Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 15:30

Gefeliciteerd kaatje!

Hier woensdag een eerste gesprek, zou voor 40 uur zijn, nou is dit een winkel die alleen de zomermaanden open is dus even goed navragen wat (ivm wel jaarcontract) de bedoeling is in de overige maanden, het andere dichtstbijzijnde filiaal (jaarrond open) is voor mij meer dan een uur reizen..

Donderdag 2e gesprek bij een andere winkel, 40u op jaarcontract. Lijkt me geweldig leuk, klein team en ze verkopen merken die ik ook erg leuk vind!

En nu net belde mijn 'baas' van vorig jaar (paar maanden als bijbaantje gewerkt) dat die volgende maand weer open gaan en of ik nog zou willen werken, mag zelf beslissen hoeveel/hoevaak. Ook leuk, maar dus alleen zomermaanden.

Ben benieuwd. Er lijkt iniedergeval eindelijk schot in de zaak te komen!

(Moet ook wel.. krijg nu al 2 maanden geen uitkering dus leef echt op mn laatste centen op het moment %) )

Wescha
Berichten: 734
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 16:03

Ook ik meld mij graag. Ik had een contract van 7 maanden bij een kinderdagverblijf. Bij het 2e gesprek aangegeven dat ik zwanger was. Was geen enkel probleem. Ruim 3 maanden volledig gewerkt en op de laatste dag van mijn verlof te horen gekregen dat mijn contract niet werd verlengd. Gevraagd of het aan mijn functioneren lag maar daar lag het niet aan.

Ik zoek dus ook weer werk. Verlof is per 26 april afgelopen dus rustig aan op zoek naar wat anders.

Heb diploma's voor bank en verzekeringswezen, boekhouddiploma's en pedagogisch medewerker. Kan dus alle kanten op qua werk :+

Rampshellie
Berichten: 1986
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Duiven

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:41

Hier ook vooruitgang! Gesprek gehad, had een super gevoel, toch een afwijzing omdat ze iemand met ervaring hadden gekozen. Baalde als een stekker, perfecte uren en dagen. Werd ik net gebeld dat ze over die ander niet tevreden waren en of ik maandag langs kon komen :D.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:11

Ik ben al een paar weken achter een soort van sollicitatie aan het lopen. Had me opgegeven voor een inloopochtend voor huiskamerbegeleider maar nog steeds niks gehoord.
Gemaild naar de persoon om te vragen of hij wel goed was ontvangen. Had ik de datum niet doorgegeven. Had ik dacht ik wel gedaan
Gister heeft ze dan gezegd dat ze ging kijken op welke lijst ik sta... nog steeds geen reactie.
De vacature staat wel op de site. Zal ik dan zo solliciteren via de site?

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:31

Morgen mijn eerste week er op zitten. Bevalt goed maar wel 4 lange dagen.van 7:30 tot 17:00 daar in tegen wel op vrijdag om 14:15 vrij. Nu ik eindelijk weer een plek heb, bellen alle uitzendbureaus tegelijk. Wel ga ik vrijdag bij een uitzendbureau langs die mij dringend wil spreken. Dus toch maar even kijken.

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:34

Ga afscheid nemen voor nu aangezien ik vandaag contract getekend heb. *\o/* *\o/* *\o/*

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:36

Heel veel geluk Marcella

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:22

Wat fijn dat je iets gevonden hebt Marcella!

Wat een geluk Rampshellie :D

@Purny: ik zou denk ik gewoon nog eens mailen of bellen om te vragen of ze al weet op welke lijst je staat. Vooral als ze zelf heeft gezegd erop terug te komen, kun je daar denk ik wel gewoon nog eens naar vragen.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:43


purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 11:55

Ik mag op selectie voor lane toewijzer. Eng m'n eerste gesprek in 3 jaar

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:58

Marcella ook gefeliciteerd!!!

Hier zojuist contract getekend. Wel grappig, intentie is vast. Zou mooi zijn, ben hier ooit officieel als eerste grote werk begonnen en nu eindig ik hier misschien ook :')

Huidige collega's waren minder blij. Die moeten mij nu opvangen nu ik morgen voor het laatst ben _O-

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:05

Marcella gefeliciteerd!
Purny succes! Spannend hoor.
Kaatje nu officieel, gefeliciteerd!


*\o/*
2e gesprek ook goed verlopen, ben aangenomen!! Jaar contract voor 40 uur, met intentie om, als het van beide kanten bevalt, met een vast contract verder te gaan.

Wel behoorlijk streng qua presentatie; verplicht (basis-)make-up op, nagels gelakt, (als t bladdert onder werktijd afhalen en verzorgen) kleding&schoenen moeten representatief voor laatste mode zijn (liefst deels uit eigen collectie) en verplicht sieraden dragen...
Doe ik eigenlijk nooit allemaal dus dat wordt even wennen.

Contract begint officieel 1 april, maar ivm drukte van het paasweekend word ik een week eerder ingewerkt.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 14:35

Dymphil jij ook gefeliciteerd!!! Zo te lezen kom je in een winkel te staan?

Josien_

Berichten: 9007
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:15

Gefeliciteerd allemaal!
Ik ken de komende week 5 of 6 gesprekken. Fingers crossed dat daar iets bij zit :D.
Moet voor een gesprek een elevator pitch voorbereiden. Spannend..

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:46

SpeechLess schreef:
Wat fijn dat je iets gevonden hebt Marcella!

Wat een geluk Rampshellie :D

@Purny: ik zou denk ik gewoon nog eens mailen of bellen om te vragen of ze al weet op welke lijst je staat. Vooral als ze zelf heeft gezegd erop terug te komen, kun je daar denk ik wel gewoon nog eens naar vragen.

Dan word dat dus de vierde of vijfde keer dat ik achter een soort van sollicitatie aan moet lopen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:31

kaatje77 schreef:
Dymphil jij ook gefeliciteerd!!! Zo te lezen kom je in een winkel te staan?


Klopt Ja!
Goodies heet het, 2 fysieke winkels en een webshop. Kleinschalig dus, maar ze zijn wel flink aan het uitbreiden qua merken en collecties dus heel leuk!

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:42

Gefeliciteerd allemaal :)

Tis bizar dat ik 5 maanden geleden ineens via hier een andere baan had. En ik ben zo intents gelukkig en dankbaar dst ik dit werk mag en kan doen.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14471
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:12

Even een algemene vraag hier...

Zijn jullie ooit wel eens ingegaan op een afwijzing (waarbij jij denkt, wat is dít voor onzinnige/tegenstrijdige reden met wat de werkgever zelf tijdens het gesprek + proefdag heeft gezegd?)
Ik ben afgelopen vrijdag per e-mail afgewezen met echt een heel tegenstrijdig bericht. Expres niet direct gereageerd aangezien ik al een rot dag had en niet wilde reageren uit emotie... ;) maar nu zit ik er toch aan te denken om even een kort berichtje terug te doen..

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:10

@Cynn: ik heb zelf ook al gedacht om te reageren op een afwijzing, maar uiteindelijk heb ik nog nooit gedaan. Al denk ik wel dat het nuttig kan zijn om te weten waarom je precies afgewezen bent. Misschien komt omdat ik iets op een verkeerde manier zeg waardoor het verkeerd overkomt.

Ik heb zojuist gezien dat ik geslaagd ben voor een test. Nu nog afwachten hoe de andere kandidaten het gedaan hebben, want enkel de eerste 2 krijgen een job.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:28

Cynn schreef:
Even een algemene vraag hier...

Zijn jullie ooit wel eens ingegaan op een afwijzing (waarbij jij denkt, wat is dít voor onzinnige/tegenstrijdige reden met wat de werkgever zelf tijdens het gesprek + proefdag heeft gezegd?)
Ik ben afgelopen vrijdag per e-mail afgewezen met echt een heel tegenstrijdig bericht. Expres niet direct gereageerd aangezien ik al een rot dag had en niet wilde reageren uit emotie... ;) maar nu zit ik er toch aan te denken om even een kort berichtje terug te doen..

Ja ik :')
Was de perfecte functie die geheel bij mij aansluit via uzb. Echter hebben ze mij nooit voorgesteld of benaderd. Dus zelf gereageerd via de link en later via uzb een mail dat deze functie net ingevuld was(stond 4 maand open) heb daarop gereageerd dat ik het wel erg vreemd vind dat ze mij nooit op de hoogte hebben gehouden van deze vacature. Nooit geen reactie op gehad en ook nooit meer wat van dat uzb gehoord :?
Mijn idee: ze doen er niks mee....

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 10:47

Ik ben aangenomen. Zojuist een telefoontje gekregen dat ik erbij ben. Ik ben zo blij. Startdatum is 1 mei, dus nog tijd genoeg om alles rond de kids te regelen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 15:39

Overigens heb ik nu nog steeds niks gehoord van het bedrijf. Wil expres niet bellen aangezien ik dan denk ik niet vriendelijk blijf. Vind dit meer dan asociaal.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 18:08

Ik zag vandaag een ontzettend leuke vacature voor bij komen, dus weer even in de pen geklommen voor een mooie brief. Wat ik alleen jammer vind is dat ze er een foto bij vragen. Het is een administratieve functie en niet als model, dus snap het niet helemaal waarom ze om een foto vragen.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:45

@purny: niet leuk dat ze niets laten horen. ik vind het ook moeilijk om zelf op te bellen om te vragen of ze al iets beslist hebben. Mij stemt het meestal niet echt hoopvol als ik niets hoor. Maar als ze willen dat je daar begint te werken dan zullen ze je toch laten weten.
Ik vraag nu altijd op gesprek wanneer ik een antwoord/beslissing mag verwachten.
@bridgetF: zelf zou ik geen foto meesturen, onlangs heeft iemand mij gezegd dat zelfs je geboortedatum niet in je CV mag staan, aangezien er niet op leeftijd gediscrimineerd mag worden.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 20:55

Nele80 schreef:
@bridgetF: zelf zou ik geen foto meesturen, onlangs heeft iemand mij gezegd dat zelfs je geboortedatum niet in je CV mag staan, aangezien er niet op leeftijd gediscrimineerd mag worden.


Op zich heb je daar gelijk in, maar als ik geen foto mee stuur, terwijl ze er wel om vragen in de vacature, verlaag je dan niet je kans op deze baan?