Betoog Nederlands. Artikelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPearl

Betoog Nederlands. Artikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 21:58

Okee, ik weet niet of het hier mag..

Maar voor Nederlands moet ik een betoog houden. Oke, prima. Nu moet ik 2 artikelen vinden (over hetzelfde onderwerp) die passen bij m'n sector; Groen. Het liefst iets wat met paarden te maken heeft. Nu moeten daar een duidelijke mening in staan, en waar je zelf ook een duidelijke mening over kan hebben.
Ik dacht eerst aan artikelen over de rolkurr. Zou ik daar wel een goede, onderbouwende betoog over kunnen houden?

Ik vind het erg lastig.. Duss...Help?

melody7

Re: Betoog Nederlands. Artikelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:03

Rolkurr lijkt mij een goede, verder bijvoorbeeld bitloos vs. niet bitloos? Boomloos vs. Boom.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:04

Met of zonder hulpteugel is ook ideetje misschien?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:05

Ik zou ook iets van engelse onderzoeken opzoeken en die gebruiken in je literatuurlijst

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:45

Boom / boomloos is idd ook een goede! Maar kan je daar wel goede artikelen over vinden?

Cchanny schreef:
Ik zou ook iets van engelse onderzoeken opzoeken en die gebruiken in je literatuurlijst

Wattes? :')

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:48

Wat voor artikelen moeten het zijn? Krantenartikelen, wetenschappelijke artikelen, columns...?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:48

ben ik de enige die mij afvraagt wat het 'groen' te maken heeft met rolkur en waarom het bij voorkeur over paarden moet gaan?

doe je een paardensport opleiding?

rolkur vind ik niet iets specifieks dat tot de sector groen behoort..
of je moet het echt weg verklaren met paardensector valt onder de groene sector, paardrijden is daarvan een klein onderdeel en daarvan is een hot topic de rolkur.

persoonlijk denk ik dat je het jezelf dan wellicht onnodig moeilijk maakt..
misschien is de discussie over de hoeveelheid weidegang v.s. paardenwelzijn een iets 'gemakkelijker' onderwerp voor een betoog en is daar meer keuze in artikelen die aansluiten bij jouw invalshoek
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 18-02-15 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:51

Op de middelbare is alles nog heel ruim, pas bij opleidingen wordt het specifieker.

Ik denk dat er best artikelen over te vinden zijn, ziek eens bij bv. ros/bit etc. Lijkt me sterk dat er niks over te vinden is.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:56

Ik vraag me inderdaad ook af of paarden wel onder 'groen' valt. Zelf denk ik bij groen eerder aan iets als milieu of de natuur.
Misschien kan je het doen over het natuurbeleid in de Oostvaardersplassen en dan specifiek over de konikpaarden in de Oostvaardersplassen? Daar zijn aardig wat artikelen over te vinden.
Laatst bijgewerkt door Kidde op 18-02-15 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 22:58

Ik zit in 4Kader van de middelbare. Je kiest hier een Sector. Techniek, D&C (Dienstverlening&Comersie) of Groen. En dan heb je vakken wat daar over gaat. Ik heb bijvoorbeeld Landbouwbreed. Dan hebben wij lessen over Landbouw, Dieren, Planten/Bloemen, Vap (verwerking agrarische producten) etc. Gewoon een extra vak, waar je extra uitleg hebt over een richting wat je wilt doen. Zoals D&C heeft ook sport .
Miss beetje krom uitgelegd, maargoed :'). Het doet er weinig toe. Mag wel een beetje kiezen waar ik t over doe.
Het liefst heb ik een onderwerp waar ik over kan vertellen. Niet dat ik het bijv over de vogelgriep ga doen. Want dan moet ik dat allemaal nog leren etc. Zoals over Rolkurr etc weet ik wel wat. Dit intereseerd me gewoon t meest :).

Makkelijkst zijn krantenartikelen, of wat er in bladen staan.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:02

Ik snap het ook niet. Zou het eerder in de richting zoeken van het gebruik van paarden als grote grazers of het nut en/of beleid van grote natuurgebieden zoals de oostvadersplassen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:05

Groen en paarden combi die mij logischer lijkt, bv het wel of niet plaatsen van een schuilstal.
Landschapsvervuiling versus dieren welzijn?

Of de kleur afzetting van het land... iets in die geest.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:10

RianneH schreef:
Ik snap het ook niet. Zou het eerder in de richting zoeken van het gebruik van paarden als grote grazers of het nut en/of beleid van grote natuurgebieden zoals de oostvadersplassen.

dat vind ik inderdaad ook een mooie optie..zelf zou ik dan denken aan 'de natuur, de natuur laten, kan dat in Nederland wel'..
Daar zijn immers tonnen artikelen over geweest toen de paarden er in een slechte winter slecht bijstonden en zelfs stierven, waarbij de 'lijken' lang bleven liggen en zichtbaar waren voor het publiek..

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:12

Je moet geen verband leggen tussen 'Groen' en 'Paarden'. Want die is er niet! Maar t was als toevoeging.. Maar het is niet belangrijk..

Ik lig nu in bed, dus kan niet kijken, maar zijn over schuilstallen, kleur schikdraad etc wel goede artikkelen te vinden? Met verschillende meningen er in?

- Opzich is dat ook wel n goede RianneH! Dankje!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 23:17

Over al de hier genoemde onderwerpen zijn prima artikelen te vinden.
Google is your friend in dit geval.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 23:23

Iedereen bedankt! Ik ga morgen gelijk aan de slag :).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:32

Omdat dit huiswerktopic niet aan de regels voldoet, hier dan ook een slotje.