Gewichtsconsulent of lifecoach Thuisstudie, nha of laudius?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Gewichtsconsulent of lifecoach Thuisstudie, nha of laudius?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 17:04

Hoi,

Al dagen ben ik aan het overwegen welke Thuisstudie ik zal gaan doen naast mijn huidige werk in de gehandicaptenzorg.
Ik denk aan gewichtsconsulent. Voeding vind ik interessant en het is iets heel anders dan ik nu doe.
Ook overweeg ik de opleiding tot lifecoach, dit is ook deels herhaling van mijn SPH diploma.

Met beide zou ik een eigen praktijk kunnen starten.

Als laatste wil ik kiezen tussen nha of laudius, wat zijn hier de ervaringen mee.

Waar denken jullie dat meer vraag naar is en wat zou leuker op het cv staan. Iets compleets nieuws of wat nieuwe dingen met ook wat herhaling.

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen in een richting.

Alvast bedankt!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Gewichtsconsulent of lifecoach Thuisstudie, nha of laudius?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:07

Lifecoach bij de NHA stelt erg weinig voor, het is ook allemaal schriftelijk, je wordt bijvoorbeeld niet beoordeeld op gesprekstechniek, terwijl dat toch een groot deel van het werk van een coach omvat. Sowieso ben ik absoluut tegen online coachingsopleidingen, om die reden. Coachen is een praktijk gebeuren, dat leer je niet uit een boekje. Laudius weet ik niet wat die heeft, maar lifecoach via NHA zou ik echt zonde van het geld vinden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:16

Waarom wil je deze opleiding(en) volgen?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 17:27

RoodZonnetje schreef:

Omdat ik graag nog meer wil leren,liefst iets anders dan de gehandicaptenZorg.
Ik werk wel graag met mensen, vind het leuk om te zien wat mensen bezighoud en ik vind voeding interessant.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 17:28

Lalidan schreef:
Lifecoach bij de NHA stelt erg weinig voor, het is ook allemaal schriftelijk, je wordt bijvoorbeeld niet beoordeeld op gesprekstechniek, terwijl dat toch een groot deel van het werk van een coach omvat. Sowieso ben ik absoluut tegen online coachingsopleidingen, om die reden. Coachen is een praktijk gebeuren, dat leer je niet uit een boekje. Laudius weet ik niet wat die heeft, maar lifecoach via NHA zou ik echt zonde van het geld vinden.

Heb je deze opleiding zelf gedaan?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:32

Ik heb de proefversie destijds in huis gehad en contact gehad met docenten. Maar besloten het niet te doen en verder te kijken. Er zijn zo ontzettend veel coachingsopleidingen, met veel meer praktijkgebeuren erin. Keuze was snel gemaakt.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 17:38

Lalidan schreef:
Ik heb de proefversie destijds in huis gehad en contact gehad met docenten. Maar besloten het niet te doen en verder te kijken. Er zijn zo ontzettend veel coachingsopleidingen, met veel meer praktijkgebeuren erin. Keuze was snel gemaakt.

Heb je uiteindelijk wel wat anders gedaan? Ben benieuwd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 17:47

Ik heb uiteindelijk een cursus in Groningen gedaan, maar dat bedrijf zit er niet meer. Maar er waren toen best veel die wat mij betreft in aanmerking kwamen.
Ter aanvulling ben ik later bij www.innersteps.com dingen gaan volgen. Als je geïnteresseerd bent in natuurcoaching, vind ik dat wel een aanrader. Als je echt een andere kant op wil heb je er minder aan (hoewel een andere invalshoek nooit kwaad kan natuurlijk).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 21:13

eroslover schreef:
RoodZonnetje schreef:

Ik werk wel graag met mensen, vind het leuk om te zien wat mensen bezighoud en ik vind voeding interessant.

Wil je er alleen meer over leren of er ook in werken? In het laatste geval zou ik ervoor waken niet te veel geld uit te geven gezien de baankansen. Duurdere cursussen zou ik pas doen wanneer je klanten hebt :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-14 22:27

RoodZonnetje schreef:

Ik werk wel graag met mensen, vind het leuk om te zien wat mensen bezighoud en ik vind voeding interessant.[/quote]
Wil je er alleen meer over leren of er ook in werken? In het laatste geval zou ik ervoor waken niet te veel geld uit te geven gezien de baankansen. Duurdere cursussen zou ik pas doen wanneer je klanten hebt :)[/quote]
De bedoeling is wel om te er in te werken of zelf wat op te zetten. maar wel naast mijn werk in de gehandicaptenzorg.