Studenten Informatiekunde gezocht! (RUG)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ashen

Studenten Informatiekunde gezocht! (RUG)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:37

Hallo,

In het studiejaar 2015/2016 wil ik gaan starten met de studie Informatiekunde op de Rijksuniversiteit Groningen, na het behalen van mijn HBO propedeuse. Er zijn wel beperkingen opgelegd aan HBO studenten die willen doorstromen naar de universiteit, maar gelukkig ben ik toelaatbaar bevonden. Op internet kan ik vrij weinig ervaringsverhalen vinden van studenten die deze opleiding doen.

Zijn er op Bokt studenten of oud-studenten van Informatiekunde? Sluit de studie goed aan op de arbeidsmarkt, vind je makkelijk een baan, hoe zwaar ervaar je de studie, hoe zit het met de wiskunde die in de studie voorkomt, etc.?

Uiteraard heb ik wel e.e.a. gelezen over bijvoorbeeld de baankansen na de studie, die lijken erg goed te zijn. Maar graag hoor ook de kant van de studenten zelf. ;-) Maakt niet persé uit van welke universiteit, al heb ik wel begrepen dat bijvoorbeeld Groningen meer nadruk legt op het taalkundig aspect.

Ben erg benieuwd en alvast bedankt! :)

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:55

Oh hier ben ik ook erg benieuwd naar!
Ik hoop volgend jaar geneeskunde te doen, maar ik wil informatiekunde als tweede keuze opgeven (lijkt er niet echt op, ik weet het :+ )

Ik ben ook benieuwd of er iemand is die duidelijk verschil kan aangeven tussen Amsterdam/Utrecht/Groningen? Voor wat ik tot nu kan zien is het in Amsterdam bij zowel de UVA als de VU meer management gericht, klopt dat? En inderdaad dat het in Groningen meer taalkundig benadrukt is.