Ik heb echt de hulp van bokt even nodig. Volgende week mag ik voor een baan auditie doen. Er word van mij verwacht dat ik een korte, grappige monoloog voorbereid van maximaal 5 minuten.
Sowieso ben ik al zenuwachtig vanaf het moment dat ik de uitnodiging kreeg, twijfels of ik wel geschikt genoeg zou zijn en waarschijnlijk sta ik straks tussen mensen die meer ervaring hier mee hebben dan ik.
Maar daar gaat het nu even niet om, nou misschien wel een beetje. Door die zenuwen ben ik internet gaan afspeuren hoe ik nou zo'n monoloog moet gaan doen. En daar bleek wat anders te staan dan dat ik zelf in gedachten had.
1. Zelf dacht ik, een monoloog voorbereiden, dus zelf een tekst verzinnen met een onderwerp en daar wat grappige dingen in verwerken. Zoals een cabaretier eigenlijk een beetje doet.
2. Maar wanneer ik zoek op 'auditie monoloog', kom ik alleen maar voorbeelden tegen van mensen die bestaande teksten uit hun hoofd leren en dat opdragen als auditie met bepaalde intonatie e.d.
Nu weet ik niet zo goed welke van de 2 van mij verwacht word, en sta ik straks helemaal voor gek als ik het verkeerd interpreteer
. Heeft iemand een idee? Het is wel echt een hele leuke baan, wat goed bij mij zou passen. Maar het hele auditie gedoe maakt mij zo zenuwachtig. Ik kan natuurlijk een mail terug sturen met wat er precies verwacht word (zelf verzinnen of bestaande tekst), maar dat staat misschien ook zo onhandig, dus ik vraag het eerst eens even hier
Als er mensen willen weten over welke baan het gaat om een beter beeld te krijgen of omdat je nieuwsgierig bent
, stuur dan even een pb.
. Zelf denk ik dat de baan weinig met acteren te maken heeft en lijkt het mij dus ook wat raar als ik een bestaande stuk tekst uit mijn hoofd ga leren. Ik neig ook veel meer na zelf een stuk bedenken, maar ben bang dat ik het toch verkeerd doe