Praktijk les Iedereen EHBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Praktijk les Iedereen EHBO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 09:31

Hallo,

Via IedereenEHBO ben ik bezig om kinder EHBO te halen.
De theorie heb ik gehaald, maar vanavond heb ik de praktijkles.
Ik vroeg mij af of er meer mensen via deze organisatie hun EHBO diploma hebben gehaald?En of deze mensen mij kunnen vertellen hoe de praktijkles in zijn werk gaat.
Wordt er gezegd dat je bijvoorbeeld iemand in stabiele zijligging moet leggen, en moet je dat doen zondere uitleg/voorbeeld vooraf? Of ga je het gezamelijk oefenen?
Je hebt maar 1 praktijkles, en dan moet je het dus oefenen, maar het is ook meteen de afsluiting van de cursus.
Dus vraag mij een beetje af hoe dat gaat.

:wave:

F_inley

Re: Praktijk les Iedereen EHBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:34

Ik heb hem in januari gehaald. Ik had een hele relaxte man die zei als je gewoon meedoet en geen hele rare dingen doet dan slaag je gewoon. Wij kregen casussen en dan moest iemand zeggen wat je dan zou doen en die gene moest het ook voor doen. We hebben gereanimeerd op poppen, stabiele zijliggijg met elkaar geoefend en verband op verschillende manieren aangelegd.

Hopelijk heb je er wat aan!

Succes vanavond

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:00

Ik heb mijn kinder EHBO ook via iedereenEHBO gehaald (achteraf zou ik dat niet meer doen omdat ik voor mijn gevoel toch wel erg weinig heb geoefend). Er wordt in de praktijkles verwacht dat je de kennis hebt, maar natuurlijk worden dingen alsnog uitgelegd en voorgedaan. Het is dus een combinatie van uitleg/voordoen en (vooral veel) oefenen

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 15:37

Bedankt voor de reacties! :) Ik heb vandaag de theorie nog maar even doorgenomen en hoop dat het gaat lukken!