Commercieel medewerkers op bokt ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Commercieel medewerkers op bokt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 21:51

Hoi hoi

Maandag heb ik een sollicitatie voor de functie van commercieel medewerker. Ik heb een diploma voor secretaresse en daarom ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met deze functie ?

Wat voor werk doe je zoal en wat is het gemiddelde inkomen ed :) gewoon puur interesse om me voor te bereiden.

Groetjes Nienke

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:55

Wat spannend!!!

Bij wat voor soort bedrijf? Ik denk dat de werkzaamheden daar ook van afhankelijk zijn. Ik heb die functie lange tijd gedaan bij een makelaarskantoor.

Edit: niet zo'n bel-verkoop-functie trouwens. Telemarketeers worden ook wel eens commercieel medewerker genoemd nl.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 22:02

In de vacature stond helaas geen werk omschrijving. Als het om een bel-verkoop functie gaat , ga ik het iig niet doen. dat wil ik niet...

Ben dus wel heel benieuwd naar het bedrijf en de werkzaamheden. Maandag zal ik het wel horen maar ik wil me goed voorbereiden haha

Dit staat op hun Site
Onze dienstverlening is maatwerk en er vooral op gericht om u te ontzorgen zodat u bezig kunt zijn met uw core business. Zaken als redactionele marketing, sociale media release, marketing en communicatiestrategie worden ingezet daar waar u ons nodig bent. Maatschappelijke relevantie wordt door ons gezien als tool voordat wij uw doelgroep gaan benaderen. Het Nationaal Bureau voor Communicatie helpt u bij het onderhouden en opbouwen van relaties. Alle bedrijfsprocessen dienen goed op elkaar afgestemd te worden.

Neej

Re: Commercieel medewerkers op bokt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:06

Ik zit momenteel in een opleidingstraject tot accountmanager bij een grote energieleverancier, onderdeel daarvan is dat ik nu "in de lijn" zit bij de zakelijke klantenservice en vanaf volgende week ga ik meebellen op retentie om mijn klantbehoudskills te ontwikkelen. Ik wil/ga/moet doorgroeien tot accountmanager, dus dat is een behoorlijk commerciële functie. Wel inbound, en voornamelijk adviserend, dus ik ga niet koud bellen oid. Wel outbound bij aflopende contacten enzo, maar geen koude acquisitie. Tot nu toe vind ik het erg leuk! Veel leuk klantcontact, veel verantwoordelijkheid. Qua verdiensten, ik ben nu gestart in schaal 3, we groeien binnen een jaar door naar 4 en dan uiteindelijk naar 5.

Commercieel medewerker is trouwens heel algemeen, ik heb ook een tijdje ergens op Sales Support gezeten, waar ik dus de administratieve afhandeling van onze buitendienstmedewerkers deed. Heette toen ook commercieel medewerker maar ik deed dus eigenlijk zélf niks commercieels.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 23:11

Dat is inderdaad het vervelende van de naam haha, ik heb dus ook geen idee wat ik op dit moment van de functie kan verwachten...

Wat jij doet klinkt inderdaad erg leuk ! Outbound bellen bij aflopende contracten vind ik niet erg maar koude acquisitie hou ik totaal niet van...

Ik ben erg benieuwd naar maandag :) Ben tot nu toe nog steeds enthousiast en maandag hoor ik vast en zeker wel wat de werkzaamheden zullen zijn

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:14

Ik werk als commercieel medewerkster binnendienst op een evenementen locatie. Mijn werkzaamheden bestaan o.a. uit het opstellen van offertes, klantcontact, facturatie, social media en planning en nog veel meer.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 23:15

Klinkt erg leuk :) Sommige werkzaamheden doe ik bij mijn huidige werkgever ook al dus dat scheelt :)
Ze waren iig erg enthousiast over mijn brief en cv dus ben benieuwd haha

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 23:17

Het is ook erg leuk :). Loop nu 2,5 jaar bij dit bedrijf.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:37

Koud bellen is ook mijn hobby niet :') Ik heb het wel gedaan, ooit, B2B vanuit die sales support functie die ik toen gedaan heb, en dat is heel deprimerend _O-

Wat ik nu doe, en vooral waar ik naar toe ga groeien, is wel echt heel leuk :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 10:46

Ik laat het jullie weten hoe het is gegaan maandag :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:13

Het gesprek is heel goed gegaan, ben vanmorgen al gebeld of ik volgende week wil komen proefdraaien :) Dat wil ik graag want ik heb er natuurlijk geen ervaring mee, zo kan ik kijken of het wat voor mij is en kunnen zij kijken of ik bij hun pas :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:32

Gaaf! Wat voor soort functie is het uiteindelijk?