Hoera, geslaagd!! Wat nu allemaal regelen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Hoera, geslaagd!! Wat nu allemaal regelen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 10:15

Dag Bokkers!

Onlangs ben ik geslaagd voor mijn studie HBO-Verpleegkunde!! *\o/*
Superblij natuurlijk, maar er moet nog een hoop geregeld worden en om niets over het hoofd te zien, ben ik benieuwd of jullie nog tips hebben voor mij qua dingen die er geregeld moeten worden.

-Zojuist heb ik mijn studiefinanciering stopgezet.
-Wie kan me vertellen of ik mijn lening apart op moet zeggen? Daar wordt ik niet veel wijzer over op de site van DUO. :o?
-Zometeen ga ik naar een automaat op het station om mijn Studentenreisproduct (OV) op te zeggen. :j
-Moet ik me apart uitschrijven bij de opleiding, of gaat dit automatisch via DUO? :+
-BIG regelen! :D

Vergeet ik nog iets? Brandt los! *\o/*

Vero

Re: Hoera, geslaagd!! Wat nu allemaal regelen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:14

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:18

Ik herinner me een topic op Bokt van iemand die na het afstuderen nog moest betalen voor haar studie omdat ze er vanuit ging dat het automatisch stopte. Dit was dus niet zo. Dus zelf uitschrijven.

Gefeliciteerd trouwens :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:20

Slina schreef:
Ik herinner me een topic op Bokt van iemand die na het afstuderen nog moest betalen voor haar studie omdat ze er vanuit ging dat het automatisch stopte. Dit was dus niet zo. Dus zelf uitschrijven.

Dat was ik, denk ik :+ . Ik dacht dat als ik mij uitgeschreven had bij DUO het allemaal prima voor elkaar was. Bevestiging van school gehad dat ik geslaagd was etc. Bleek toch niet zo te zijn. Schrijf je dus ook uit bij studielink.
Lening moet je ook stopzetten via DUO, anders even DUO bellen hoe en wat. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:22

N0a schreef:
Slina schreef:

Dat was ik, denk ik :+ . Ik dacht dat als ik mij uitgeschreven had bij DUO het allemaal prima voor elkaar was. Bevestiging van school gehad dat ik geslaagd was etc. Bleek toch niet zo te zijn. Schrijf je dus ook uit bij studielink.

Klopt :P
Leren we in ieder geval van jouw fout :P (Klinkt zo onaardig.. Als ik je topic lees hebben zij je onterecht bevestigd dat het goed was)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:22

En als je de duo belt, noteer de naam met wie je hebt gesproken!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:24

Je inschrijven bij het BIG Register, kost je 90 euro. :') :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:34

Slina schreef:
N0a schreef:

Klopt :P
Leren we in ieder geval van jouw fout :P (Klinkt zo onaardig.. Als ik je topic lees hebben zij je onterecht bevestigd dat het goed was)

Haha, gelukkig heb ik mijn geld terug gekregen. Zij gaven aan ook fout te zitten door het nooit ergens vermeld te hebben wat de procedure is en omdat een medewerker van de studentenbalie mij doodleuk vertelt had dat het zo goed was :+ .

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:36

Gefeliciteerd !! :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:38

Gefeliciteerd :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:15

Gefeliciteerd! :D

Ik zou, nadat je gejuicht hebt en je lijstje hebt afgewerkt, je zo snel mogelijk in gaan schrijven voor het BIG register. Hoorde van een collega op stage dat dat best een poosje in beslag kan nemen voordat je daadwerkelijk geregistreerd staat! (en geen registratie = geen baan natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:47

Studielink uitschrijven, DUO opzeggen en VERGEET NIET om je reisproduct van je pasje af te halen bij een automaat want die boete is wel een van de inkomsten bij DUO :')

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 23:11

Bedankt allemaal voor de felicitaties!! Heb gelukkig al een baan ook.
En bedankt voor de tips. Heb dit topic geopend precies om zo'n situatie als die van N0a te voorkomen, ik zie mezelf dat namelijk ook hélemaal fout doen, heb zulk soort verhalen al eerder gehoord namelijk!

En mijn hemel, waarom kost dat BIG zoveel geld? -O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:35

Studielink!
Daar ook uitschrijven!
Ik was netjes uitgeschreven op de opleiding, naar niet bij studielink waardoor ik langer schoolgeld heb moeten betalen.
Als je einde studie jaar klaar bent is dat nvt, maar zo halverwege het jaar zeker iets om rekening mee te houden!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 23:04

Ik heb me net uitgeschreven bij Studielink! Werd daar vanaf de schoolsite heen gestuurd dus bij Studielink uitgeschreven = bij Hanze uitgeschreven. Bedankt voor de tip!! Wel zuur zeg!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:12

Saaams schreef:
Je inschrijven bij het BIG Register, kost je 90 euro. :') :')

Elke 5 jaar kost je 90€ :') maar die betaalt mijn werkgever gelukkig :P