Ik ontwikkel een paardenvoermachine voor grote stallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

Ik ontwikkel een paardenvoermachine voor grote stallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 01:16

Hoi Bokkers :) ,

Inmiddels al bijna een jaar geleden, dacht ik: ‘Waarom bestaat er niet een simpele machine die mijn paard brokken geeft?’ Alles gaat eigenlijk geautomatiseerd tegenwoordig. Het kan niet modern genoeg. Wie heeft er nou geen wasmachine? Of lampen? Niemand pakt er tegenwoordig nog een wasbord bij of kaarsen om een boek te lezen.

Bovendien, meerdere kleine porties per dag is veel beter voor een paard. Het verbetert de opname, waardoor je minder voer nodig hebt voor hetzelfde resultaat (lees ook: economisch voordeel) en het gaat stalverveling tegen. Ook leiden velen van ons een druk leven. Als je de paarden aan huis hebt, zoals ik, zou dit al een uitkomst zijn. Laat staan hoe ideaal dit is als je een grote stal hebt. Dit is nog maar een korte opsomming van de vele voordelen die een dergelijke paardenvoermachine heeft.

Na wat gegoogle, kwam ik erachter dat dergelijke machines al bestonden. Maar deze voldeden óf niet aan mijn eisen óf ze waren ziekelijk duur.

Wat doe je dan? Je bent studente met een passie voor ondernemen en een technische vriend _/-\o_ , dan ga je er gewoon zelf één ontwikkelen. Inmiddels is het zover. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar het productieproces kan bijna beginnen. Ik ben heeel blij met hoe het er nu uit ziet, maar er zijn natuurlijk ook andere paardenmensen op deze wereld.

Ik heb een korte enquête opgesteld voor mensen, die eigenaar zijn van een stal met meerdere paarden. Dit kan vanalles zijn, van manege tot sportstal. Het duurt nog geen drie minuten om hem in te vullen en we zijn er ontzettend mee geholpen. Gezien het overgrote gedeelte van Bokt geen eigenaar is van een stal, maar ik hun meningen toch ook heel waardevol vind, mag je ook gerust op dit topic reageren met wat voor functies je bijvoorbeeld handig zou vinden :j .

De enquête vind je hier:

https://www.enquetesmaken.com/s/5e24f33

Edit: dus alleen enquête invullen als je daadwerkelijk een stal hebt :)
Laatst bijgewerkt door kimmysan op 13-01-15 01:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Re: Ik ontwikkel een paardenvoermachine voor grote stallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 01:20

Super leuk om zoiets zelf te ontwikkelen! Ik denk dat het voor bepaalde stallen een oplossing zou kunnen zijn.
Bij ons staand paarden overdag buiten, dus dan zie ik meerwaarde er niet van.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 01:24

Yucca schreef:
Super leuk om zoiets zelf te ontwikkelen! Ik denk dat het voor bepaalde stallen een oplossing zou kunnen zijn.

Jaa *D Ik heb er al zoveel plezier aan gehad en veel van geleerd. Nog geen moment spijt gehad!

Onze doelgroep is ook voornamelijk de grotere stallen met veel paarden, waardoor je echt veel tijd en arbeid bespaard op termijn.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 01:31

Heb de enquête voor je ingevuld!

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 01:41

Jullie zijn toppers! +:)+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 10:00

Niet banketstaaf bedoeld maar worden Groningers gediscrimineerd of kijk ik daar overheen. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:12

Nayomie schreef:
Niet banketstaaf bedoeld maar worden Groningers gediscrimineerd of kijk ik daar overheen. :+

:')
Die vallen onder buitenland denk ik. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:15

Yucca schreef:

Hoezo niet dan? In de nacht staan ze dus binnen, dat zijn heel veel uren waarover de je de krachtvoergift kunt spreiden...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 14:43

Suzanne F. schreef:
Nayomie schreef:

:')
Die vallen onder buitenland denk ik. :')

Heel eerlijk. Als ik die enquete daadwerkelijk zou versturen zou ik hem niet invullen. (ik voer wel op een manege dus wilde de enquete wel graag bekijken)
Noord-Brabant schijnbaar ook. Brabant is namelijk geen Noord-Brabant.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 18:16

Sorry :o? Blond...

Het is inmiddels aangepast! Dank voor de vele reacties! *D Daar zijn we heel blij mee.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 18:17

Wendy schreef:
Yucca schreef:

Hoezo niet dan? In de nacht staan ze dus binnen, dat zijn heel veel uren waarover de je de krachtvoergift kunt spreiden...

Ik ben het daarin zelf met Wendy eens. Mijn paarden staan ook de hele dag buiten, maar ik merk ook gewoon dat ze veel rustiger zijn, omdat je niet dat gerammel met dat voer hebt. Ik heb inmiddels zelf de eerste twee hangen! *\o/* Maar daarover zijn meningen natuurlijk verschillend!