wat te doen met een leegstaande hal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dropneus95

wat te doen met een leegstaande hal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:47

Hallo mede bokkers :D

Op school is er een grote hal gebouwd van ik gok 60/80 meter bij 40 meter die gebruikt zou gaan worden als honden trainingscentrum. Nou is school lekker dom geweest een heeft een hal geplaatst waar eigenlijk totaal geen hondenschool in kan. De betreffende hondenschool heeft er zelf stoffen matten in gelegd omdat er allemaal stoeptegels in liggen (niet echt geschikt voor behendigheid enzo) en het galmt lekker als er een hond blaft. De ruimte is door middel van schuifdeuren in te delen in 4 ruimtes.

Nou is het zo dat de hal praktisch leeg staat en bijna niet gebruikt wordt. Dat ding heeft wel ontsettend veel geld gekost en er komt dus eigenlijk niks binnen.

Aan ons als HBO studenten is gevraagd of wij leuke ideeen hebben voor doeleinden in de hal. Er moet een dier gerelateerd iets in komen, budget maakt voor nu even niet uit en het mag van alles zijn

Brand maar los zou ik zeggen :-D
alle ideeen zijn welkom!

knollentuin

Re: wat te doen met een leegstaande hal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:49

*\%/* binnenbak!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:51

Een keer een 2e hands markt voor dieren (paarden/ruiter) spullen? Voor een klein bedrag een kraampje/tafel beschikbaar stellen en dan kunnen mensen hun spulletjes verkopen.

Ism een dierenarts een cursus dierenEHBO organiseren
Laatst bijgewerkt door sans6 op 09-02-15 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:52

Is het dan geen optie om te kijken hoe de galm eruit kan? Dan zou je wel weer kunnen inzetten op hondenscholen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:53

Indd binnenbak en poetsplaatsen en die hal kan je huren voor lessen en clinics ofz.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:54

Of maak er een rijvereniging van (of zoek een vereniging die een locatie zoekt) waar je dus kunt lessen doordeweeks en een x aantal keer per jaar wedstrijden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:55

Binnenbak ja :D ! Honden kunnen ook wel op een goede zandbodem trainen toch?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:55

Bij zo'n grote hal zou ik ook zeggen binnenbak plus nog wat andere faciliteiten :')

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:56

Wij dachten zelf ook al aan stallen/bak etc. Maar onze opdrachtgever heeft duidelijk geen voorkeur voor paarden :-/
uiteraard neem ik al jullie ideeen mee want we moesten er zo veel mogelijk!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:58

Ik zou ook kijken of er geluidsisolatie in kan komen, zodat de hal toch gebruikt kan worden. Evt doeken aan het plafond zodat het geluid niet weerkaatst.

Anders een dierenpension met rennen voor de honden? Losloop'gebied' waar de honden kunnen spelen en de baasjes kunnen koffiedrinken? Kinderboerderij met knuffelkonijntjes?

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:59

Dan past hij zijn voorkeur maar aan, haha :+ het lijkt me echt een ideaal formaat voor een binnenbak, poetsstands, ruimte voor springmaterialen, e.d.! En afhankelijk van je regio is er altijd wel veel vraag naar een goede binnenbak, zeker in de winter.

Als je tussenwandjes bouwt hier en daar, bv naast de bak, etc. en dit met bepaald schuim volgens mij, dempt het het galmen volgens mij ook vrij goed

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:01

Als je een binnenbak maakt kan je zoveel dingen.
Honden/paarden evenementen zoals wedstrijden enz. Dus denk dat zo een bak best wat voordelen heeft.
Want je kan voor zowel de honden als paarden evenementen organiseren.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:02

Je zou er een honden-dagopvang in kunnen zetten, met meerdere ruimtes waar de honden lekker los kunnen lopen in een groep kunnen spelen, een ruimte voor etensbereiding en ontvangst etc.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:02

En als je er dan ook nog een barretje bij maakt kun je ook nog lekker zitten tijdens zo'n wedstrijd +:)+

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:04

Lisaterburg schreef:
Er moet een dier gerelateerd iets in komen
.. waar eigenlijk totaal geen hondenschool in kan

Lisaterburg schreef:
.. onze opdrachtgever heeft duidelijk geen voorkeur voor paarden

Tjsa, geen honden, geen paarden, wat blijft er dan over? Goudvissen zal ook lastig zijn :D

Hoewel: bakken erin en koi karpers kweken...
Of katten; tegels eruit en je hebt een hele grote kattenbak :D

Activiteit is al lastiger. Mensen gaan ergens naar toe om iets met een paard te doen, of met een hond. Spelen met kat of konijn doen ze toch vooral thuis. Blijft over dingen als tentoonstellingen en/of markten - ruilbeurzen. Als ik nog iets anders verzin post ik het wel :)

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 17:06

Ik zal, als ik thuis ben, jullie iets meer informatie geven :-) snap dat het zo ook vrij lastig is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:13

Maak er een soort markthallen van, allemaal kramen die lokale ondernemers per maand kunnen huren. Ook biologische markt erbij enzenz, mooie kans voor jonge en kleine ondernemers om zich te presenteren en grote kans dat het een succes word. De ondernemer kan ipv huur ook bvb 10 % van de omzet als huur vragen dan word iedereen evenredig belast.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:19

kinderspeelhal / evenementen hal, maar persoonlijk zou ik dan kiezen voor iets met meer vaste inkomsten sporthal, tennisbanen, etc
gezien de grote wellicht ook meerdere dingen naast elkaar mogelijk.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 18:24

hier mag een slotje op.
Ik kan het bericht niet meer aanpassen dus ga een nieuw bericht maken met meer informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:12

Hier een slotje wegens dubbels post, volgende keer gelieve een pb te sturen met de missende informatie i.p.v. een nieuw topic aan te maken.