Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 15:53

Ik ook nog nooit...

Najah gierig is misschien niet het beste woord.. maar gewoon omdat je toch zelf graag die functie wilt. Waarom zouden zij dan je reiskosten moeten betalen. Ik vind dat iets voor als je in dienst bent..

kaatje77

Berichten: 10432
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:36

Inderdaad, ben in het verleden vaak naar het westen gereden voor testen omdat ik graag die baan wou hebben
Is maar net hoe graag je die baan wilt. Maar ik weet ook uit eigen ervaring als je krab bij kas zit dan is het wel prettig als je de reiskosten vergoed krijgt.

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:20

Hallo allemaal,

Even een vraag na aanleiding van de sollicitatie die ik heb gehad. Hiervoor was ik aangenomen en moest ik een speciale pas ophalen vanwege de functie en het werk.
Dit heb ik gedaan omdat ik al de baan had ‘gekregen’, op de dag dat ik deze pas heb opgehaald hadden ze mij gebeld dat ze mij de dag erna weer zouden bellen voor vedere informatie. (eerste werkdag enz)

Het is nu ander halve week veder en ze hebben mij nog steeds niet gebeld wat ik niet netjes vind, nu wil ik ze vandaag terug bellen hoe het veder zit met deze functie. Is dit niet brutaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 10:38

Ik had de dag na pas halen eind middag zelf al gebeld... nu lijkt het denk eerder alsof het jou weinig interesseert ipv dat je brutaal bent :o

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:02

Ik zou inderdaad ook bellen, al weet ik niet wanneer je contract ingaat. :D

Ik ga vanmiddag als het goed is een aanbod voor een contract krijgen, mag ook even een uur proeven op de werkvloer.

Laatste keer dat ik solliciteerde zat ik 7 maanden thuis, nu ga ik mijn vast contact opgeven en daar heb ik toch een naar gevoel over, maar heb begrepen dat veel mensen dat doen in deze tijd

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:07

Ik heb in oktober mijn vaste contrac opgegeven en geen moment spijt ervan gehad. Het is een grote beslissing, maar zon beste geweest.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:47

Als het werk je leuk(er) lijkt, gewoon voor gaan! Vast wil ook niet alles zeggen..

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:45

Ik heb vandaag te lezen en te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb. Ik ga bij de nwo werken als facilitair assistent. Wel een beetje dubbel aan gezien ik nog niet erop gerekend heb dat ik was aangenomen. Nu lekker even vakantie. Heb het idee dat ik de helft vergeten ben

Silvia

Berichten: 3272
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:08


Ineke2

Berichten: 33134
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:09


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:37

Ik heb sinds een jaar een andere baan maar nu ik weer pijn in mijn voeten heb moet ik misschien toch uitkijken naar een zittende baan. :\ Als mijn klachten weggaan kan ik blijven waar ik zit of toch iets anders zoeken (wat meer verdiend) maar als ze niet weggaan kan ik geen staand werk meer doen zonder giga veel pijn te hebben. Dat is even afwachten.

Maar ik ben nu wel al een beetje aan het kijken wat er is maar er is gewoon niet zoveel. Ik heb geen papiertjes en ben al 36. Ik wil wel 40 uur werken tenzij het loon wat hoger is dan is 36 uur ook genoeg. Ik zoek op kassamedewerker bijvoorbeeld maar wat ik vind is parttime en/of weekend en avonden en ik ben net zo blij dat ik van die avonden af ben (werkte hiervoor in de schoonmaak). Weekenden wil ik eigenlijk vrij houden omdat dan al mijn vrienden ook vrij hebben. Eventueel zaterdag werken en dan zondag en maandag vrij zou ook kunnen.

Callcenter is niet mijn ding maar ben toch maar even gaan kijken. Veel zit midden in de stad dus slecht te bereiken met auto (stuk lopen vanaf een parkeerplaats wil ik niet ivm mijn voeten) en OV gaat niet vanuit mijn dorp. Ook zie ik veel direct beginnen maar ik heb 4 weken opzegtermijn dus die vlieger gaat ook niet op.

Receptie heb ik totaal geen ervaring in dus ben bang dat ik overal onderop de stapel kom.

Iemand nog ideeën voor zittend werk? :+ Er zijn vast banen die ik over het hoofd zie namelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:24

Wie niet waagt.. die receptie vacatures gewoon proberen! Wat betreft de callcenters, je zou dan eventueel ook je auto op een P+R kunnen zetten aan de rand van de stad en met OV verder gaan tot pal voor de deur?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:34

Misschien maar kost een P+R niet veel geld? 5 dagen in de week? Je krijgt namelijk niet overal reiskostenvergoeding. Callcenter verdiend niet veel zag ik al...ik krijg nu het minimumloon en dat zie ik bij vacatures ook steeds...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:36

Ik weet van P+R Capelse brug bij Rotterrdam dat parkeren gratis is mits je met je OV doorreist met metro/tram naar het centrum. Neem aan dat er zo wel meer zijn :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:37

Ik zal eens kijken of er een P+R in Amersfoort is. Daar zijn namelijk veel vacatures.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:44

En een avondopleiding doen om zo je kansen te verbeteren? Eentje die je via thuis kunt volgen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:46

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik daar wel discipline genoeg voor heb. :o Ik heb 2 auto immuun ziektes waarbij één van de klachten vermoeidheid is. Dus na 8 uur werken ben ik moe en lig ik de rest van de avond op de bank. Ik weet echt niet of ik nog een avondstudie erbij ga volhouden.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:53

Bellatrix schreef:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ik daar wel discipline genoeg voor heb. :o Ik heb 2 auto immuun ziektes waarbij één van de klachten vermoeidheid is. Dus na 8 uur werken ben ik moe en lig ik de rest van de avond op de bank. Ik weet echt niet of ik nog een avondstudie erbij ga volhouden.


Dat wordt dan inderdaad moeilijk en het laatste wat je wilt is jezelf voorbij lopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:54

Ja idd dat wil ik dus niet. :\

Ik wacht nog even af wat mijn voeten doen...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:55

En werken en leren? Zou dat niet iets voor je zijn? Er zijn opleidingen die echt wel bereid zijn met je mee te denken, anders zou ik het nu ook nooit kunnen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:01

BBL bedoel je? Ik moet wel genoeg verdienen om mijn vaste lasten te betalen...ik werk nu fulltime en dat gaat net. :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18002
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:08

Of werken en een deeltijd studie. De meeste klasgenoten van mij werken 32 uur per week en gaan daarnaast dus naar school. Dat red ik niet, maar ik red 36 uur per week werken dan ook niet. Maar als je met dank aan je opleiding dan wat meer kan verdienen, is 32 uur misschien financieel ook haalbaar.

Uit ervaring weet ik dat ongeschoold werk met een niet zo gezond lichaam meestal niet zo'n hele geweldige combinatie is en het dus de moeite waard is om te investeren in iets anders.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101801
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:14

Ik red het echt niet met 32 uur werken. :n Dan zou ik behoorlijk boven het minimumloon moeten verdienen en dat zie ik niet gebeuren.

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:49

Misschien als facilitair service desk medewerker?


Ik ben ook druk op zoek. Maar vind nog maar weinig dat goed bij mij past. Wil t liefst ook niet te ver weg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:55

Is Apeldoorn voor jou te doen Bellatrix? Ze zoeken bij Fintrex nog nieuwe recruiters voor de nieuwe vestiging die daar opent op 1 oktober.