stress, stress en nog eens stress..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rapunzelx

stress, stress en nog eens stress..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 23:23

Hoi bokkers,

Ik zit met mijn handen in het haar, ik ben het even kwijt. Ik weet wel waar het aan ligt, maar heb geen flauw idee hoe ik het kan oplossen. Stress, stress en nog eens stress.

Het gaat niet zo goed op school, ik haal magere voldoendes en moet nog veel cijfers binnenhalen. Ik heb zo veel toetsen in 1 week, het is lastig om zo veel tegelijkertijd te leren. Ik heb nog tot 1 april om te laten zien dat ik in mei examens kan doen. En zo niet, dan moet ik het jaar over doen en kan ik dus een jaar langer wachten om naar mijn volgende opleiding te gaan. De ene docent weet bijna wel zeker dat het goed komt terwijl de andere iets heel anders zegt. Ik word zo gek van die onduidelijkheid.

Ik mag maar 1 toets per periode herkansen, dus 4 toetsen in het jaar. Exclusief de examenperiode zijn dat dus maar 3 toetsen. Dus ik zou mijn cijfers echt moeten ophalen door middel van verslagen en door heel hard te leren voor de volgende toetsen.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil bereiken. Ik wou het gewoon onwijs graag even kwijt. En misschien zijn er bokkers die mij een beetje gerust kunnen stellen of tips hebben om mijn hoofd even leeg te maken?

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:26

Helaas niet, zit momenteel in hetzelfde schuitje..
Zit nu een week thuis om even tot mezelf te komen, want alles gaat aan me voorbij. Tel naast school nog een aantal huisdieren met medische problemen op, feest!
Sterkte!
Laatst bijgewerkt door _Milo op 12-02-15 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 23:28

_Milo schreef:
Helaas niet, zit momenteel in hetzelfde schuitje..
Zit nu een week tijd om even tot mezelf te komen, want alles gaat aan me voorbij. Tel naast school nog een aantal huisdieren met medische problemen op, feest!
Sterkte!

Hmm, klinkt ook niet geweldig nee.. Jij ook veel sterkte! :(:)

AnimalFriend

Re: stress, stress en nog eens stress..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:36

Ik ook... haal net voldoendes maar heb het toch allemaal iets hoger... ik leer vaak tot diep in de nacht door, weet niet of het iets helpt maar ik heb dan tenminste het gevoel dat ik er mn best op heb gedaan... :\ succes de komende tijd! Gewoon even doorbijten tot de vakantie :j

Badeendje

Re: stress, stress en nog eens stress..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 23:44

Als eerste, balen meis. Ik zit zelf ook in mijn examenjaar en vind het ook moeilijk, ineens moet je alles tegelijk kunnen opdreunen en dat vergt nogal veel leren.
Ben je al naar je mentor gegaan om er gewoon even over te praten? Uiteindelijk is het toch belangrijk dat je school je hierin ondersteund!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 00:08

Mindfullness kan je misschien helpen om wat rust in je hoofd te creëren en meer in het moment te zijn. Er zijn verschillende (gratis) apps, headspace en vgz mindfullness bijvoorbeeld.
En Hoe erg zou het zijn als je dit jaar zou overdoen? Wat zijn nou echt de gevolgen? Die vervolgstudie kan je ook een jaar later starten. Probeer te relativeren Door dat soort vragen te stellen. Dan zul je zien dat het waarschijnlijk allemaal minder erg is dan je denkt. Denk aan jezelf!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:50

Mws -> stw