Studiefinanciering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje9

Studiefinanciering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 20:34

Hoi bokkers,

Even een vraagje omdat ik het op internet niet kan vinden. Ik ben eerstejaars HBO student, en heb nu dus nog net studiefinanciering. Ik vind de opleiding helaas niet zo leuk als ik had verwacht en ik wil dus stoppen. Wat ik mij afvroeg, door het nieuwe leenstelsel, is of ik als ik volgend jaar een andere studie ga doen nog 3 jaar studiefinanciering krijg, of helemaal niks meer? Ik twijfel zelf heel erg, maar ik vrees het ergste. :')

Wie helpt me? :D

Destination

Re: Studiefinanciering

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:35

Volgens mij val je dan nog onder de oude regeling en krijg je gewoon nog stufi :)
Maar dat staat ook op de site van DUO als het goed is.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:37

Ik heb juist begrepen dat of je nou stufi krijgt of niet dat het begin volgend school jaar er voor iedereen uit is. Ook als je nu al stufi krijgt. Volgend school jaar moet je dan hoe dan ook een lening aanvragen.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:37

Helaas, dan krijg je geen studiefinanciring meer.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:39

Waar hebben jullie dat vandaan? Ik heb meerdere malen gelezen dat als je in schooljaar 2014/2015 begint met een studie, je 4 jaar recht hebt op studiefinanciering. Ook als je na dat jaar switcht.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:41

Gydja schreef:
Ik heb juist begrepen dat of je nou stufi krijgt of niet dat het begin volgend school jaar er voor iedereen uit is. Ook als je nu al stufi krijgt. Volgend school jaar moet je dan hoe dan ook een lening aanvragen.

Waar heb je dit weg? :)