opleiding paardenhouderij prinsentuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fanny_1

opleiding paardenhouderij prinsentuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 17:34

Hallo,
Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met deze opleiding in Breda.
Mijn dochter zou er evt. naar toe willen, ze zit nu nog pas in de 3e MAVO.
Dus we hebben nog een jaar om evt verder te zoeken, maar deze zit kort bij huis dus dat zou mooi zijn.
Maar ik heb terug kunnen vinden dat het in 2009 veel mensen is tegen gevallen deze opleiding en ze er niet erg over te spreken zouden zijn.
We zijn nu echter alweer wat jaren verder dus misschien is er intussen al weer een hoop verbeterd...
Dus ik zou graag horen of de opleiding nu van goede kwaliteit is of wat evt. je ervaring is.
En moet je bepaalde vakken in je examenjaar vd MAVO hebben, zoals bijv scheikunde of natuurkunde of maakt dat eigenlijk niet veel uit, volgens de leraren hier op school dus niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: opleiding paardenhouderij prinsentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:58

ED -> STW

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:03

Ik doe niet die opleiding, maar zit wel op het Prinsentuin in Breda.
Ik vind het een school om van te huilen..
Organisatie van niks, mooie praat hebben maar niks van waar maken.
Tussen het 2e en 3e leerjaar geswitched van school zodat ik BBL kon gaan doen, en dat kon alleen op deze school.
Ik zat eerst op het Helicon in Den Bosch. Stuk leukere school en 2 jaar naar mijn zin gehad!

Ik moet wel zeggen dat de opleiding van Paardenhouderij erg populair is op beide scholen en de baangarantie erg klein is.

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:24

Ik zit ook op het Prinsentuin College maar ook niet bij de opleiding paard.
Wel zit ik bij sommige lessen geclusterd met een paardenklas.

Het is een beetje wat Suzan zegt, populaire opleiding, amper baangarantie, weinig stagebedrijven binnen die sector, slechte begeleiding op school ondanks de mooie praatjes. Er gaat gewoon veel fout op school wat eigenlijk niet fout zou mogen gaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:29

Ik zou haar naar een school doen waar ze een beroep leert waar ze ook echt geld mee kan verdienen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:39

Ik zit zelf op het Prinsentuin en ik kan je ook niet hele mooie verhalen vertellen over de school..
Komt erg veel op jezelf aan en vaak krijg je belangrijke dingen veel te laat te horen. Vooral je zaken maar weer goed zien te krijgen die de school heeft veroorzaakt. (Dingen kwijt raken is bijna normaal)

Ik doe niet de opleiding paard maar een paar vrienden wel. Het is niet alleen maar over je lievelings paardje praten zegmaar, je krijgt wel wat diepgaande stof. Met je stage moet je gewoon uitzoeken of je niet op een stal terecht komt waar je de hele dag in de poep staat, Maar zo heb je ook de mogelijkheid om bij Stal Lips of bij Anky stage te lopen!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:45

Tip; laat je dochter niet de paarden in gaan tenzij jullie een mooi pakje geld hebben, veel connecties in de paardenwereld, ze erg veel talent en/of een gigantische berg motivatie heeft. Ik studeer nu in de paarden (gelukkig wel op het HBO) en dit is zo ongeveer de grootste mistake, want je baangarantie is gewoon zo ontzettend laag als je niet over een van de bovenstaande bezit. :n
Ik heb ook overigens nog nooit van deze school en opleiding gehoord, terwijl er toch wel altijd wat namen hier voorbij komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:48

Piekosjj schreef:
Tip; laat je dochter niet de paarden in gaan tenzij jullie een mooi pakje geld hebben, veel connecties in de paardenwereld, ze erg veel talent en/of een gigantische berg motivatie heeft. Ik studeer nu in de paarden (gelukkig wel op het HBO) en dit is zo ongeveer de grootste mistake, want je baangarantie is gewoon zo ontzettend laag als je niet over een van de bovenstaande bezit. :n
Ik heb ook overigens nog nooit van deze school en opleiding gehoord, terwijl er toch wel altijd wat namen hier voorbij komen.

Mee eens! Maar daar staren veel mensen zich blind op.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:51

Het is "leuk" maar je hebt er geen drol aan.....ja 7 dagen per week, lange dagen drollen scheppen voor 4 euro per uur, en dat je leven lang :7

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 23:59

ik lees ook graag even mee. Ik ken ook wat mensen die deze opleiding gedaan hebben. Maar de meeste gaan na een tijd verder studeren of een job doen die ze eigenlijk niet leuk vinden omdat ze geen werk in de paarden vinden.
Ook mijn dochter zou graag deze opleiding volgen maar heb het gelukkig uit dr hoofd kunnen praten omdat ik bang ben dat dr weinig toekomst in zit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 00:13

Paardenopleidingen zijn opleidingen tot werkloosheid, of het eerder beschreven poepscheppen voor een fooi. Alle diploma's die je kunt halen ORUN, ruiterbewijs, koetsiersbewijs kun je in je vrije tijd ook halen. Leer een vak waarbij je iets leert maken, repareren, verzorgen of onderwijzen, daar is wel werk in. Ik raad mijn TL leerlingen vaak aan om dokters/apothekers/ of tandartsassistente te worden, want dierenartsassistente is ook al redelijk hopeloos, dat wil iedereen.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:35

Ik heb ook overwogen om de opleiding paardenhouderij te volgen, maar om bovenstaande redenen niet gedaan. Ga nu de opleiding tandartsassistente volgen, niet mijn droombaan maar wel veel werkgelegenheid!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:31

opleiding die iig wel garandeerd dat je hele leven geen bal zal verdienen......

en je kunt ook zeer moeilijke/niet in andere richtingen aan de slag met deze opleiding.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:38

Ik heb deze opleiding wel gedaan,
dit omdat ik na het 3e jaar van vmbo, door veel gepest, echt niet meer op die school kon blijven.

heb helemaal niets aan deze opleiding gehad, ik heb MBO niveau 3 gedaan, voordeel was dat ik hierdoor niveau 4 MBO kon gaan doen.

opleiding was echt een pret opleiding, niets aan gehad en te simpel. in totaal van een klas van 15 zijn er maar 4 die echt in de paardenwereld zijn gebleven, alle 4 zaten al zelf in de paardensport.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:00

Arabesk schreef:
Paardenopleidingen zijn opleidingen tot werkloosheid, of het eerder beschreven poepscheppen voor een fooi. Alle diploma's die je kunt halen ORUN, ruiterbewijs, koetsiersbewijs kun je in je vrije tijd ook halen. Leer een vak waarbij je iets leert maken, repareren, verzorgen of onderwijzen, daar is wel werk in. Ik raad mijn TL leerlingen vaak aan om dokters/apothekers/ of tandartsassistente te worden, want dierenartsassistente is ook al redelijk hopeloos, dat wil iedereen.

Sterker nog, als je je diploma voor deze school gehaald hebt mag je nog niet eens zelfstandig lesgeven, alleen onder begeleiding. Je wordt dus echt opgeleid tot "poepschepper".