Ik heb van school als tweetalig vwo-studente de opdracht gekregen om een buitenlandse stage te doen.
Hier is het doel in het kort:
[*] Zo veel mogelijk communiceren in de engelse taal
[*] Cultuur van een ander land leren kennen
[*] Ervaring in he buitenland op doen
Het is dus de bedoeling om ergens in het buitenland een stage te doen, alles mag en niks is onmogelijk. Elk land op Nederland en België is een optie, elk soort werk is goed, je mag zelfs naar een school gaan om les te krijgen.
Maar ik heb al een droom, vanaf dat ik op een paard zat had ik het: Een ranch in Australië!! (Helaas is een ticket voor Australië te duur dus dat wordt hem niet
)Canada leek mij een geweldige tweede optie, wie wil dat nou niet?
Wat info over mezelf:
[*] Volgend jaar 16 jaar, ik zit dan in de 5e klas tweetalig VWO
[*] Ik rijd sinds mijn derde en sta voor alles open (heb veel ervaring in buitenrijden, ook kan ik dressuur, springen, cross, NH, freestyle noem maar op)
[*] Ik houd ongelofelijk veel van reizen
[*] Ik heb altijd al een zwak voor ranches en western gehad, alleen heb er helaas nog niet veel mee kunnen doen
[*] Ik ben 1-3 weken beschikbaar, eventueel langer (ligt aan de vakanties)
[*] Als het moet heb ik een klein bedrag over voor het verblijven (bespreekbaar)
[*] En ik heb een spiegelreflex die zeker van te pas mag komen op de stage

Ik ben dus op zoek naar een ranch in Canada (of eventueel elders in Amerika), waar ik tegenover het werk op de ranch mag overnachten enzovoorts. Ik ben dat jaar pas 16, maar ben wel erg verantwoordelijk. Ik ben echt niet vies van klusjes, heb eventueel ook een basis van ziektes, blessure, behandelingen, medicijnen geven etc. (Ik ben daar ook geïnteresseerd in). Mij lijkt het geweldig om dingen te leren en echt een droom om (als het mogelijk is) mee te doen met vee drijven.
Dus wie o wie heeft er ervaring met zo'n stage? Weet iemand een plek of ranch waar dit mogelijk zou zijn? Andere dingen? Ik ben al op de hoogte van Visa en reisverzekeringen etc.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, het is echt een droom!

Bedankt alvast!