Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Desty schreef:Als je van opleiding wisselt, en je zat in de oude regeling blijf je recht houden op je basisbeurs (48 maanden)-het aantal maanden wat je al gebruikt hebt.
Yvettee schreef:Ik zit volgend jaar in het zelfde schuitje omdat ik van opleiding ga wisselen.
En ik ben van plan om alleen de huur van mijn kamer te gaan lenen. (is evenveel als de stufi nu). Want op dit moment kom ik prima uit met mijn stufi, loon en fotografie klusjes.
Gelukkig betalen mijn ouders mijn collegegeld!
En ik heb dan heel veel geluk dat mijn kamer erg goedkoop is.
Maar het is inderdaad heel vervelend dat we het moeten gaan lenen. Maar van de andere kant, ze hebben echt een hele goede regeling met terug betalen en als het goed is ga je later toch wel redelijk verdienen als je goed gestudeerd hebt. Ik zie het wel echt als een investering in mijn toekomst!

purny schreef:Hier iemand die een studieschuld heeft. Ik dacht eerst ook dat duo onwijs flexibel was qua terug betalen maar ze kijken naar het inkomen van 2 jaar terug. Dat inkomen heb ik niet meer, verlagingen aangevraagd maar krijg het niet wegens mijn inkomen van 2 jaar terug
Loesje88 schreef:Een andere mogelijkheid is om de HBO studie duaal of deeltijd te doen.
Ik studeer deeltijd, betaal mijn opleiding zelf en woon ook op mezelf. Ik vind het prima te doen.