Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelys
Berichten: 1091
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:47

Daar word je op getraind. Je leert heel veel en in het begin helpen mensen je.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:24

Inbound kan ook he, dan doe je eigenlijk gewoon klantenservice. :)

Mijn laatste sollicitatie heb ik een afwijzing op gekregen. Nu zit ik te twijfelen of ik terug wil naar mijn vorige werkgever, maar daar heb ik een iets lager loon, waardoor een hypotheek mogelijk ook lager wordt. Ik wacht even mijn perspectiefverklaring af voordat ik iets ga ondernemen.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:00

Helaas mag ik mij ook melden in dit topic ;(
Na 2 jaar met veel passie te hebben gewerkt in een dierenartsenpraktijk (als paraveterinair), krijg ik helaas geen vast contract en eindigt het eind april daar voor mij.
Nu weet iedereen geloof ik wel dat er meer assistentes worden opgeleid dan dat er banen zijn, dus t wordt weer even hard mijn best doen om een nieuw plekje te vinden.

Om er meteen maar even een breinbreker in te gooien:
Hoe zouden jullie een brief beginnen naar een bedrijf waar je 2 jaar geleden ook hebt gesolliciteerd (en op gesprek bent geweest)?

Toen heb ik voor mijn huidige baas gekozen, omdat zij me een contract voor minstens een half jaar konden bieden en het andere bedrijf voor waarschijnlijk maar 3 zomermaanden. Nu 2 jaar later wil ik dus opnieuw bij hun solliciteren.

Even bijlezen van de meest recente berichten:
- Janine1990, wat een lef! Ik hoop op een positieve reactie voor je!
Even verder gelezen: wat jammer een afwijzing, of was t een andere vacature? Wel fijn dat je evt een optie hebt om terug te keren naar je oude werkgever. Wat is een perspectiefverklaring precies?
-Kimberly, is de vacature die Skvetta post niet wat voor je? Wel fijn dat je nu vast op zoek kan en hopelijk van de ene baan naar de volgende kan!
- Amoj, misschien via abvakwerk? Die hebben vaak vacatures op gebied van melkveehouderij volgens mij.

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 13:15

WillemYntJee schreef:
Helaas mag ik mij ook melden in dit topic ;(
Na 2 jaar met veel passie te hebben gewerkt in een dierenartsenpraktijk (als paraveterinair), krijg ik helaas geen vast contract en eindigt het eind april daar voor mij.
Nu weet iedereen geloof ik wel dat er meer assistentes worden opgeleid dan dat er banen zijn, dus t wordt weer even hard mijn best doen om een nieuw plekje te vinden.

Om er meteen maar even een breinbreker in te gooien:
Hoe zouden jullie een brief beginnen naar een bedrijf waar je 2 jaar geleden ook hebt gesolliciteerd (en op gesprek bent geweest)?

Toen heb ik voor mijn huidige baas gekozen, omdat zij me een contract voor minstens een half jaar konden bieden en het andere bedrijf voor waarschijnlijk maar 3 zomermaanden. Nu 2 jaar later wil ik dus opnieuw bij hun solliciteren.

Even bijlezen van de meest recente berichten:
- Janine1990, wat een lef! Ik hoop op een positieve reactie voor je!
Even verder gelezen: wat jammer een afwijzing, of was t een andere vacature? Wel fijn dat je evt een optie hebt om terug te keren naar je oude werkgever. Wat is een perspectiefverklaring precies?
-Kimberly, is de vacature die Skvetta post niet wat voor je? Wel fijn dat je nu vast op zoek kan en hopelijk van de ene baan naar de volgende kan!
- Amoj, misschien via abvakwerk? Die hebben vaak vacatures op gebied van melkveehouderij volgens mij.


Wat vervelend zeg, hopelijk worden de regels snel aangepast. Want het is tegenwoordig inderdaad niet meer redelijk te verwachten dat je na 2 jaar een vast contract krijgt... Erg droevig... Zeker in jouw vakgebied.

Ik zou zeker in je brief vermelden dat je eerder op gesprek bent geweest. Elk bedrijf kan begrijpen dat je kiest voor langdurige zekerheid ten opzichte van 3 maanden. Je weet vast nog wel wat hun reactie was op jouw afwijzing?

Het was inderdaad een afwijzing op mijn lef-brief. :j Ik had voornamelijk te weinig ervaring. Dit keer was er meer werk gemaakt van de afwijzing dan een vorige keer, toen hoorde ik alleen dat ik niet verder besproken zou worden. Deze keer dat het voornamelijk ging om mijn ervaring.

Ik werk via Randstad en wil heel graag een huis kopen. Hiervoor is sinds een paar jaar de perspectiefverklaring opgezet. Deze verklaring geeft aan je bank aan dat het redelijk te verwachten dat jij de hypotheeklasten zal kunnen betalen in de toekomst, als uitzendkracht. Ze gaan dan kijken wat je nu verdient en wat je perspectieven zijn gebaseerd op je CV, opleiding, persoonlijkheid en meer.

Echter twijfel ik over het solliciteren op de vacature bij mijn oude werkgever. Ik weet dat ik dan een jaar aan het werk ben, een opleiding mag doen en dan mogelijk vast in dienst wordt genomen. Ze zijn daar wel heel erg makkelijk met het verstrekken van vaste contracten voor onbepaalde tijd. Heel erg mooi. Maar ik heb het afgelopen half jaar gewerkt voor een bedrijf waar ik het lange tijd niet naar mijn zin heb gehad. Ik verdien iets meer dan bij mijn oude werkgever (bijna een euro per uur) en sinds kort doe ik naast de rotklusjes ook dingen waarbij ik serieus kan leren voor de toekomst (managementrapportages, verbeteringsprojecten). En zit ik bij een andere collega die wél aardig is. (eerder bij een oud-ambtenaar die bijna met pensioen kan en constant mij loopt te veroordelen)

En bij mijn oude werkgever werken meer dan 700 mensen, ik weet dat er één afdeling is waar mijn oud-collega heel naar weg is gekomen. Daar kwam een advocaat aan te pas. Nu bijt ik wel van me af als het te gek wordt, maar feit is dat ik nu weet waar ik terecht kom binnen dat bedrijf. Dus dat is voor mij een beetje een probleem. Ik ben wel op de poule ingeschreven, dus mochten ze me alsnog bellen zonder dat ik heb gesolliciteerd, dan ga ik wel op gesprek denk ik :j

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:07

Ook hier helaas weer op zoek. Ik zat tijdelijk ergens, maar dit is helaas afgelopen. Lag gelukkig niet aan mijn capaciteiten etc., maar toch jammer!

Nu weer hard op zoek naar wat nieuws.. Nu zit het zo dat ik weet dat ik maar tijdelijk beschikbaar ben, in verband met andere plannen. (ik ben tot September beschikbaar). Nu ben ik dus op zoek naar tijdelijke banen, maar die lijken steeds minder aangeboden te worden.

Tot nu toe heb ik dit ook altijd direct aangegeven, maar ik vroeg me af of dit wel de beste aanpak is. Wat zouden jullie doen in dit geval? Aangeven dat je tijdelijk beschikbaar bent, of dit pas aangeven in het 1e of 2e gesprek?

Ik wil graag eerlijk zijn, maar ik wil ook graag wel snel weer aan het werk en ik heb het idee dat het tijdelijke aspect mij enorm tegenwerkt momenteel.

Uitzendbureau is wel ook op zoek naar wat tijdelijks nu voor mij en afgelopen vrijdag ook op gesprek mogen gaan. Helaas afgewezen vanwege te weinig ervaring (net half jaar afgestudeerd) en ze wilde liever iemand die meteen goed kon doorpakken.

Voor de mensen hierboven, ik heb wel het idee dat de markt aan het aantrekken is, dus hou inderdaad hoop! Al is DA-assistent etc. wel een lastige vakgebied! Ik zou ook zeker solliciteren bij dat eerdere bedrijf!

Janine1990

Berichten: 43832
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:13

Hoe vast staat het dat je vanaf september niet meer beschikbaar bent?

Daantjee12

Berichten: 3082
Geregistreerd: 17-03-09
Woonplaats: Delft

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:20

er staan vrij veel zomer/seizoen vacatures online. Dat is meestal t/m augustus. Zag op Facebook voorbij komen dat blijdorp ook veel vacatures open had voor de horeca etc!

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:31

Dat is 100% zeker haha, ik ga weer full-time studeren namelijk en ik ben al ingeschreven! (smoesje dat ik nog twijfel gaat dus ook niet op)

@Daantjee, dat is inderdaad een goede om erbij te vermelden, ik wil wel graag iets in mijn eigen richting (facilitair/inkoop) Een uitdagende administratieve functie vind ik ook nog wel leuk! Horeca trekt me totaal niet, maar ik wil vooral ook graag werkervaring opdoen in mijn richting waarin ik ben afgestudeerd, zodat ik na mijn master ook wat relevante werkervaring op mijn CV heb staan!

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:16

Ja in plaats van beter zijn de regels wat betreft contracten er alleen maar slechter van geworden.
Reactie van t bedrijf was inderdaad dat ze mij ook wel snapten (het zijn mijn bijna buren ook nog eens). Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik het ga verwoorden, maar daar kan ik vanmiddag wel even mee bezig.
Jammer van je afwijzing Janine! Mja zonder werk kan je ook lastig ervaring opdoen denk ik altijd maar.
Duidelijk verhaal van je perspectiefverklaring, vindt je dat niet tricky? Zij kunnen wel verwachten dat je zoveel blijft verdienen maar in de uitzendwereld lijkt me dat toch niet altijd gegarandeerd.
Met plezier naar je werk gaan is voor mij heel belangrijk! Kun je bij t minder leuke bedrijf net zo veel/goed leren voor de toekomst als de opleiding bij je oude werkgever? 1 op 700 is natuurlijk niets, al ken je misschien alleen haar verhaal en zijn er wellicht meer van dit soort verhalen. Lastige keus!
Laura kan me voorstellen dat je graag iets wilt hebben wat ook nog leuk op je CV staat voor na je master, maar misschien niet echt een branche waar veel tijdelijk banen in te vinden zijn. Je zit denk ik wel in een regio waar veel vacatures zijn.

Marcella

Berichten: 36763
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:47

Vandaag gezellig op gesprek geweest bij het uwv en op een paar kleine dingetjes na niks op aan te merken en vooral zo door blijven gaan. Was dus weer een gesprek zonde van mijn tijd.

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:15

Hoi allemaal,

Heb in dit topic veel hulp gehad toen ik een baan zocht, inmiddels loopt mijn contract af en ben ik weer op zoek gegaan naar iets nieuw, echter daarbij wel op een klein probleempje gestuit. Is er hier iemand die wat ervaring heeft met (Belgisch) arbeidsrecht (of beter kan googlen dan ik)? Ik heb mijn vraag ook al bij de rechtsbijstandsverzekering neergelegd, maar die hebben 4 werkdagen nodig en die tijd heb ik eigenlijk niet...

@Laura, ik zou in jouw geval misschien toch niet zeggen dat je slechts tijdelijk beschikbaar bent... Misschien niet helemaal eerlijk, maar zonder werk zitten is ook weer zo... Of reageren op seizoensfuncties. Ik woon aan de kust en hier vervierdubbeld het aantal banen in de zomer zowat, op een vakantiepark moet je dan zeker iets kunnen vinden denk ik, maar weet niet of er zoiets bij jou in de buurt is?

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:33

@Marcella, vervelend zijn dat soort gesprekken he. Zonde van je tijd dan..

@FangioHelaas geen verstand van Belgisch arbeidsrecht, dus ik kan je helaas niet verder helpen..
Ik zat er inderdaad ook al aan te denken om dat niet te vertellen, maar wil voor de toekomst geen ogen ingooien eigenlijk..

Ik ben afgelopen vrijdag op gesprek geweest, helaas niet geworden omdat ze hebben gekozen voor iemand met meer ervaring. Nu heb ik gisteren dus op een vacature gesolliciteerd (via ander uitzendbureau) wat blijkbaar dus voor dezelfde organisatie is, maar andere divisie. Hier ben ik ook voor voorgesteld, maar nog geen reactie.

Op de website van de organisatie zelf staan geen tijdelijke banen, dus waarschijnlijk is dit uitbesteed aan uitzendbureaus. Nu kreeg ik het idee om dus een open sollicitatie te sturen naar dit bedrijf om te vragen of er wellicht meer tijdelijke banen open staan. Maar nu weet ik niet wanneer ik dit het beste kan sturen. Nu alvast of even de reactie via het uitzendbureau afwachten.
Het liefst doe ik het nu, hoe sneller reactie hoe beter. Maar ik ben bang dat ze bij het bedrijf misschien denken dat ik de functie die nu nog open staat toch niet aan mijn mensen voldoet.

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 14:59

Mag ik mij hier ook melden?
Per 1 mei ben ik ook Toos werkloos zoals de situatie nu is.
Afgelopen 4 jaar met tijdelijke contracten gewerkt bij u w v.
Helaas krijg ik ook geen vast contract, net zoals velen met mij.
De zoektocht is ergens in december al gestart en vanuit mijn werkgever een fijne training kunnen volgen. Vol goede moed DOOR!

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:27

Weten jullie websites waar je specifiek op bijbanen makkelijk kunt zoeken?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:30

Ierpier schreef:
Weten jullie websites waar je specifiek op bijbanen makkelijk kunt zoeken?


Youngcapital

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:31

ynskek schreef:
Ierpier schreef:
Weten jullie websites waar je specifiek op bijbanen makkelijk kunt zoeken?


Youngcapital

:') dat ik daar niet aan heb gedacht. Dankje voor de opfrisser!

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:44

Hoop dat ik mijn probleem hier even mag delen...

Ik werk op dit moment 1x 6 uur op een bedrijf en 1x 9 uur op een bedrijf via uitzendbureau b.
Ik wil met het bedrijf van de 9 uur stoppen. Heb dit meerdere keren aangegeven bij het uitzendbureau, het werk is te zwaar voor mij dus ik wil daar iets anders voor. We zijn inmiddels weken verder en niks gebeurd, dus ik had contact opgenomen met een ander uitzendbureau, a. Vanochtend een gesprek gehad.

Vanaf half april kan ik daar 2x 2 uur aan de slag. En waarschijnlijk nog een dag van 7 uur.

Echter kwam vanochtend uitzendbureau b met een bedrijf van 2x 2,5 uur.

Ik weet niet zo goed wat te doen. Het bedrijf waar ik nu 6 uur werk blijf ik sowieso doen. Maar die van 9 uur niet en daar wil ik iets soortgelijks voor qua aantal uren.

Ik weet t alleen niet nu, reageren op uitzendbureau b om toch die 2x 2,5 te doen en van uitzendbureau a de 2x 2, of nee zeggen tegen uitzendbureau b en hopen dat uitzendbureau a die ene dag kan. Dat bedrijf lijkt mij heel leuk en is ander werk, dat wou ik heel graag..

Hoop dat iemand dit warrige verhaal nog snapt...

Fangio

Berichten: 2564
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:08

amoj schreef:
Hoop dat ik mijn probleem hier even mag delen...

Ik werk op dit moment 1x 6 uur op een bedrijf en 1x 9 uur op een bedrijf via uitzendbureau b.
Ik wil met het bedrijf van de 9 uur stoppen. Heb dit meerdere keren aangegeven bij het uitzendbureau, het werk is te zwaar voor mij dus ik wil daar iets anders voor. We zijn inmiddels weken verder en niks gebeurd, dus ik had contact opgenomen met een ander uitzendbureau, a. Vanochtend een gesprek gehad.

Vanaf half april kan ik daar 2x 2 uur aan de slag. En waarschijnlijk nog een dag van 7 uur.

Echter kwam vanochtend uitzendbureau b met een bedrijf van 2x 2,5 uur.

Ik weet niet zo goed wat te doen. Het bedrijf waar ik nu 6 uur werk blijf ik sowieso doen. Maar die van 9 uur niet en daar wil ik iets soortgelijks voor qua aantal uren.

Ik weet t alleen niet nu, reageren op uitzendbureau b om toch die 2x 2,5 te doen en van uitzendbureau a de 2x 2, of nee zeggen tegen uitzendbureau b en hopen dat uitzendbureau a die ene dag kan. Dat bedrijf lijkt mij heel leuk en is ander werk, dat wou ik heel graag..

Hoop dat iemand dit warrige verhaal nog snapt...

Moeilijk, ik zou kiezen voor het werk wat je het leukst lijkt.
Zijn er voordelen om bij uitzendbureau b te blijven? I.v.m. die fases van het contract waar je mee kan zitten? Geen idee of dat hier van toepassing is hoor, maar indien niet zou ik kiezen voor het werk wat me het leukst leek.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:03

Als je er vanuit gaat dat er een redelijke kans is op die hele dag zou ik daarop inzetten.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:43

Er is een redelijke kans, ik wacht daarom idd maar af, werk is een stuk leuker dus dat is me heel wat waard!

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:46

Houd ons op de hoogte :D

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:21

Is er iemand die in een winkel werkt? Ik zou graag zo iets willen doen maar heb al vele pogingen gedaan misschien kan iemand helpen met mijn sollicitatie brief? Ik weet niet precies wat nu maakt dat je uit de selectie komt.

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:26

Ik mag dinsdag op gesprek waar Ik vorig jaar een open solicitatie naartoe heb gestuurd.

vickers
Berichten: 680
Geregistreerd: 07-02-09

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:08

Voor de liefhebbers, ik ben op zoek naar Fastfoodmedewerkers voor de locatie Schiphol.
Tevens Host/Hostesses voor Schiphol gezocht.
Meer info per pb, ik mag hier denk ik niet de link zetten?

Marcella

Berichten: 36763
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:12

vickers schreef:
Voor de liefhebbers, ik ben op zoek naar Fastfoodmedewerkers voor de locatie Schiphol.
Tevens Host/Hostesses voor Schiphol gezocht.
Meer info per pb, ik mag hier denk ik niet de link zetten?

Security?