Sollicitatiegesprek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amira_

Sollicitatiegesprek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:34

Hoi bokkers!

Ik ben net gebeld en nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek. Al een paar keer eerder heb ik een sollicitatiegesprek gehad, maar dat is allemaal niks geworden helaas.
Ik heb sinds eind augustus geen bijbaantje meer, dus ik ben natuurlijk superblij dat ik nu in ieder geval weer een gesprek heb. Alleen weet ik niet zo goed hoe ik me hierop kan voorbereiden. De vragen als : waarom wil je bij ons komen werken etc. vind ik vaak heel lastig om te beantwoorden, misschien dat iemand hier tips oid voor heeft? Of iemand die mij via pb zou willen helpen met de veel voorkomende sollicitatievragen? :o

Groetjes :D

Anoniem

Re: Sollicitatiegesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:43

Is het een bijbaantje dat je echt leuk vindt of is het meer omdat je een bijbaantje nodig hebt? In het laatste geval vind ik het gesprek altijd lastiger.

Ik zou me vooral erg goed inlezen in het bedrijf en de functie, nadenken over je sterke punten (maar ook je zwakke punten, daar wordt toch wel vaak naar gevraagd). Misschien kun je nadenken welke sterke punten je kunnen helpen bij het werk? Dat helpt vaak om te beantwoorden waarom je de baan graag wil en waarom jij ervoor geschikt bent :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:53

Ik zou op die vraag in ieder geval niet antwoorden dat je voor het geld komt. Zeg iets over de functie die je gaat vervullen. Waar heb je een sollicitatiegesprek? Dan kunnen wij je misschien helpen met antwoorden formuleren :j

Denk eens over deze vragen na:
Waarom moeten ze jou aannemen en niet de andere persoon X?
Wat kun jij toevoegen aan hun winkel/zaak/restaurant/werkplaats?
Waarom ben je gemotiveerd voor dit baantje?
Wat kun je aan jezelf verbeteren terwijl je daar aan het werk bent?
Wat is je sterke kant waardoor jij uitermate geschikt bent? :D

Ik ben wel benieuwd waar je gaat solliciteren!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 18:01

Bedankt ! Dat van de sterke en zwakke punten is in ieder geval al een goeie.

Ik heb het gesprek bij Blokker, en ik heb daar inderdaad grotendeels gesolliciteerd omdat ik t geld nodig heb.

De vragen van jou Rubber_Duck, zijn precies de vragen die ik lastig vind en ook echt niet weet wat ik erop moet antwoorden.

MerleSimone

Re: Sollicitatiegesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:07

Kun je makkelijk met vreemden praten?
Zie je aan mensen dat ze hulp nodig hebben met iets vinden?
Ben je vriendelijk?

Ik denk dat je als 'vakkenvuller' of kassamedewerker gaat werken? Geef bijvoorbeeld aan dat je vriendelijk bent en efficiënt kan werken. Dat je graag mensen wil helpen de dingen te vinden die ze zoeken.

Natuurlijk moet je geen dingen zeggen waar je niet goed in bent, als je niet op mensen af durft te stappen in de winkel moet je niet zeggen dat je makkelijk op mensen afstapt maar dat snap je vast wel :) Wees jezelf! Komt vast goed :j