Enquête voor vrouwen 30-40 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selina

Enquête voor vrouwen 30-40 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:55

Wij (ik + niet-bokker) zijn twee studenten van de HAN in Arnhem. Wij zijn bezig met een website die de mogelijkheid biedt een lampenkap geheel naar eigen wens te maken. Om deze website te realiseren moeten wij eerst onze doelgroep leren kennen.

Als u een vrouw tussen de 30-40 jaar bent, valt u onder onze doelgroep en zouden wij het fijn vinden als u deze enquête in zou willen vullen.

De enquête zal ongeveer 5 minuten in beslag nemen.

Alvast bedankt.

http://www.survio.com/survey/d/S7O0P9Y8N9A7J4F3M

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:46

Bij woningen mis ik de optie hoekwoning. Ook wordt er gevraagd naar toelichting op vraag 16, maar de vragen zijn niet genummerd. Dat is niet handig. Verder vind ik een lampenkap geen leuk cadeau om te ontvangen of te geven. Omdat die optie ontbreekt heb ik de enquete verder niet in gevuld.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:49

Ik heb hem in willen vullen.
Maar bij vraag 17 mis ik de optie dat ik het en niet wil geven en niet ontvangen.

En bij 14 kan ik niets invullen bij anders.

Edit: domme fout eruit...
Laatst bijgewerkt door NAIWHL op 09-02-15 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:52

Loop tegen dezelfde problemen aan als SusanH, ik kan geen nee als antwoord geven op de vraag of ik een lampenkap zou geven of willen ontvangen. En wat heeft mijn politiek voorkeur of religie met lampenkappen te maken? Ik zou persoonlijk deze vragen vervangen met vragen die wat te maken hebben met het product dat je wilt verkopen... lampenkappen. Wij hebben bv geen lampen met kappen in huis, en daar hebben we ook geen interesse in. Ik kan me ook zo niet voor de geest halen wie in mijn vriendenkring dat wel heeft.

Misschien daarin wat meer doorvragen (bv de reden waarom men er geen heeft, bv prijs, uiterlijk, gemak onderhoud/schoonmaken, design) In ieder geval succes

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:54

Mooi verhaal;
"zou u een lampenkap leuk vinden om cadeau te geven of krijgen" en de enige opties zijn ja, ja en ja terwijl ik dat dus helemaal niet leuk vind :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:58

Goof schreef:
Mooi verhaal;
"zou u een lampenkap leuk vinden om cadeau te geven of krijgen" en de enige opties zijn ja, ja en ja terwijl ik dat dus helemaal niet leuk vind :+

_O- Same here!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:59

[***] schreef:
Goof schreef:
Mooi verhaal;

_O- Same here!

Hier ook!

Benfan

Re: Enquête voor vrouwen 30-40 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:00

Ik heb het idee dat niet heel snel iemand een lampenkap zou bestellen... of geven.. of blij aannemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:02

Misschien vrouwen tussen de 40 en 60 ;) ???

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:05

Ik kan mijn oma er ook niet blij mee maken.. maar die is dan ook na de 60.. dus je hebt BEST kans dat het aanslaat [***]... En niet slecht bedoeld.. maar student Communicatie & Multimedia Design en vervolgens te kort komen in de communicatie... something is going wrong here.

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:07

Heb hem voor je ingevuld

Kentiapalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:17

Ik was begonnen om het in te vullen, aangezien ik wel van design houd en vaak een sterke voorkeur heb over wat ik mooi vind. Maar ik ben gestopt toen men over hobbies en religie begon te vragen. Dat vind ik wat te persoonlijk om te delen en niet relevant voor de enquete (en kostte me teveel tijd).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:23

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:34

Ook ik ben halverwege afgehaakt.
Vreemde vragen die er niet toe doen en ongenummerde vragen.
Ik vindt een lampenkap geen item om teksten op te zetten,dus ik zou er geen intresse in hebben.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 18:49

Huuuuh. Ik heb die vraag verbeterd zodat je de goede opties had. Heb hem zelfs nog getest. Dan is er iets fouts gegaan, sorry!
Bij enquete maken heb ik wel nummers, raar dat ze die bij de enquete zelf eruitgooien.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 18:49

Kentiapalm schreef:
Ik was begonnen om het in te vullen, aangezien ik wel van design houd en vaak een sterke voorkeur heb over wat ik mooi vind. Maar ik ben gestopt toen men over hobbies en religie begon te vragen. Dat vind ik wat te persoonlijk om te delen en niet relevant voor de enquete (en kostte me teveel tijd).

Het is wel relevant voor ons :)
We willen de doelgroep kennen.
We moeten van de leraren de doelgroep van top tot teen kennen, vandaar die vragen over religie.
Ik snap dat het er raar uitziet, normaal houdt het op na 'leeftijd.'
Maar er wordt van ons verwacht dat we dus ook jullie politieke voorkeur weten.

Enquête is anoniem, dus dingen als 'pardon, heb je niks mee te maken' zijn erg overdreven.
Ik weet toch niet wie je bent.
Laatst bijgewerkt door Selina op 09-02-15 19:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 18:50

Benfan schreef:
Ik kan mijn oma er ook niet blij mee maken.. maar die is dan ook na de 60.. dus je hebt BEST kans dat het aanslaat [***]... En niet slecht bedoeld.. maar student Communicatie & Multimedia Design en vervolgens te kort komen in de communicatie... something is going wrong here.

Nou nou, beetje overtrokken vind je niet? ;)

Op je andere punt: de staander krijg je erbij, die is alleen wel standaard.
Zal het erbij vermelden.

Ben hem nu aan het aanpassen.

Edit: Aangepast.

Het kan inderdaad zijn dat wij ons verkeken hebben op de doelgroep. Wij zijn beide twintigers en hebben weinig inzicht in het leven van 30+. Vandaar dus deze enquête :) Als eruit komt dat niemand van 30-40 het leuk vindt, gaan we verder kijken. We zitten echt nog in de beginfase van het project.

Heb de vraag nog niet gezien, maar mocht iemand zich afvragen waarom ik de vraag 'man/vrouw' heb terwijl de doelgroep voor vrouwen is. Mochten er mensen overheen lezen dat het voor vrouwen is, dan kom ik er zo achter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 09:09

Maar dat is nu net het probleem, als je het niet leuk vindt kun je dat nergens aangeven. Mensen die het niet leuk vinden vullen dus nu de enquete niet in. Dat geeft geen goed beeld.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 10:06

SusanH schreef:
Maar dat is nu net het probleem, als je het niet leuk vindt kun je dat nergens aangeven. Mensen die het niet leuk vinden vullen dus nu de enquete niet in. Dat geeft geen goed beeld.

'Zou u interesse hebben?'
"Ja"
"Nee"

Een na laatste vraag miste inderdaad de 'Geen van beide' optie.

Bedankt de 40 mensen die hem ingevuld hebben :)
Helaas niet iedereen serieus :(

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:14

Toen ik hem invulde was bij de vraag 'zou u interesse hebben' de optie 'nee' er nog niet. Enkel de opties 'ja, om te krijgen', 'ja, om te geven', ja, om te krijgen en geven'.
Geen 'nee' dus.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:22

Ik mis bij de woonsituatie de optie: anders.
(woonwagen, of woonark bijv.)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:31

Ik woon in een twee-onder-een-kap woning :o

Maar ingevuld voor je!
Succes!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:43

Ik heb hem ook ingevuld, maar heb het idee dat je je verkijkt op de doelgroep. Zoals ik er ook ingezet heb, zou ik dit niet geven en ook niet leuk vinden om te krijgen. Meer zo'n cadeau waar je meteen over nadenkt hoe lang je het moet laten staan, totdat je het met goed fatsoen kan weggooien/weggeven/naar de kringloop doen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:48

Ik zou het wel heel leuk vinden als mijn kinderen zoiets zouden geven :j
Ik zou het niet snel voor een ander maken, precies wat Wendy zegt.

Of mensen die zelf creatief in huis zijn zullen het misschien ook leuk vinden om hun eigen lampenkappen te creëeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:48

Ik denk dat jullie de hele enquete eerst nog eens heel goed moeten voorbereiden. Je merkt uit de reacties hier dat de vragen niet handig zijn en ook geen goed beeld geven. Mijn advies: ga er nog even goed voor zitten, probeer helder te krijgen wát je nu exact wil weten en met welk doel, ga dan vragen opstellen, probeer ze zelf zo goed mogelijk te beantwoorden en kijk waar je tegen aan loopt. Ik kan mij voorstellen dat je niet weet hoe vrouwen van 30+ denken, maar daar is een heleboel informatie over te vinden op het net lijkt mij?

Dan zouden de vragen een stuk logischer kunnen zijn en de enquete aantrekkelijker om in te vullen.