Hier een vraag waar ik zelf op dit moment niks over kan vinden en mijn mentor pas volgende week bereikbaar is. Ik volg nu anderhalf jaar de opleiding tot verpleegkundige, BOL. Eerste jaar heb ik een stage toegewezen gekregen die niet de verpleegkundige bevatten, hierbij heb ik dus één jaar alleen begeleiding gedaan en geen verzorging. Nu ik dit jaar wel een stage heb met verzorgende en verpleegkundige taken moet ik zeggen dat ik er vrij snel achter kwam dat de praktijk niet iets is waar ik later mee verder wil. Tijdje heb ik gedacht dat ik wel gewoon de opleiding af zou maken en dan op HBO niveau iets zou gaan doen waar ik wel later mijn beroep van wilde maken. Deze week heb ik dan toch de knoop doorgehakt en aangegeven dat ik met de opleiding ga stoppen.
De theorie op school gaat me prima af! beide jaren alles behaald en kom goed door de stof heen. Het is de praktijk waar ik mijn werk niet in zie. Zelf ben een denker en vind het niet erg om op de computer zaken te regelen. Hierdoor ben ik er vrij zeker van dat een opleiding in de administratieve sector mij beter ligt!
Omdat ik al anderhalf jaar theorie en praktijk erop heb zitten vind ik het zonde om dit 'weg te gooien' Mijn vraag voor jullie is of iemand hier ervaring mee heeft? Ik zou dan nog wel 1/2 jaar de opleiding tot doktersassistente willen volgen zodat ik de kennis die ik opgedaan heb in ieder geval nog voor een diploma kan gebruiken. Ook trekt het mij aan dat deze opleiding vooral administratief is. Iemand hier die mij hier meer over zou kunnen vertellen? Meerdere mensen die een overstap hebben gemaakt?
Alvast bedankt!
femmiel