Maar... Ik ben er dan toch eindelijk uit wat ik voor profiel ga kiezen!

Het enige waar ik nog over twijfel is welk vak het beste bij mijn profiel, bij mij en mijn toekomst past. Gister heb ik een profielmarkt gehad (dan ga je naar verschillende vakken en dan wordt er uitleg gegeven over dat vak) en ik ben een stuk wijzer geworden.

Het profiel dat ik ga kiezen is EM.
Gemeenschappelijk deel: Nederlands, Engels, Latijn, gym, levensbeschouwing, maatschappijleer, KCV, PWS, ML, LOB
Verplichte vakken: Economie, Geschiedenis
Profielkeuzevakken: Wiskunde A, M&O
Vrije deel vak: Informatica/Filosofie
Extra vak: Duits
Mijn probleem ligt dus bij het vrije deel vak. Want moet ik nou filosofie of informatica kiezen?

Bij de profielmarkt ben ik langs informatica geweest en daar kwamen toch wel nuttige onderwerpen naar voren! Naar filosofie kon ik helaas niet gaan.
Wat lijkt mij handig aan informatica? De basiskennis voor later, het zelf kunnen programmeren van websites, etc. Daarnaast kan mijn vader alle onderwerpen van informatica en zegt dat het erg nuttig is/kan zijn, zeker omdat hij dat tegenwoordig mist bij sommige mensen.

Filosofie lijkt mij ook erg goed voor je eigen ontwikkeling later. Daarnaast vind ik discussiëren erg leuk, en het nadenken over bepaalde onderwerpen ook. Vaak verandert je mening toch een beetje, omdat het net iets anders is dan dat je dacht. Naast dat het misschien ook wel helpt om je gedachtes beter onder woorden te kunnen brengen.
Echter, dit is hoe ik er nú over denk. Maar, hebben jullie het net zo ervaren? Wat zouden jullie aanraden? Waar heb je later meer aan? Waarom zou ik een van de twee vakken wel/niet moeten kiezen? Wat hebben/behandelen jullie bij de vakken?
Alvast bedankt!