Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:06

idinn schreef:
Is Apeldoorn voor jou te doen Bellatrix? Ze zoeken bij Fintrex nog nieuwe recruiters voor de nieuwe vestiging die daar opent op 1 oktober.


Wat houdt die functie precies in? :=

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:20

Ik hoor zojuist dat er meer vrouwelijke buschauffeurs gezocht worden.

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 18:42

Ik heb je een pb gestuurd Bellatrix!

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:31

Ik ga even rustig nadenken over werk dilemma's.

Werkgever 1 contact 4 uur per periode en te weinig uren. En werk ik regelmatig 6 dagen om aan genoeg uren te komen.

Werkgever 2 "0-uren contract" maar zou ik nu 100 uur kunnen werken in 2 weken (8 uur per dienst en zou dan 4/5 dagen kunnen werken).

Maar als alles doorgaat bij de politie zou het bij werkgever 2 ook maar tijdelijk zijn. Zou contract 2 jaar zijn en uren kan ik kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:03

Als werkgever 1 te weinig uren zijn en veel teveel dagen om maar iets aan uren te hebben, zou ik dat sowieso niet doen..

Nou.. het lijkt me eindelijk weer wat mee te zitten. Ik ga komende 2 maanden letterlijk om de hoek werken. En degene van het uzb had nog wel wat interessante lijntjes voor mij bij andere bedrijven om uit te gooien. Daarbij van dit bedrijf nu krijgt hij de toekomstige projecten deze week binnen. Dus kan gelijk kijken wat daar voor passends bij zit. En wie weet wat er verder nog in zit..

Geeft ook gelijk weer motivatie om mijn thesis verder te schrijven..

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 11:39

Ik weet niet echt of ik deze vraag mag stellen hier, maar een nieuw topic openen vind ik persoonlijk een beetje onzin....

Voor een opdracht op school ben ik op zoek naar iemand of meerdere mensen die HRM hebben gestudeerd en hier ook in werkzaam zijn. De opdracht houd in dat ik iemand een aantal vragen moet stellen en deze dan ga verwerken en hier een klein verslag over schrijf.

Is hier iemand die mij zou willen helpen?

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:29

Ik heb a.s donderdag arbeidsvoorwaardengesprek bij een bedrijf! Nu zit ik alleen met een dilemma. Online is dezelfde vacature erop gezet, voor 2 fte, met twee standplaatsen. Nu heeft alleen eigen lijk 1 van die standplaatsen mijn voorkeur voor de standplaats waar ik voor aangenomen ben (scheelt zon 1.5 tot 2 uur reistijd per dag) Nu wil ik dus wel vragen naar wat de mogelijkheden hiervoor zijn, maar weet niet of t handig is om deze vraag vooraf telefonisch te vragen of tijdens t voorwaardengesprek zelf. Het zal waarschijnlijk om een ander team gaan, maar dat maakt mij niet uit natuurlijk. Denk alleen dat dit namelijk wel enigzins overleg nodig heeft. Maar ik wil ook niet mezelf voor mn kop stoten door dit vooraf te vragen. Wellicht komt t dan over van, je wilt toch niet 100% ervoor gaan.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:43

Ik zou het in het gesprek aankaarten dat je op hun site hebt gezien dat er nog een functie dichter bij jou is. Wat kunnen zij voor jou betekenen hierin. En dan moet je niet zeggen dat je deze niet wilt. Maar dat het qua reistijd iets praktischer is ;)

In ieder geval heel veel succes!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 13:55

Ga het op deze manier inderdaad doen. Was ook mijn 1e gedachte, maar werd aan het twijfelen gebracht.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:40

1 november begin ik bij mijn nieuwe baan! Niet de locatie dichterbij huis, maar goed. Ze zijn gelukkig onwijs flexibel met het werken. Dus uiteindelijk kwam het er op neer dat ze twee dagen in de week willen hebben dat je aanwezig bent op kantoor en de rest mag je het zelf een beetje weten. Uiteraard pas zodra ik zelfstandig kan werken, anders heeft het geen zin haha. Dus de eerste paar maanden zal even bikkelen zijn, maar daarna zou ik ook wel wat dagen thuis kunnen werken of in ieder geval dichter bij huis!

Anoniem

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:23

Oh dat klinkt prima! Zodra je goed bent ingewerkt de vrijheid om thuis te kunnen werken. Is wel erg fijn.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 17:28

Dat is fijn!

Hier is het alweer een jaar geleden dat ik aangenomen werd en ontslag nam. Tijd vliegt en wat heb ik een mooi en bijzonder werkjaar achter de rug :+:

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:16

Ik mag me denk ik binnenkort ook weer melden als werkzoekende. Na verschillende ellendige banen eindelijk een leuke baan gevonden, leuke collega’s, fijne werksfeer en prima voorwaarden. Komt er een reorganisatie aan -O- . Zelfs het hele voortbestaan van het bedrijf is in gevaar. Grote kans dus dat de ellende van zoeken, solliciteren en hopen dat je op een fijne plek terecht komt opnieuw begint... Zó de balen van de situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 18:23

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-22 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:38

Iemand nog op zoek naar een uitdagende functie bij een staal productie bedrijf.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:39

njcgregoor schreef:
Ik meld me hier ook maar eens. Nu druk aan het solliciteren. :)

Welke richting zoek je wat?

Ik ben ook weer onderweg naar een gesprek. Je komt nog eens ergens, alleen jammer dat ik geen tijd had er een dagje weg van te maken.

Wilde wachten met nieuwe gesprekken tot na afstuderen (december). Maar werd benaderd via linkedin, dus daar zeg ik dan geen nee tegen uiteraard.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 10:46

Ik was aardig ver gekomen in een sollicitatie procedure voor een leuke functie. 13 sollicitanten en ik zat uiteindelijk bij de laatste twee. Maar helaas ben ik het niet geworden, want de andere kandidaat had de technische papieren die ik miste, hoewel ik meer ervaring heb.

Nu, 2 weken later, wordt ik gebeld door de bedrijfsleider van dat zelfde bedrijf (voicemail want ik zat in de auto en herkende het nummer niet), hij wil mij graag spreken... Toevallig krijg ik weer zijn voicemail toen ik terug belde...

Ik ben toch wel erg benieuwd wat hij wil bespreken. Het is mega frustreren dat ik dat nu niet weet.

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:18

Dan zou het kunnen dat de andere het toch afgeketst heeft en dat je het toch geworden ben. Zelf ook een keer mee gemaakt en was blij verrast.

Zo en heb bij de politie gesolliciteerd ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:50

Yes! Ze bieden mij een andere functie aan! De bedrijfsleider baalde als een stekker dat hij mij had laten gaan, hij heeft 2 weken flink zitten prakkeseren hoe en wat, want hij had er verder een heel goed gevoel bij (en ik ook). De functie die ze me nu aanbieden is er eentje met nog meer uitdaging, de functie is nieuw in het bedrijf en ik wordt helemaal vrolijk van het idee. Ik heb er officieel de papieren er niet voor, maar ze zijn er van overtuigd dat ik de juiste persoon ben voor de functie en ik kan waarschijnlijk meteen een opleiding erbij gaan volgen. Vrijdagmiddag gaan we brainstormen over hoe hij de invulling van de functie ziet en wat mijn ideeën daarbij zijn. Als we het overeen kunnen komen en ze bieden goede voorwaarden, dan ga ik er absoluut voor!

Marcella

Berichten: 36731
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:20

Helemaal top dus en een goede indruk achter gelaten dus. *\o/* :j

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 13:33

Ik heb precies hetzelfde gehad, maar ik had inmiddels al een ander aanbod liggen/geaccepteerd :+. Fijn dat het voor jou anders uitpakt haha.

Ik had gesolliciteerd voor een hele leuke functie, maar tweede keus vanwege te weinig ervaring. Toen ze belde hadden ze misschien wat anders, maar daar waren ze nog niet heel ver mee met vormgeving en kijken of er budget voor vrij gemaakt kon worden etc, dus best onzeker of het zou lukken ja of nee. Maar ik had tijdens het gesprek al aangegeven dat ik ook het aanbod al had liggen (dus dat er bij de beslissing sowieso al enige haast geboden was). Dus vrijdagochtend had ik definitief ja gezegd tegen het aanbod dat ik al had liggen, wordt ik afgelopen maandag gebeld dat ze het snel kunnen regelen met die ''nieuwe'' functie. Besloten om het uiteindelijk niet te doen. Deels omdat ik het echt niet eerlijk vond naar mijn nieuwe werkgever, en ook omdat de functie die ik nu ga doen, vakinhoudelijker toch interessanter is voor de toekomst! Want ik miste volgens hun juist de ervaring op het gebied waar ik nu een volledige functie in ga vervullen.

Stiekem hoop ik dat ze een beetje spijt hebben dat ze mij niet voor de oorspronkelijke functie wilde :+
Geloof dat ik nog nooit zo enthousiast was geweest voor een functie als deze en dit ook wel had laten merken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:33

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-22 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesemuisje

Berichten: 3087
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:02

ik had maandag gesprek voor twee functies die openstonden.. maar werd dinsdag gebeld, niet geworden.. te weinig ervaring |o

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:28

Ik heb dus bij een bedrijf 2 keer een gesprek gehad. Was allemaal heel positief en ik zou terug gebeld worden.. ik hoorde maar niks dus zelf even contact opgenomen en toen gaven ze ook als reden dat ik te weinig ervaring had. Hadden ze in dat eerste gesprek ook al kunnen zien toch :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 06:48

Altijd een beetje jammer.. maar aan de andere kant: ondanks geen ervaring was je WEL uitgenodigd en genoeg andere mensen (met vast sommige wel ervaring) juist niet. Zo mag je ook best denken! Ookal is het het meest stomme excuus waarom je bent afgewezen om te horen. Want als elk bedrijf zo denkt ga je er als starter nooit komen..

Daphara, super tof! Hopelijk komen jullie eruit qua voorwaarden.

Als goed is gaan ze me voorstellen bij het bedrijf. Ben heel benieuwd. Mochten ze me uitnodigen ga ik echt een hele studie verrichten van de website en functie en met een hele stapel vragen die kant uit :+