Sinds september volg ik een volledige HBO Bachelor bij een commercieel opleidingsinstituut. De gehele opleiding is afgelopen september betaald.
Mijn werkgever heeft 75% van alle kosten betaald en ik 25%. De werkgever heeft in eerste instantie 100% betaald en daarna 25% aan mij doorgefactureerd. Dit kwam neer op een dikke 3000 euro. De kosten van de gehele opleiding liggen dus op een dikke 12.000 euro. Dit gehele bedrag is dus voldaan, ook mijn gedeelte aan mijn werkgever. De reiskosten worden maandelijks gedeclareerd, ook hiervoor geldt de 75/25% regeling.
De aangifte inkomstenbelasting komt er straks weer aan en ik zou graag willen weten of ik nog iets van studiekosten kan opvoeren?
Ik heb ergens gelezen dat de vergoeding van de werkgever niet hoger mag zijn dan de kosten die zelf hebt betaald. Echter, gaat dat vooral over jongeren die een bijbaantje hebben, studeren en een vergoeding krijgen van de werkgever. De site van de belastingdienst waarik op uit kwam ging ook enkel over jongeren.
Het kan zijn dat ik niet goed gezocht heb (de site van de belastingdienst en ik zijn nooit goede vrienden geweest, kan vaak dingen niet vinden).
Is er iemand die mij hier meer duidelijkheid over kan geven? Het zou namelijk wel fijn zijn als ik een beetje terug zou kunnen krijgen