Zelfde opleiding op een andere school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zelfde opleiding op een andere school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:25

Hallo,

Ik heb een vraagje omtrent opleidingen.
Ik zit nu in het eerste jaar van een opleiding(MBO), ik zou graag in het tweede jaar van deze opleiding verder willen op een andere school in een andere plaats. Hebben jullie dit ook wel eens gedaan? En is dat mogelijk? En hoe zit dat met stufie? Want het schijnt als je je nu opnieuw inschrijft dat je je stufie terug moet gaan betalen. (nieuwe regeling) Maar ik ben al in geschreven bij deze opleiding, alleen ik wil graag naar een andere school.

Ik heb net contact gehad met de school waar ik heen wil en zij zouden me terug bellen. Maar ik ben heel benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-01-15 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:28

Ik weet niet of hetzelfde ook geldt voor jouw situatie, maar als je je uitschrijft en je start een nieuwe opleiding dan blijf je gewoon in de oude regeling. Je houdt je stufi dan gewoon :) Alleen als je je na 1 februari uitschrijft, moet je het gebruikte bedrag terugbetalen.

Maar ik weet dus niet of dat ook geldt als je alleen van school wisselt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:29

Ghostattack schreef:
Ik weet niet of hetzelfde ook geldt voor jouw situatie, maar als je je uitschrijft en je start een nieuwe opleiding dan blijf je gewoon in de oude regeling. Je houdt je stufi dan gewoon :) Alleen als je je na 1 februari uitschrijft, moet je het gebruikte bedrag terugbetalen.

TS houdt stufi gewoon, ook al stopt ze pas later. Ik zou persoonlijk zorgen dat je je P haalt op deze school en dan verder gaat in het tweede jaar op de andere school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:30

Bizzybijtje schreef:
Ghostattack schreef:

TS houdt stufi gewoon, ook al stopt ze pas later. Ik zou persoonlijk zorgen dat je je P haalt op deze school en dan verder gaat in het tweede jaar op de andere school.

P? Ik doe MBO.

Anoniem

Re: Zelfde opleiding op een andere school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:32

Sorry, foutje. Dan weet ik niet hoe het zit. Lijkt me dat je gewoon recht op stufi houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:35

Bizzybijtje schreef:
Sorry, foutje. Dan weet ik niet hoe het zit. Lijkt me dat je gewoon recht op stufi houdt.

Dat klopt, maar als je nu ingeschreven staat hoef je aan het eind niks terug te betalen maar volgens mij is dat veranderd voor als je een nieuwe opleiding start.