OV kaart kapot, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

OV kaart kapot, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:13

Hoi bokkers,

Vandaag ben ik zo dom geweest mijn OV kaart kwijt te raken bij een vriendin waarna de hond hem vond en er in heeft gekauwd (alleen 1 hoekje is misvormd). ik heb met dagkaartjes naar school gereisd. Op de terugweg mijn kaart opgehaald en geprobeerd of ie het nog deed. niet dus.
ik reis met een persoonlijke ov kaart met studentenreisproduct.

ik kan op de site van de OV niks duidelijks vinden. Er worden allemaal verschillende dingen aangegeven. ik heb niet zon zin om de rest van de weer elke dag 14 euro te dokken om naar school te reizen.

Zijn er mensen die dit ook is overkomen? ik kan een nieuwe aanvragen op verschillende manieren. bij de een moet ik inloggen. ik kan me niet herinneren dat ik een account heb aangemaakt. en als ik op gebruikersnaam vergeten klik, en mijn kaartnummer intyp, is mijn kaart niet bekend.

Ik wil vanavond iets regelen maar ik weet niet zo goed hoe. Mijn studentenreisproduct moet natuurlijk ook overgezet worden.

ik heb ook gehoord dat als je een studentenreisproduct hebt en je hebt je pasje niet bij of wat dan ook dat je in principe niet hoeft te betalen voor het ov. maar ik heb geen idee hoe dat dan werkt. want ik zou zeggen je komt de bus niet in.

hopelijk kan iemand mij helpen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:14

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:16

Is je OV-chipkaart defect?

Controleer eerst bij een ophaalautomaat of er voldoende saldo op je OV-chipkaart staat. Als dat zo is, ga dan naar een balie van een OV-bedrijf, waarbij je het laatst hebt in- en uitgecheckt. Vaak kunnen ze je daar snel helpen, zodat je verder kunt reizen. Lees meer over de redenen dat je kaart niet werkt.

Is je kaart echt defect? Download het formulier ‘Aanvragen vervangende kaart voor een defecte of onjuiste persoonlijke OV-chipkaart’ (pdf). De meeste OV-balies hebben dit formulier ook liggen. Vul het volledig in en stuur samen met je kaart op. Een nieuwe kaart kost € 11. Als er nog saldo op je defecte kaart staat, dan wordt dit door Klantenservice OV-chipkaart binnen 30 dagen op je rekening teruggestort. Je ontvangt je nieuwe kaart na ongeveer twee weken. Je reiskosten zijn voor eigen rekening. Duurt het langer dan drie weken? Neem dan contact op met Klantenservice OV-chipkaart.
Let op: als Klantenservice OV-chipkaart vaststelt dat de kaart buiten jouw schuld defect is geraakt, dan hoef je de aanschafprijs van € 11 niet te betalen.

Tijdelijk studentenreisproduct

Maak je gebruik van het studentenreisproduct, maar kun je er op dit moment niet mee reizen omdat je OV-chipkaart verloren, gestolen of defect is? Ga dan naar http://www.studentenreisproduct.nl (nieuw venster) en vraag het tijdelijk studentenreisproduct aan zodat je binnen een uur weer kunt reizen.

----------------------------
Boven staande doen. Even bellen naar OV chipkaart nummer en doorgeven dat hij stuk is. Dan kan je of een formulier invullen of ze doen het via de telefoon.

Het onderste werkt als je nog een andere ov chipkaart heb dan kan je een week tijdelijk reizen op het studentenreis product

dit heb ik zelf ook een paar maanden geleden gedaan.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:17

Inderdaad je kan een tijdelijk studentenproduct aanvragen tegenwoordig en die op een persoonlijke of anonieme kaart zetten, die is dan 7 dagen geldig geloof ik. In die tussentijd kan je dan een nieuwe ov aanvragen waarop je normale studenten ov weer komt. Helaas ook wel eens meegemaakt. dat tijdelijke studentenov staat binnen een uur voor je klaar dan. dus kan je eigenlijk direct mee gaan reizen.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:18

Het probleem is nu dat ik niet in kan loggen om een nieuwe kaart aan te vragen.
ondertussen heb ik het tijdelijke reisproduct ook gevonden.

Iloveiswan

Re: OV kaart kapot, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:20

Even bellen dan blokkeren ze die en vragen ze een nieuwe voor je aan. Mijne was niet geactiveerd in Mijnovkaart.nl ofzoiets :P Dus wist het nummer ook niet maar ze kunnen je gegevens opzoeken en je hebt ook je digid nodig en je ID nummer geloof ik

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:20

Dat kan heel makkelijk!

Je moet een tijdelijk studentenproduct opvragen voor een andere (vb anonieme) ovkaart en die kan je binnen een uur al ongeveer op die kaart laden bij zo'n punt. Dit tijdelijke studentenproduct staat er max 7 dagen op.

In de tussentijd moet je een vervangende persoonlijke ovkaart aanvragen, welke er met ong 3 werkdagen zal zijn. Het studentenproduct zal hier al automatisch opstaan. :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:40

Veel beter dat ze nu die optie hebben voor een tijdelijke studentenreisproduct. Ik was paar jaar terug ook een paar keer de OV kwijt (die achteraf gewoon ergens verstopt zat, bijv. in portemonnee, maargoed) en toen moest ik wel gewoon betalen voor het OV in de tussentijd :Z Moest toen ook echt iedere dag reizen, naar school. Gelukkig waren het toen geen verre reizen, maar toch zonde.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:53

ik heb nu een nieuw account aangemaakt. Nu is het wel gelukt. nog even afwachten of het werkt.
bedankt voor de tips

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:50

Volgens mij, maar pin mij er niet op vast, is laatst besloten dat men geen boetes meer ut mag delen bij het niet inchecken van abbonnementhouders. Tot je je tijdelijke product hebt, zou het tonen van je defecte OV voldoende moeten zijn denk ik dan. Maar zoals ik zei, zoek het even na!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:54

Ik ben mijne ooit kwijtgeraakt (of gestolen, ik weet het niet) en heb hem toen ook als gestolen opgegeven. Alle kaartgegevens had ik gelukkig nog omdat ik ooit mijn OV kaart heb moeten scannen. De kaart werd meteen geblokkeerd en binnen een week had ik een nieuwe. Het saldo dat er nog op staat wordt dan naar je bankrekening overgemaakt. Ik hoefde ook niet te betalen voor een nieuwe kaart.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:57

Een beller is sneller. Even bellen met klantenservice OV-chipkaart dus. Ik had op die manier iig binnen drie dagen een nieuwe kaart in huis (via andere wegen kan het wel eens twee weken duren). In de tussentijd had ik bij het loket op een groot station mijn reisproduct op mijn anonieme chipkaart laten zetten (dus kon gewoon met korting reizen). Die anonieme kaart had ik al. Moet je 'm nieuw aanschaffen, dan kost-ie 7.50 en dat is altijd nog goedkoper dan dagenlang vol tarief betalen in de trein.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 15:55

Bellen en zeggen dat je ov kaart gestolen is, anders moet je de ov kaart opsturen en dan pas sturen zij een nieuwe ov kaart. Dat heeft bij mij toen 3 weken geduurd.
Toen de tweede keer mijn ov kaart kapot was, heb ik gezegd dat mijn ov kaart was gestolen en binnen 3 of 5 werkdagen had ik mijn nieuw ov kaart.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:48

Bij mij was alleen de chip stuk. Ik heb niets hoeven opsturen, maar misschien werkt dat anders met een studenten-OV.

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 21:16

K_im schreef:
Volgens mij, maar pin mij er niet op vast, is laatst besloten dat men geen boetes meer ut mag delen bij het niet inchecken van abbonnementhouders. Tot je je tijdelijke product hebt, zou het tonen van je defecte OV voldoende moeten zijn denk ik dan. Maar zoals ik zei, zoek het even na!

Ja dat zei ons mam ook al. Alleen een beetje laat dus had maar gewoon een kaartje gekocht. en gister was ie nog kwijt dus kon ik niks laten zien.
ik heb het vanmorgen wel gezegd, omdat er geen saldo stond op het pasje waar ik later het tijdelijke product op zou laden, en toen mocht ik gewoon gaan zitten (die man keek alsof ie geen zin had in zeurende mensen :o )

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 21:17

Karin schreef:
Een beller is sneller. Even bellen met klantenservice OV-chipkaart dus. Ik had op die manier iig binnen drie dagen een nieuwe kaart in huis (via andere wegen kan het wel eens twee weken duren). In de tussentijd had ik bij het loket op een groot station mijn reisproduct op mijn anonieme chipkaart laten zetten (dus kon gewoon met korting reizen). Die anonieme kaart had ik al. Moet je 'm nieuw aanschaffen, dan kost-ie 7.50 en dat is altijd nog goedkoper dan dagenlang vol tarief betalen in de trein.

Ik had gebeld maar het was te laat gisteravond.
Maar het is geregeld! nu nog wachten op de nieuwe kaart.