Portfolio maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Portfolio maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 16:44

Hoi iedereen!

Ik zit in het 2e jaar van mijn opleiding en nu ben ik bezig met de voorbereidingen van stage. Hier hoort een portfolio bij! Ik doe een ontwerpopleiding (Landscape Design), en was benieuwd of dat er hier meer mensen ervaring mee hebben.
Wat ik er in ga stoppen weet ik wel, ik heb alleen een beetje moeite met het inleidend stukje. Wat zet ik hier allemaal in?
Wie ben ik? Heb ik als eerste deel, maar dan? Waar om ik deze opleiding gekozen heb? Of een motivatiebrief? Mijn visie?
Ik hoopte dat hier misschien iemand was met tips en tricks :)

Anoniem

Re: Portfolio maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 16:47

Zijn er niet gewoon bepaalde regels / beoordelings criteria waar je je aan moet houden?

Ik ben ook met mijn portfolio bezig maar mijn inleiding hou ik altijd kort en bondig. Wie ik ben, wat ik wil etc wordt namelijk verderop uitgelegd.

Ik heb naast mijn portfolio een pop en leg dus in mijn inleiding uit waar ze die kunnen vinden en verder ook hoe mijn portfolio in elkaar steekt.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-14 16:57

Nee, dat is niet de bedoeling bij ons. Het is de bedoeling dat je laat zien wat je allemaal gemaakt hebt, wat je allemaal kan en hoe creatief jij bent. Het zijn dus vooral plaatjes/tekeningen/plankaarten die er in komen. Qua projecten weet ik allemaal al wat erin komt, ik heb dus alleen moeite met het begin.

Tot nu toe is dit mijn inhoudsopgave:
Over mij
 Wie ben ik?
 Mijn visie
 Currucilum vitea

Projecten
 Abstracte private tuin
 Modern landgoed
Skills
 Adobe
 Illustrator
 Photoshop
 InDesign
 Arcgis
 Autocad
 SketchUp
 Maquettes
 Tekenen

Fotografie

Per project laat ik wat dingen zien, en per skill ook nog 2 plaatjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 18:49

Maar jij vroeg toch naar hoe je inleiding eruit moest zien? Maar dat is je voorwoord en dat is bijna altijd n kort verhaal over het werkstuk. Maar misschien begrijpen wij elkaar dan verkeerd.