bedrijven? Zeker op een dressuur/springstal ben je absoluut welkom! Of bij een ander bedrijf waar je echt feeling mee hebt? Dan kom je er vanzelf achter waar jouw plekje is!

Uit ervaring weet ik dat één dag per week niet interessant is voor bedrijven. Vaak loop je meer in de weg dan goed voor je is. Daarnaast heb ik het zelf ook waanzinnig druk, mijn vrije dag gaat vaak op aan een keer shoppen (kledingkast moet toch gevuld blijven), kamer opruimen, nuttig doen etc. Niet dat zo'n 'stage' niet nuttig is, maar ik kom niet meer toe aan de gewone dingen.

Blijheid schreef:
Welkom in de quarterlifecrisis :D

Ik herken me ook heel erg in wat je schrijft. Ik had ooit zo'n hele duidelijke droom, maar die is door gezondheidsproblemen onmogelijk geworden. Wat ik dan wel wil...? Geen idee. Je droom volgen klinkt leuk, maar als je niet (meer) weet wat je droom is, is dat best lastig.
Mijn eigen oplossing tot nu toe is vooral om veel te lezen van (en over) andere mensen die hier tegenaan lopen. Bijna iedereen zegt dat je niet te lang moet blijven kijken en twijfelen, maar gewoon dingen moet durven proberen. Nou is dat met een baan best heel lastig, maar door nieuwe dingen aan te gaan kom je ook weer nieuwe mensen en nieuwe uitdagingen tegen, en wie weet rol je dan weer door naar iets wat echt bij je past.
Ik lees hier in ieder gebal nog een tijdje mee, ik ben benieuwd waar je op uit gaat komen :j

Precies DIT dus... Echt he...
Leuk dat je meeleest! Hopelijk kunnen we elkaar inspireren!

Tink89 schreef:
Ook ik had een quarterlifecrisis, terwijl ik eigenlijk alles voor elkaar had. Nu een nieuwe baan, waarschijnlijk binnen een week van vandaag een huis gekocht en een nieuwe vriend. Een hele hoop verandering, maar ik zit zo veel lekkerder in m'n vel nu.

Waaauw, heerlijk! Hoe heb je dit allemaal beleefd? Kwam het op je af? Heb je er iets voor gedaan? Etc.? Ben erg nieuwsgierig!

shadowflower schreef:
Heel herkenbaar ! IK had er ook last van. Heb een diploma horeca ondernemer/manager. Horeca is niet meer mijn ding. Inmiddels weet ik (denk ik ) wat ik wil door loopbaancoaching en ben ik keihard aan het werk om een juiste baan te vinden voor naast mijn komende studie ! Deeltijd Commerciële economie.

Waar heb je die coaching gehad? Ben heel erg benieuwd! Hoe vrijblijvend is dit? Ik ben best bereid om er iets aan uit te geven, mits ik het ook terugverdien. :P

Mijn website is ook zo'n dingetje, het komt niet van de grond zoals ik had gehoopt. Dus nu? Ik heb wel wat ideeën, maar denk er waarschijnlijk te veel over na. :(