Coaching met paarden bij Keulseweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

talievlietie

Coaching met paarden bij Keulseweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 00:16

Hallo!
Ik ben mij aan het orienteren naar verschillende mogelijkheden op het gebied van paarden en zorg.
Op het moment doe ik de opleiding SPH, HBO opleiding. Ik weet alleen niet of ik hier gelukkig van ga worden. Ik zit nog in het eerste jaar.
Dus grote twijfels, moet ik het eerste jaar afronden voor mijn propedeuse of zal ik stoppen en een HBO paarden opleiding gaan volgen waarbij ik een eigen stal kan runnen bijvoorbeeld.

Waar het op neer komt; ik wil graag een toekomst waarbij ik paarden heb, mensen kan helpen. (Of dit nu praktijk aan huis is of dus paarden coaching)

Mijn grote vraag is of je met de opleiding van Keulseweg genoeg papieren hebt. Aangezien je geen vooropleiding hoeft te hebben bij deze organisatie.
Wat zijn de kansen op een baan met dit certificaat etc.
Mensen met ervaring bij deze opleiding?

Ook andere scholen met soortgelijke opleiding ervaringen zijn welkom!

Ik hoor het graag!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 00:24

Maak die HBO-opleiding af en ga daarna die opleiding bij de Keulseweg doen.

De Keulseweg heeft je niks te bieden in de zin dat je er een baan mee kunt krijgen. Als je als zelfstandige ermee wil gaan werken is het een zinvolle opleiding, maar ook dan het is verstandig om verder te kijken dan een opleiding en op die manier je horizon te blijven verbreden.

Een goede HBO-opleiding is altijd een nuttige basis, al was het maar dat je iets hebt om op terug te keren als die zelfstandigheid toch niet zo goed uitpakt als je gedacht had.

SincereQ

Re: Coaching met paarden bij Keulseweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:25

Ben het met ikke eens dat een hbo-opleiding een goede basis is. De opleiding die je nu doet zal zeker van pas komen wil je mensen helpen!
Je zou er ook aan kunnen denken om na je opleiding SPH eerst werkervaring op te doen en vervolgens de opleiding tot equitherapeut te volgen. http://www.equitherapie.org/page/Equitherapie

Volgens mij heeft NHL een minor hulpverlening met paarden, daarmee zou je alvast een kleine basis kunnen leggen en zo wellicht je opleiding interessanter voor jezelf te maken.
Een minor bij Van Hall-Larenstein en dan de opleiding Diermanagement, richting Dieren in de zorg zou eventueel ook kunnen. Beiden zijn in Leeuwarden.