Ik heb een fijne baan, werkgever die eigenlijk nergens moeilijk over doet...dat werkt dus naar 2 kanten uiteraard. Heb aan het einde jaar een paar honderd euro in mijn handen gedrukt gekregen, ook leuk uiteraard, maar....
Nu zie ik in de mail correspondentie dat mijn baas de nieuwe salarissen heeft doorgegeven aan de accountant. Normaal zegt hij elk jaar tegen mij wat ik aan de accountant moet doorgeven maar nu heeft hij dat dus zelf gedaan, waarschijnlijk om geen vreemde vragen/blikken van me te krijgen.
Hij heeft zichzelf op alle fronten dus flink zijn salaris verhoogt (wat al niet beroerd was), maar dat van mij blijft gelijk.
Normaal gesproken zegt hij gewoon: we krijgen allemaal zoveel % erbij.
Nu krijgen we dus een nieuwe sales manager erbij en dat kost natuurlijk ook veel geld, maar moet ik dan maar achterblijven? Ik ga hierdoor nl. ook meer werk krijgen (dat is tenminste de bedoeling
.Hoe kaart ik zoiets op een nette manier aan zonder gepikeerd of aanvallend over te komen, want ik vind dit toch niet zo netjes. Hij heeft het me duidelijk niet zelf durven zeggen.
Ik vind het niet erg als ik een jaar geen salarisverhoging krijg, maar dan wel als we beiden dat niet krijgen en niet alleen ik niets en hij wel.

. Ik vroeg hem: moet er nog iets aan X worden doorgegeven betreffende de salarissen van Januari of blijft alles bij hetzelfde
.
. Dus geen eerlijk antwoord. Hij moet toch beseffen dat ik daar hoe dan ook achter ga komen (als ik al niet de verzonden mail naar X had gezien) als ik de salarisstroken van januari van ons te zien krijg, want ik zei nog: Ja, want ik moet toch zien of er iets in de netto over te maken bedragen veranderd is op de salarisstroken. Dat moet ik dan aanpassen in de betaallijst.