Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:48

Stond ook ingeschreven bij verschillende bureaus en uiteindelijk wou 1 mij voorstellen aan de Rab.o. Had toen zelf ook al gesolliciteerd bij de Rab.o en wist ook niet dat zij mij bij dezelfde vestiging wou voorstellen, wou ze ook niet zeggen.
Toen ze er achter kwam dat ik door het bedrijf zelf al benaderd was was ze echt not amused!

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:15

Leuk nieuw topic! *\o/*

Mijn ervaring is dat veel uitzendbureaus je voorstellen zonder dat je dit weet. 'Even het profiel toesturen want wellicht is het een match.' Daarom sta ik liever niet bij een uitzendbureau ingeschreven en als dat uiteindelijk wel moet, dan zal ik daar ook een bewuste keuze in maken.

Nu gelukkig nog een aantal maanden onder contract, maar ben druk bezig met bepalen wat m'n vervolgstap zal zijn.

Gister drie sollicitaties uit gestuurd :D

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:19

Een uitzendbureau is héél wat anders dan een werving & selectiebureau en als die dat doen, dan zegt dat wel wat over de kwaliteit van het bureau..

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:22

Ik meld me ook weer. Sinds maart in de ziektewet en ondertussen ontslagen. Valt hier ook niet mee. Gelukkig een jaar werklozengeld dus een beetje rek zit er in.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:31

fargo schreef:
Een uitzendbureau is héél wat anders dan een werving & selectiebureau en als die dat doen, dan zegt dat wel wat over de kwaliteit van het bureau..

Inhoudelijk is het misschien wat anders, maar ik vind het een pot nat. Heb ook zon ervaring gehad met W&S en eerlijk gezegd vind ik het als opdrachtgever niet echt verschil. Je hebt kwalitatief goede uitzendbureaus maar ook slechte, zelfde geldt voor w&s bureaus.

Weet dat je er werkt en val je ook echt niet aan, want er zitten degelijk hele goede tussen!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 21:44

Nee ik wil ze niet goedpraten, maar een goed W & S bureau zal nooit zonder toestemming mensen voorstellen.. En je hebt bij alles goede en slechte inderdaad - dat is zeker waar hoor

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 22:17

Goed bezig Wieldop.
Help me even uit, welk vakgebied ook alweer?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:36

gomir schreef:
Verpleging is ook niet fantastisch nu hoor, veel onzekerheid bij de verpleegkundigen ivm bezuinigingen overal :o


Ook al? Terwijl daar nog wel vacatures in zijn. HBO Sph of mbo spw is niet echt wat in te vinden. Toeval wil dat er sinds ik officieel weet dat ik boventallig ben er wel 2 vacatures zijn die ik interessant vond. Ene heb ik al op gereageerd, andere ben ik deze week een brief voor aan het schrijven.

Heb zelf geen goede ervaringen met uitzendbureaus. Toen ik net afgestudeerd was bij ingeschreven, duidelijk de doelgroepen aangegeven waar ik wel en niet in wilde werken, wilde absoluut niet in de psychiatrie maar daar werd ik wel continu voor benaderd. Of ik hoorde tijden niks. Uiteindelijk via een open sollicitatie ergens binnen gerold en na mijn proefperiode gelijk een vast contract gekregen. Dat krijg je nu ook bijna nergens meer. Heb nu ook een vast contract, zou dus het mooiste zijn als ik bij dezelfde werkgever kan blijven. Die zekerheid is wel fijn als je een gezin en eigen huis hebt.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 22:55

Er zijn wel vacatures voor verpleegkundigen, maar er zijn ook zeer veel werkzoekenden, omdat er heel veel mensen wegbezuinigd zijn :o Op die groep ben ik dus ook niet jaloers.

Ik heb volgende week een orienterend gesprek voor een vacature, nog geen officieel sollicitatiegesprek, maar iig weer een begin.

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:01

Vast contract zegt tegenwoordig niks meer... Ben gewoon op straat gezet hoor. Tuurlijk het kost de werkgever wat meer geld maar als ze je kwijt willen doen ze dat.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:07

Dimple schreef:
Goed bezig Wieldop.
Help me even uit, welk vakgebied ook alweer?

HR :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34683
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:23

Op straat zetten kunnen ze bij mij (nog niet) zomaar doen ivm sociaal plan. Maar idd dat het geen garantie meer is snap ik. Toch voelt het om een of andere reden wel prettiger en veiliger ondanks dat het waarschijnlijk schijnveiligheid is. Ik vind trouwens boventallig zijn al een flinke klap, laat staan als je helemaal op straat staat :(:)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 23:35

Ineke2 schreef:
Vast contract zegt tegenwoordig niks meer... Ben gewoon op straat gezet hoor. Tuurlijk het kost de werkgever wat meer geld maar als ze je kwijt willen doen ze dat.

Nee, inderdaad. Ik stond ook van de ene dag op de andere op straat. En dat terwijl ik een week voorheen nog een positief feedbackgesprek had.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:25

Zo mijn eerste post in het nieuw topic en al direct fantastisch nieuws :D .

Ik begin officieel vanaf morgen in vast contract. Niet alleen dat, ik heb nog eens een salarisverhoging gekregen die ik niet in mijn stoutste verwachtingen had gezien. Ze willen mij heel duidelijk niet kwijt *\o/* . Zo fijn werk, fijne baas,...echt, en dan te bedenken dat ik vier maanden geleden nog als een kind lag te huilen dat ik nooit geluk gehad in mijn werkzoektocht...

Ik wil echter, als jullie mij niet wegjagen ( B-) ) blijven reageren in het topic omdat ik anderen ook gewoon een hart onder de riem wil blijven steken en ervaringen delen die ik zelf heb meegemaakt.


Ineke2 schreef:
Vast contract zegt tegenwoordig niks meer... Ben gewoon op straat gezet hoor. Tuurlijk het kost de werkgever wat meer geld maar als ze je kwijt willen doen ze dat.


Voor je eigen werkzekerheid zegt het inderdaad niet veel. Behalve dat je weet dat het eigenlijk niet de bedoeling zou zijn dat je vertrekt. Maar als je baas je weg wil ben je weg. Alleen, voor mij maakt het de hele wereld van verschil uit om eindelijk mijn ouderlijk nest te kunnen verlaten. Een lening bij de bank gaan vragen met een tijdelijk of geen contract, of een vast contract, het gaat voor mij heel wat meer deuren openen. Zelfs als ik gewoon wil gaan huren kan je hier op veel meer plaatsen terecht als je iets vast kan voorleggen.

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:36

Fijn dat er weer een nieuw topic is. Dat 2015 maar een goed jaar voor ons mag worden!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 10:55

Kwanyin, wat goed zeg! Dat geeft mij ook weer wat hoop!

Wieldop, zelfde vakgebied als ik, dus ik hoop andere regio _O-
Het is lastig voor mij om er tussen te komen. Na faillissement van vorige werkgever heb ik een baan als locatiemanager kdv aangenomen omdat in die tijd er vreselijk bezuinigd werd op HR gebied.
Al met al is het 4 jaar geleden dat ik in mijn eigen vakgebied heb gewerkt.......heel lastig dus.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:58

Ik ben ook wel blij dat wij een goed sociaal plan hebben gelukkig. :j Ik ben maar eens druk bezig met het oppimpen van mijn CV en Website. Moet wel als vormgever zijnde := gelukkig heb ik nu de doorgroeikans naar senior / managementfunctie dus ineens megaveel leuke vacatures :D

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:32

Dimple schreef:
Al met al is het 4 jaar geleden dat ik in mijn eigen vakgebied heb gewerkt.......heel lastig dus.

Ik ken het...het is voor mij ook al jaren geleden dat ik mijn vakgebied heb gewerkt waar ik eigenlijk ben afgestudeerd. Het was al heel moeilijk om aan de bak geraken als starter, want overal wilde ze "minstens vijf jaar ervaring". Dus omdat ik toch geld moest verdienen ga je op den duur buiten je vakgebied kijken en neem je maar totaal andere dingen aan. Maar dan ben je er steeds langer en langer uit, totdat ze iets hebben van "maar jij hebt al drie jaar geen job meer in de sector gehad, we kiezen liever voor iemand die wel recente ervaring heeft". En hoe langer het duurt, hoe moeilijker. Gewoon stom -O- . Zeker als het een baan is waarbij je je ook niet van een lagere functie terug kunt opwerken. Ik ben maatschappelijk assistent, ik kan niet echt in een bedrijf op de onderste ladder beginnen en me dan tot dat opwerken. Ken wel een aantal winkelpersoneelsleden die dat gedaan hebben. Begonnen met gewoon vakkenvullen en kassa en zijn nu winkelverantwoordelijke.

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:32

Zo.. ik zit op het moment in mn laatste dienst.. ben wel blij dat het oud op nieuw is, anders kom je thuis, heb ik helemaal een leeg gevoel..

solarpleure

Berichten: 2734
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:42

solarpleure schreef:
Ik meld me ook weer. Nog steeds op zoek, hoewel t door de drukte van afgelopen week en deze week eventjes op een laag pitje staat.


Nou, ik kan m'n woorden terugnemen. Ben voor het komende half jaar onder de pannen :) niet in m'n sector, maar het is goed te combineren met m'n studie en het lijkt me een leuke functie ^^

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:52

Proficiat solarpleure! dan ga je met fijn nieuws het nieuwe jaar in !

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:28

Gefeliciteerd solarpleure!

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 16:15

Goed zeg! Fijn!

Kwanyin, exact mijn verhaal. Moeten we dan maar gaan zitten afwachten en ik vraag me af.........denken werkgevers nu echt dat je achterover gaat zitten hangen en niet meer op de hoogte blijft van je vakgebied?
Uiteraard nooit zo goed als wanneer je aan het werk blijft, maar ik probeer echt wel op de hoogte te blijven van nieuwe wetswijzigingen en regelingen.

Wanneer gaan ze de mensen die er al wat langer uit zijn nu eens een kans geven? Ws zijn wij nog meer gemotiveerd om er wat van te maken dan mensen die net zonder baan zitten.

En idd 5 jaar ervaring, maar een salaris bieden van een 16 jarige........

Iemand tipte me ook om de stad in te gaan en de pamfletten in de winkels te bekijken of dat ze geen personeel zochten.............je denkt toch niet echt dat ze mij gaan aannemen? :+

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:26

Haha zelfs ik maak in een winkel geen kans meer hoor. Te oud :+
Maar zulke tips krijg je dan ook van werkcoaches... Echt ik snap niet hoe die hun baan houden.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:29

Ben benieuwd wat ze mij dan gaan adviseren.
Ik ga denk ik maar voor de nachtdienst op een tankstation, daar mag je nog ouder dan 18 zijn ;)