Nog meer mensen die willen studeren in Zweden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

f10j

Nog meer mensen die willen studeren in Zweden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 23:44

Hoihoi,
ja ik weet het ik ben nog maar 16, maar ik wil echt heel graag in Zweden gaan studeren. Ik kom al jaren lang ieder jaar in Zweden en wat een heerlijk land is dit toch <3 In juli ga ik voor het eerst zonder mijn ouders naar Stockholm. Zelf volg ik ook cursussen Zweeds naast mijn opleiding, omdat ik de studie wel in het Zweeds wil gaan volgen. Ik volg nu de opleiding dierverzorging niveau 4, maar hier wil ik echt mee stoppen vind het niet erg leerzaam om eerlijk te zijn. :( Ik denk dat ik nu iets in de zorg wil gaan doen zoals verpleegkundige. In zweden wil ik graag het Röntgensjuksköterprogrammet of sjuksköterskeprogrammet gaan volgen. Ik moet alleen nog wel uitzoeken of ik dit kan volgen met een niveau 4 verpleegkundige diploma.
Zijn er mensen die al in Zweden hebben gestudeerd om me tips te geven?
Of mensen die ook in Zweden willen gaan studeren?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:24

Ik heb een poosje sjuksköterska gedaan in Jönköping (wel in het engels, verkijk je echt niet op het lessen volgen in het Zweeds), dus ik kan je misschien wel wat vertellen? Wat wil je precies weten?
Heb je al je niveau 4 diploma verpleegkundige of ga je dat dan eerst hier doen?

Kaus

Re: Nog meer mensen die willen studeren in Zweden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 21:27

Ik wil heel graag filosofie of criminologie studeren in Zweden! :D Later wil ik ook graag in Zweden wonen en werken.
Mijn moeder en stiefvader zitten er over te denken om naar Zweden te emigreren. Ik hoop dat ik dan eerst met hen mee kan en dan mijn eigen leven daar op opbouw.

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 20:18

Ik ga volgend jaar beginnen met verpleegkundige niveau 4. Kun je gewoon met dit diploma sjuksköterska doen? En hoe ben jij aan een woning gekomen?
Ik weet dat het moeilijk word om het in het Zweeds te volgen, als ik echt niet op dat niveau kom ga ik het zeker in het Engels volgen.
@kaus
Wat leuk dat je ook in Zweden wil studeren. Mijn ouders zouden ook graag naar Zweden willen emigreren! leuk zeg!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:07

Ik denk (maar dat weet ik niet zeker) dat je je diploma niveau 4 kan laten omzetten naar undersköterska, dat zou je even moeten opzoeken. In dat geval kan je een verkort traject volgen om sjuksköterska te worden. Ik heb gewoon een kamer via de universiteit gekregen, daar kan je je voor inschrijven. Je kan ook zelf via facebook e.d. kamers vinden, maar ik vond dit de makkelijkste optie voor een stad die ik totaal niet kende (en je gaat ook niet zomaar even langs om wat kamers te bekijken vanuit Nederland). Via de uni wist ik zeker dat het in orde zou zijn.

Zweeds moet je echt wel al een redelijk niveau hebben. Ik had thuis al een taalcursus gedaan, maar ik had nog echt wel moeite met de Zweedse lessen. Ik kon het wel volgen hoor, maar het kostte me enorm veel energie. Als ik thuiskwam van school of stage moest ik eerst even een uurtje slapen voor ik weer wat anders kon doen. Dat had ik met Engels helemaal niet