Tot hoever moet je iets pikken? (ervaringen?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Tot hoever moet je iets pikken? (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:46

Hoi bokkers,

Ik ben er zooo ontzettend klaar mee... _-:( _-:(
En als mijn werkgever dit zou lezen kan me niks schelen. }:)

Ik heb een bijbaantje als inpakmedewerker. En dit heb ik sinds enkele maanden, nog niet eens zo heel vaak gewerkt en er gaan constant dingen fout :O De communicatie is echt te slecht voor woorden.

Ik begin even bij het begin, maar probeer het kort te houden.
Ik ben al lang opzoek naar werk en het liefst in de dierensector. Nu hoeft dit niet persé en pak ik bijna elk baantje aan. Zo ook dit. Het sollgesprek ging al een beetje vreemd, maar goed ik zou op vrijdag en zondag kunnen werken. Hoewel, op zondag was nog niet zeker dat ik ingepland zou worden, want dan kost ik teveel. In ieder geval daar begon het al met miscommunicaties en heb toen een kleine ruzie met m'n werkgever aan de tel gekregen omdat ik niks te horen kreeg (was een app gestuurd maar ik had al aangegeven dat ik geen whatsapp had) en ineens vlak van te voren dat ik moest werken terwijl ik toen al wat gepland had. En ik had hem nog via mail gevraagd om duidelijkheid te krijgen maar dat kreeg ik niet. Toen heeft hij een belofte gedaan dat ik dan minimaal 1x per week ingepland zou worden, zodat ik beide dagen vrij zou houden. Maar dat was pas het begin. ;)

Ik som even op wat er mis gaat/is gegaan:
-Ik werd ineens op een woensdag ingepland terwijl ik normaal gesproken dan nooit kan werken
-Ik krijg niet te horen als ik NIET ingepland ben
-Ik was op een werkdag gewoon netjes kwart voor 8 aanwezig en toen bleek dat ik pas om 12 uur moest beginnen, terwijl dit niet was doorgegeven. Kost me dus nogal wat benzine.
(die overigens niet vergoed wordt)
-Ik krijg telefoon/ sms'en die niet aan mij gericht zijn, mails over het bezorgen van pakketten (wat ik niet doe)
-Ineens bleek dat er op zondag niet meer gewerkt wordt terwijl dit eerder niet is doorgegeven, maar ik wel steeds zondag vrij hield.
-Ik word zeker niet meer 1x per week ingepland

En nu ten slotte heb ik mijn loon niet gekregen, ik dus een mail gestuurd, was het niet doorgegeven dat ik gewerkt had. #)

En ik ben echt niet de moeilijkste hoor, kan best flexibel zijn en doe echt niet moeilijk als er eens een foutje voorkomt. Maar in de zeer korte tijd dat ik dit baantje heb is er al zoveel mis gegaan...

Ik heb dus nog wel wat andere bijbaantjes maar enerzijds wil ik dit niet kwijt, want als ik mag werken dan verdiend dat wel best oke, het werk vind ik prima te doen en de sfeer is ook best oke. :) En werk is werk. Maar ik word hier dus (volgens mij is dat wel duidelijk :D ) wel een beetje ziek van, ik heb al vaak aangegeven dat de communicatie slecht is, maar het helpt allemaal niks. Ik kan wel ontslag nemen, want heb geen contract met opzegtermijn, dus zou bij wijze van kunnen zeggen dat ik er nú mee stop, maar de baantjes zijn hier totaal niet voor het oprapen.

Dus kortom moest gewoon even wat kwijt en ben benieuwd naar ervaringen of misschien adviezen. :)

heidy_wilco

Re: Tot hoever moet je iets pikken? (ervaringen?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:51

Bah, wat vervelend zeg! Je hebt je wel lang genoeg groot gehouden. Hebben meerdere werknemers hiernaast van? Zoja, zou ik met hen samen naar de manager gaan.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:57

Nou zeg die lopen er ook de kantjes vanaf...

Ik heb zelf geen slechte ervaringen met oud-werkgevers dus geen advies, maar ik zou het ook niet lang meer pikken en toch maar eens naar ander werk zoeken, hier schiet je toch ook niets mee op.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:58

Het gaat hier slechts om 1 dag in de week, is de moeite totaal niet, ik zou ervoor zorgen dat je jouw salaris ontvangt voor de gewerkte uren en daaaag zeggen en zwaai zwaai.

En fijn naar wat anders op zoek gaan.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:58

Ragdollcat schreef:
Het gaat hier slechts om 1 dag in de week, is de moeite totaal niet, ik zou ervoor zorgen dat je jouw salaris ontvangt voor de gewerkte uren en daaaag zeggen en zwaai zwaai.

Moeite niet? Dit is voor haar echt rot, omdat ze in die tijd wat anders kan doen en omdat het haar geld kost ipv. Dat ze er wat aan verdient.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:50

Zorgen dat je je geld zo snel mogelijk krijgt (en het op je rekening hebben staan) en daar weg gaan.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:57

Zou zeggen begin bij jezelf. Probeer zelf duidelijker te zijn!

Was je dit al? Dan nog een tikkeltje erbij op. Doe dit bijvoorbeeld zwart op wit. Begin met het doorgeven van jou naam en telefoonnummer en de dagen waarop jij ECHT niet kunt. Wellicht hadden ze al die tijd bij jou naam een ander nummer staan en miste jij al die tijd belangrijke gegevens en kreeg jij die van een ander.

Zorg zelf ook dat dingen genoteerd worden. Exacte werktijden en laat dit aftekenen. Wie roostert je in? Spreek die gewoon direct aan en ga niet eerder weg dan dat alles duidelijk is. Schrijf het ter plekke op en laat dit lezen. Ben jij er niet bij wanneer er ingeroosterd wordt? zorg dat jij dit doorgestuurd krijgt. Zorg dat jij wel met het juiste persoon in contact blijft, dus echt iemand die verantwoordelijk is voor die zaken... en niet via via.

Sommige werkgevers hebben gewoon een andere aanpak nodig.

Werkt dit niet of ben je niet gecharmeerd van deze methode (of uberhaupt een andere methode) dan is vertrekken een goed alternatief. Niet elke werkgever is een warhoofd.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:11

heidy_wilco schreef:
Ragdollcat schreef:

Moeite niet? Dit is voor haar echt rot, omdat ze in die tijd wat anders kan doen en omdat het haar geld kost ipv. Dat ze er wat aan verdient.

Juist daarom, dan is het beter om zo snel mogelijk er weg te gaan. Maar wel eerst zorgen dat ze haar geld krijgt. Het is niet de moeite waard om er te blijven.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:54

Ligt ook een beetje aan de situatie? Werk ligt niet voor het oprapen en ik neem aan dat TS gewoon rekeningen te betalen heeft.

Lastig TS, maar ik denk dat Knert een paar hele goede tips heeft gegeven!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 21:08

Knert schreef:
Zou zeggen begin bij jezelf. Probeer zelf duidelijker te zijn!

Was je dit al? Dan nog een tikkeltje erbij op. Doe dit bijvoorbeeld zwart op wit. Begin met het doorgeven van jou naam en telefoonnummer en de dagen waarop jij ECHT niet kunt. Wellicht hadden ze al die tijd bij jou naam een ander nummer staan en miste jij al die tijd belangrijke gegevens en kreeg jij die van een ander.

Zorg zelf ook dat dingen genoteerd worden. Exacte werktijden en laat dit aftekenen. Wie roostert je in? Spreek die gewoon direct aan en ga niet eerder weg dan dat alles duidelijk is. Schrijf het ter plekke op en laat dit lezen. Ben jij er niet bij wanneer er ingeroosterd wordt? zorg dat jij dit doorgestuurd krijgt. Zorg dat jij wel met het juiste persoon in contact blijft, dus echt iemand die verantwoordelijk is voor die zaken... en niet via via.

Sommige werkgevers hebben gewoon een andere aanpak nodig.

Werkt dit niet of ben je niet gecharmeerd van deze methode (of uberhaupt een andere methode) dan is vertrekken een goed alternatief. Niet elke werkgever is een warhoofd.

Bedankt voor je reactie. Als ik zo punt voor punt lees en na ga hoe het bij dit werk gaat werkt dat niet. Mijn naam en telnr zijn genoteerd (heb ik zelf gedaan) Werktijden zijn altijd hetzelfde, die ene keer was een hoge uitzondering... Soms wordt er eerder gestopt maar dat is als er geen werk te doen is verder. Mijn werkgever kan mij niet inroosteren dat doet iemand anders, maar mijn contactpersoon is mijn werkgever dus het kan niet op een andere manier... Iedereen krijgt het van hem te horen. Toch bedankt voor het mee denken! Dat ik nu niet iedere week ingeroosterd wordt is ook omdat er momenteel te weinig werk is, kunnen zij dan wel niks aan doen maar is voor mij wel vervelend.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 21:09

Bedankt voor de reacties! :) Ik ga in ieder geval zeer zeker zorgen dat ik mijn loon krijg en ik weet niet zo goed of ik eerst ander werk wil hebben of al meteen hier stopt, ik kijk nog even aan of ik volgende week ingepland wordt of weer niet...