Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lithya schreef:Probeer het maak- en leerwerk wat meer af te wisselen. Er zijn maar weinig mensen die uren achter elkaar door kunnen leren. Ga bijvoorbeeld een uur bezig voor school en neem dan bijvoorbeeld even pauze. Even wat drinken ofzo. Even gedachten verzetten. Als je zo vast zit in je schoolwerk, gaat het mis. Ik ken het gevoel ook. Alleen vond ik het van Mavo naar Havo nog gaan. Pas op VWO moest ik leren leren. Dat kost tijd. Gewoon gestaag doorgaan. Gaat het je lukken je doel te bereiken. En denk maar zo. Fouten mag je maken.

sharon488 schreef:Wanneer maak je de samenvattingen? 3 weken voor je toetsweek?
Als je dat doet zou ik namelijk gewoon per paragraaf gaan samenvatten. Als je in de les opdrachten van paragraaf 1 moet maken, direct die paragraaf samenvatten! Je leert het dan direct en het scheelt je een hoop uren aan samenvattingen maken in de 3 weken!
*als je dit al doet, super!
Pauzes nemen is inderdaad nodig!
Wat ik trouwens vaak doe is op school blijven ( ik weet niet of je daar een mogelijkheid voor hebt natuurlijk). De school sluit toch na het laatste uur en in die tijd kan ik me veel beter concentreren in ons leerplein, thuis heb ik mn telefoon/ipad/laptop/ouders etc. En dat heb ik op school niet waardoor ik me veel beter kan concentreren!
Dat kan persoonlijk zijn! Maar zoek bijvoorbeeld een plaats op waar jij je goed kan concentreren!
Daarnaast voor ogen houden waar je het voor doet! Over een paar jaar ben je veearts! Hoe vet is dat? Gewoon even doorbijten meid