Gemotiveerd blijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Gemotiveerd blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 13:07

Hallo bokkers!

Ik doe momenteel 2 studies en heb het hier dan ook redelijk druk mee. Nu merk ik dat op sommige momenten m'n motivatie zo bizar laag is, dat ik soms zelfs denk aan stoppen (terwijl ik tot nu toe al m'n punten heb bij beide studies). Dit is vooral op momenten die retedruk zijn en wanneer ik bijvoorbeeld een moeilijk vak heb, maar doorzetten valt niet altijd mee :'). Ik vroeg me dan ook af hoe jullie jezelf gemotiveerd houden. Denken jullie juist aan wat je er later mee wilt bereiken of waarom je hiermee bent begonnen etc.

Ik ben benieuwd!

Nassie

Re: Gemotiveerd blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:09

Ik dacht altijd aan de studieschuld die ik dan terug moest betalen :+

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:11

Nassie schreef:
Ik dacht altijd aan de studieschuld die ik dan terug moest betalen :+

:D Hele goede!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:13

Jeetje, twee studies? Dat is aardig wat hooi op je vork! Knap hoor!
Dubbel zo veel motivatie nodig, lijkt mij haha.

Wanneer ik er even totaal geen zin meer in heb, denk ik aan de studieschuld die ik overhoudt wanneer ik stop met mijn studie. Werkt als een onwijze schop onder je kont! :j
Werkt beter dan het de cliché gedachtes van; 'Ik moet doorgaan, want ik heb deze studie nodig om later een leuk baan te vinden.'

Nou ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar welke studies je volgt.

(Ik zie nu net wanneer ik mijn post wilde versturen, dat Nassie dezelfde motivatie heeft haha!)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:19

Ik herken dit. Ben een tweede bachelor aan het doen en soms vraag ik me ernstig af waarom ik hier in vredesnaam aan begonnen ben :+ Dan denk ik altijd aan: a) het geld wat ik er nu al in gestoken heb, b) hoe dichtbij de eindstreep ik ben (stoppen had ik nog kunnen verantwoorden na 1 jaar, nu niet meer :)) ), c) wat de nadelen zijn van stoppen en fulltime gaan werken (en ik had een fulltime baan, ben dus bewust weer gaan studeren dus dan haal ik die redenen weer even op), d) de studieschuld die ik heb, om dat af te betalen heb ik wel een goede baan nodig :+ e) de baan die ik later wil hebben! Heb al vrij specifieke dingen in gedachten namelijk..

Genoeg redenen om even door te zetten hier. Het went ook wel vind ik, ik word er steeds beter in..

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:21

Om mezelf te motiveren voor examens, denk ik vooral aan augustus :o Vorig jaar ben ik zonder herexamens geslaagd en ik wil echt graag opnieuw een lange vakantie :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 14:24

Sincere schreef:
Jeetje, twee studies? Dat is aardig wat hooi op je vork! Knap hoor!
Dubbel zo veel motivatie nodig, lijkt mij haha.

Wanneer ik er even totaal geen zin meer in heb, denk ik aan de studieschuld die ik overhoudt wanneer ik stop met mijn studie. Werkt als een onwijze schop onder je kont! :j
Werkt beter dan het de cliché gedachtes van; 'Ik moet doorgaan, want ik heb deze studie nodig om later een leuk baan te vinden.'

Nou ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar welke studies je volgt.

(Ik zie nu net wanneer ik mijn post wilde versturen, dat Nassie dezelfde motivatie heeft haha!)

Ik doe nu een bachelor bestuurskunde (jaar 1) en een bachelor rechtsgeleerdheid (jaar 2). Voor recht heb ik nog wel motivatie, vooral omdat ik al op de helft van m'n bachelor ben :j Een grote studieschuld heb ik niet :') Heb niks geleend en maak me ook niet echt druk over het 'binnen 10 jaar een opleiding afronden', daar heb ik dan wel weer vertrouwen in :+

imd schreef:
Ik herken dit. Ben een tweede bachelor aan het doen en soms vraag ik me ernstig af waarom ik hier in vredesnaam aan begonnen ben :+ Dan denk ik altijd aan: a) het geld wat ik er nu al in gestoken heb, b) hoe dichtbij de eindstreep ik ben (stoppen had ik nog kunnen verantwoorden na 1 jaar, nu niet meer :)) ), c) wat de nadelen zijn van stoppen en fulltime gaan werken (en ik had een fulltime baan, ben dus bewust weer gaan studeren dus dan haal ik die redenen weer even op), d) de studieschuld die ik heb, om dat af te betalen heb ik wel een goede baan nodig :+ e) de baan die ik later wil hebben! Heb al vrij specifieke dingen in gedachten namelijk..

Genoeg redenen om even door te zetten hier. Het went ook wel vind ik, ik word er steeds beter in..

Jeeetje, betaal je je dan ook geen ongeluk aan deze bachelor? Je betaalt nu instellingstarief toch?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:52

Klopt. Enorm grote motivatie om zo snel mogelijk klaar te zijn dus :')