wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

esli14

wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:12

Hoi

Ik zit met een dilemma met profielkeuzes.
Ik zit nu in de 3e en moet kiezen tussen de A of B stroom. Ik wil heel graag de B stroom gaan doen, omdat ik later zeker iets met (dier)geneeskunde wil gaan doen. Alleen wiskunde en natuurkunde vind ik erg moeilijk. Scheikunde gaat nog net. Ik sta wel voor alle vakken een voldoende, maar ik vind ze wel erg moeilijk. Nu wil ik volgend jaar N&G kiezen, maar ik ben bang dat ik het niet haal, omdat ik dus niet goed ben in die vakken. Ik weet nu dus niet wat het verstandigst is. De maatschappij kant ligt me helemaal niet dus dat is ook geen optie.
Ik weet nu dus niet wat ik moet doen...

Groetjes Ilse :)

miepietjuh

Re: wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:15

Ik had hetzelfde als jij, ik wilde erg graag diergeneeskunde gaan doen en heb uiteindelijk daarom ook de beta vakken gekozen, terwijl ik daar erg slecht in was.
Ik heb er zeker hard voor moeten werken, maar ik heb er absoluut geen spijt van! Ik ben helaas niet ingeloot voor diergeneeskunde maar met een N&G profiel heb je erg veel mogelijkheden. Ik ben van mening dat je hier meer aan hebt dan een E&M profiel, want je kunt ook gewoon economie gaan studeren zonder economie te hebben gehad, maar je kunt geen scheikunde gaan studeren zonder scheikunde te hebben gehad.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:16

Ik wist ook niet of ik scheikunde en natuurkunde wel zou redden. Ik stond op dat moment ook nog voldoende. Daarom heb ik er ook economie en geschiedenis bij gekozen. Zo had ik NG maar tegelijk eigenlijk ook EM. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik scheikunde echt niet ging halen en kon ik zo overstappen naar EM omdat ik al die vakkan al had en scheikunde dus gewoon kon laten vallen :)
Zoiets raad ik jou ook aan!

esli14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:19

dankjulliewel voor de reacties!
ik wil het heel graag gaan proberen :)
Ik ben alleen ook niet zo'n held in economie kim :o