[ENQ] Mobiele oplader

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marrjjollein

[ENQ] Mobiele oplader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 23:40

Hallo allemaal,

Voor mijn opleiding International Business and Management Studies moeten we een (fictief) bedrijf opzetten. Samen met mijn groepje hebben we bedacht om opgeladen mobiele opladers (een PowerBank) aan te bieden op treinstations. Deze kan je kopen of terugbrengen. Als je de oplader terug brengt krijg je bijvoorbeeld 75% terug van het bedrag waarvoor je hem kocht. Verder willen we hetzelfde systeem hanteren als bij de NS fiets, je kan dus de oplader ook terugbrengen op een ander NS station.

Verder zijn we nog maar aan het begin van ons project, dus moeten we eerst uitzoeken of er überhaupt vraag naar is en wat voor prijs mensen willen betalen. Maar het gaat dus voornamelijk om het idee, de details moeten we nog uitwerken. De enquête is in het Engels.

http://www.thesistools.com/web/?id=453731

Bedankt voor het invullen! :)
Laatst bijgewerkt door Marrjjollein op 02-03-15 23:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Selina

Re: [ENQ] Mobiele oplader

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:44

Is het een oplader of een opgeladen powerbank?
In de trein zijn geen stopcontacten dus daar heb je niet veel aan een oplader.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 23:46

Een powerbank is het inderdaad, juist omdat er geen stopcontacten zijn :) Heb het voor de duidelijkheid nu ook in de OP gezet.
Laatst bijgewerkt door Marrjjollein op 02-03-15 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:48

Ik was pas op de Huishoudbeurs en ze verkochten overal powerbanks. Toen dacht ik nog, als ze nou opgeladen powerbanks verkopen, dat zou een gat in de markt zijn.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 23:49

Dat is inderdaad de bedoeling, dat je je telefoon kan opladen onder je treinreis en dat je hem daarna weer in kan leveren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:03

Ik vraag me af of hier veel vraag naar is. Als ik even naar mezelf kijk, ik zorg dat ik mijn telefoon altijd opgeladen heb als ik de deur uit ga, en kom ook niet altijd op grote stations. Meestal is er geen of maar een hele kleine winkel. Of zou je de powerbanks ook aan willen bieden via een soort automaat? Dan zit je met de bevoorrading. Daar gaat ook een hoop tijd en geld in zitten, iemand moet de lege powerbanks ophalen, en de automaat bijvullen.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:23

Het is de bedoeling om een automaat achtig iets te gebruiken waarschijnlijk. Wat we op dit moment aan het uitzoeken zijn is of het mogelijk is dat als je hem terugbrengt dat je hem weer in een oplader plugt om je geld terug te krijgen. Dus meer een soort Febo muur als het ware, met een rood lampje bij de opladers die opladen en een groene bij de volle bijvoorbeeld.

Of het daadwerkelijk succesvol zou zijn durf ik ook niet te zeggen, het is in elk geval niet makkelijk om een idee te vinden wat zeker succesvol is. Voor het project is dit opzich niet erg, zolang we maar kijken naar wat realistisch zou zijn.