Bijbaan bevalt niet, help hoe zeg ik dit?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bijbaan bevalt niet, help hoe zeg ik dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:04

Eindelijk na lang zoeken had ik een bijbaantje gevonden, kassamedewerker bij de Jumbo.

Heb alle toetsen gehad etc. En vorige week vrijdag werd ik ingewerkt.
Ivm tentamens had ik duidelijk aangegeven welke data ik niet kon werken.
Dus ik moest bellen om te vragen wanneer ik zou moeten bellen.
Net gebeld, en had een vrouw aan de telefoon die ik nog nooit heb ontmoet.
'Hoi met Dominique, ik vroeg me af wanneer ik moest werken.'
'Vanavond moet jij werken.'

Ja mooi verhaal dus want ik had duidelijk aangegeven dat dat niet kon ivm tentamens. -O-
'Nou ik geloof er helemaal niks van ik ga wel even met de andere teamleider bellen hierover om zijn kant van het verhaal aan te horen.'

SORRY?! En daar brak mijn klomp, in eerste instantie wilde ik al niet daar werken maar ik kon niet anders want ik heb het geld hard nodig.
Ik voel me totaal niet op mijn gemak daar en vind het absoluut niet leuk ook.

Daarbij als ze zeggen dat ik vanavond echt moet komen gaat dat gewoon niet aangezien ik aan de andere kant van het land zit. :+

Ik wil dus eigenlijk gewoon direct kappen met deze ongein, zit nog in mijn proefperiode dus moet geen probleem zijn lijkt me. Alleen kan ik dit telefonisch mededelen en later de klok sleutel (om in te klokken) kom brengen?

Wie helpt me want dit levert me veel te veel stress op tijdens de tentamens..

Edit; ik heb al 2 keer eerder bij een supermarkt gewerkt en daar had ik vanaf het begin af aan écht plezier in, hier is dat totaal niet het geval.. Al bij het sollicitatiegesprek voelde het niet ok aan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-01-15 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Re: Bijbaan bevalt niet, help hoe zeg ik dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:05

Gewoon: opbellen dat je niet komt en zodra je tijd hebt dat ding inleveren.
Supermarkten zat op de wereld.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:07

voor jou 10 andere dus afbellen maar knap op je cv staat het niet

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:08

Ik zou het niet gelijk opgeven, je bent nog niet eens begonnen. Leg je situatie uit en hopelijk is er dan enig begrip. Ik zou niet gelijk het bijltje erbij neer gooien.

ennuh over dat knap op je cv, dat zet je dus gewoon niet op je cv lijkt me ;)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:09

Maar.. het kan toch een keer gebeuren dat ze je verkeerd hebben gepland? Dat gebeurt op mijn werk ook wel eens, ze hebben mega veel werknemers en moeten met veel mensen rekening houden. De reactie van degene die jij aan de telefoon had was inderdaad niet zo aardig, maar om daar nu meteen ontslag voor te nemen? Ik zou het nog even aankijken hoor..

Horse_xx

Ehm misschien eerst even doorzetten?

MerleSimone

Gillbo wat staat er dan op haar cv straks? Niks lijkt mij toch? :o

TS wacht het telefoontje even af, misschien heeft deze vrouw het fout en blijkt dat je helemaal niet hoeft vanavond. En een beetje motivatie om te gaan werken mag je wel hebben, soms moet je even doorzetten voordat het leuk wordt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:10

Je moet even door de proefperiode heen en bij elk bedrijf gaat wel eens wat fout ;)
Ik zou even afwachten totdat je wordt terug gebeld en ik zou zeker niet direct ontslag nemen.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:12

Geloof me, de Jumbo doet dit constant. Ze vragen wel of je data door wil geven waarop je kan, maar volgens mij kijken ze er niet eens naar, haha.
Ik zou er ook direct mee stoppen hoor, hier wil je niet eens aan beginnen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:13

Ik zou niet gelijk al opgeven nu. Gewoon er niet over inzitten en wachten toch je teruggebeld wordt. Waarschijnlijk is het gewoon een miscommunicatie en doen ze er helemaal niet moeilijk over.

Anoniem

Oooh, ik kan er ook echt, écht, ECHT niet tegen als mensen je afschilderen als leugenaar. :x
Ik vind dat zo ontzettend onrechtvaardig!
Dus ik snap je gevoel helemaal, maar laat 1 zo'n persoon niet jouw baantje verpesten.

Destination

44Myrthe44 schreef:
Geloof me, de Jumbo doet dit constant. Ze vragen wel of je data door wil geven waarop je kan, maar volgens mij kijken ze er niet eens naar, haha.
Ik zou er ook direct mee stoppen hoor, hier wil je niet eens aan beginnen.

Waar haal je dit vandaan? Hoe dingen worden genoteerd en dergelijke verschilt per winkel. Bij mij is het in drie jaar tijd hoogstens één keer mis gegaan en dat hebben ze zelf opgelost.

DaisyDarling

Gewoon even het telefoontje afwachten. Mijn werk is ook niet echt mijn droombaan, maar je hebt het geld hard nodig toch(jij was toch van dat topic waarin je heel erg een bijbaan zocht)? Doorzetten dan, je kent het bedrijf nog niet eens. Bliepmiepen is in essentie overal hetzelfde, dus als je eenmaal achter je vertrouwde kassa zit en het werk doet dat je al 2 keer hebt gedaan, komt het vast wel goed.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 27-01-15 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:14

Gillbo schreef:

Ja... Dat zet je er dus niet op...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:14

Gewoon netjes zeggen dat je hebt aangegeven niet te kunnen werken. En dan kijken wat zij zeggen. Maar om nu al te stoppen vind ik wel heel erg snel en zwak.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:15

Het is een CV; geen strafblad... :o Je mag zelf bepalen wat je daar wel en niet op zet. Daarom heet dat kopje ook 'relevante werkervaring'. De meeste werkgevers zullen ook niet gaan graven om te zien of je echt AL je werkervaring op je CV hebt gezet. Tenzij je een baan hebt waarbij je echt van top tot teen gescreend moet worden door de AIVD ofzo.)

TS; ik zou nog even bellen en dan diegene aan de lijn vragen waarmee jij al eerder dingen hebt afgesproken. Is die er niet, dan vragen wanneer die persoon er wel is.
Ik neem aan dat je hebt aangegeven op papier wanneer je wel en niet kon werken? Vraag of ze dat papier er even bij pakken. (Dan kunnen ze er nl niet meer omheen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:16

purny schreef:
Maar om nu al te stoppen vind ik wel heel erg snel en zwak.

Niks zwak aan, ik laat me niet zo behandelen. :+

Overigens misschien handig om erbij te vermelden;
Tijdens mijn inwerkdag werd er ontzettend naar gedaan tegen mij, naar in de zin van onaardig, gemeen etc. Alsof ik een hoopje stront was.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:18

Ben stiekem wel benieuwd welke jumbo dat was. Want zoals hier iemand zei dat dit bij alle jumbo's gebeurt ben ik het toch niet helemaal mee eens..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:19

Nou ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat er mensen zijn die zeggen dat je direct moet stoppen.

Soms gaan de dingen nou eenmaal niet zo zoals je vooraf gedacht of gepland had, maar om dan maar direct de handdoek in de ring te gooien vind ik wel een beetje onvolwassen.

Wacht gewoon het telefoontje af en kijk wat de mogelijkheden zijn. Je hebt het geld hard nodig en het is niet de beste tijd om een bijbaantje te zoeken.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:19

_Dominique schreef:
purny schreef:
Maar om nu al te stoppen vind ik wel heel erg snel en zwak.

Niks zwak aan, ik laat me niet zo behandelen. :+

Overigens misschien handig om erbij te vermelden;
Tijdens mijn inwerkdag werd er ontzettend naar gedaan tegen mij, naar in de zin van onaardig, gemeen etc. Alsof ik een hoopje stront was.

Desondanks zou ik toch even doorzetten. Je heb lang gezocht naar dit baantje en ontslag nemen kan altijd nog :) Misschien valt het reuze mee als je er eenmaal een tijdje werkt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:23

Fred_Kroket schreef:
Gillbo schreef:

Ja... Dat zet je er dus niet op...

Ik denk dat een Jumbo werknemers met deze instelling ook liever kwijt dan rijk zijn.
TS heeft er duidelijk geen in zin en klaagt al voor ze überhaupt begonnen is. dan stop je er toch mee, Jumbo neemt gewoon iemand anders aan.
As TS geld nodig heeft en wil werken dan moet ze ook doorzetten en niet zo klagen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:24

@Gillbo alsof jij je zo zou laten behandelen ;)

Lekker makkelijk oordelen zo he?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:25

Wat vervelend dat je zo'n rot ervaring hebt bij de Jumbo :(:)
In mijn belevenis is het juist een ontzettend leuke, gezellige winkel om te werken.
Maar dit verschilt vast heel erg per winkel...

Ik zal het telefoontje even afwachten en niet direct ontslag nemen.
Mocht het je na een paar weekjes nog steeds niet bevallen, dan zou ik ontslag nemen pas overwegen!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:28

Gillbo schreef:
Ik denk dat een Jumbo werknemers met deze instelling ook liever kwijt dan rijk zijn.
TS heeft er duidelijk geen in zin en klaagt al voor ze überhaupt begonnen is. dan stop je er toch mee, Jumbo neemt gewoon iemand anders aan.
As TS geld nodig heeft en wil werken dan moet ze ook doorzetten en niet zo klagen

Dat kan je ook even netjes zeggen hoor :j

Wil niet zeggen dat ik je niet gelijk geef, eerst even doorzetten, wie weet
is het gewoon een fout. Fouten zijn menselijk, kan gebeuren.
Even opbellen en doorgeven dat er iets fout is gegaan. :)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 16:30

TS, aan de manier waarop je reageert heb je duielijk je keuze al gemaakt. Neem dan het eerst gegeven advies te harte en als ze je straks bellen dat je toch moet komen zeg je nee. Dan ben jij blij dat je van hen af bent en zij dat ze straks iemand aannemen die wél echt voor ze wil werken :)

Soms wordt je nou eenmaal niet behandelt zoals je wilt, maar dat ga je helaas nog veel vaker tegen komen. Je kunt dan niet altijd dat ervoor laten zorgen dat je een kans opgeeft.
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 27-01-15 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt