AOC Terra Paardensportopleiding.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hillady

AOC Terra Paardensportopleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 22:22

Hallo bokkers!

Ik kom er toch niet helemaal uit...
Ik wil na mijn examens de paardensportopleiding gaan volgen op het AOC terra. Maar met de kosten komen ik en mijn moeder er niet volle 100% uit.

Op de site staan wel wat gegevens en prijzen. Maar zijn dit de totale kosten elk jaar? Of word dit minder/meer in de loop van de jaren? Dus de vraag is: wat is het totale kosten plaatje van de opleiding per jaar?

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen! :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:30

het lijken mij idd de kosten per jaar, die keren dus ieder jaar weer terug
bepaalde dingen (zoals aanschaf jas) zullen ongetwijfeld eenmalig zijn, maar dingen als boeken moet je vaak ieder jaar wel weer wat nieuws aanschaffen.

Ik ben wel benieuwd wat je wilt gaan doen met de opleiding. Zou goed nadenken hoe nuttig de opleiding is voor je toekomst. Werken in de paardensport is nou niet echt een vetpot.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 30-03-15 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nontie

Re: AOC Terra Paardensportopleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:35

Ik denk dat wat op de site staat wel klopt.

Enige waar ik vraagtekens bij zou zetten is de Stalling en voerkosten. Of dit eenmalig betaald moet worden of verspreid over het jaar.
Maar dat is een kwestie van mailtje sturen naar de school.

Vriendin van mij doet de opleiding, mocht je verder gerichte vragen hebben over de opleiding wil ik het wel voor je vragen aan haar.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 16:39

miccamaaike schreef:
het lijken mij idd de kosten per jaar, die keren dus ieder jaar weer terug
bepaalde dingen (zoals aanschaf jas) zullen ongetwijfels eenmalig zijn, maar dingen als boeken moet je vaak ieder jaar wel weer wat nieuws aanschaffen.

Ik ben wel benieuwd wat je wilt gaan doen met de opleiding. Zou goed nadenken hoe nuttig de opleiding is voor je toekomst. Werken in de paardensport is nou niet echt een vetpot.

Ah dank je wel!
Ja heb er al zo erg over na gedacht.. Veel wikken en wegen maar wil niks anders doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:41

Op de site staan inderdaad de jaarlijkse terugkerende kosten, dus kun je zelf optellen.

Dat geld zou ik investeren in goede les; om de paardensport in te gaan heb je geen mbo voor nodig, gewoon geld, geschikt paard en iemand die je wilt vervoeren. Als je de motivatie hebt en de financiële middelen, is een dergelijke opleiding meer ter vermaak om je kwalificatieplicht te vervullen. Voor het overgrote deel geldt: Om geld te verdienen met de paarden, moet je niet de paarden ingaan :Y) Eigenlijk wil ik zeggen: denk er echt goed over na en spreek ook met mensen die deze opleiding al gedaan hebben :) dan krijg je een beter beeld. Want het is wel een beste investering deze opleiding namelijk...

miccamaaike

Re: AOC Terra Paardensportopleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 16:51

Snap dat het een hele leuke opleiding is om te gaan doen, maar blijft een feit dat je jezelf opleidt voor werkloosheid, er is geen droog brood in te verdienen. Tenzij je extreem veel talent hebt, maar ook dat is maar voor weinig mensen weg gelegd.

Wat vuurneon zegt is wel een goede. Investeer in goede lessen en ontwikkel je op die manier. Ga een opleiding volgen waarbij je leert hoe je bijvoorbeeld een bedrijf moet runnen, wellicht valt het in de toekomst dan de combineren?