Goed, het is allemaal maar ingewikkeld.
Ik ben er dus een jaar geleden gekomen omdat ik thuis om verschillende redenen geen thuis voor mij was. Grootste punt was dat ik een vaderfiguur miste.
Deze heb ik nu gevonden, bij dit 'pleeg'gezin. Ik doe heel veel dingen samen met mn 'pleeg'vader. Ik melk 's avonds altijd met hem, en zo zijn er nog wel dingen die we samen doen. Het voelt heel vertrouwd, iets als een vader-dochter band die ik nooit gehad heb. Ik heb eigenlijk nooit iemand gehad bij wie ik me zo gelukkig voelde, bij wie ik zo mezelf kon zijn. Ik werd gepest op school en thuis was ik het zwarte schaap. Ouders hadden het te druk met zichzelf en de anderen om aandacht aan mij te geven.
Hij heeft zelf ook aangegeven dat hij het moeilijker vind dan mn pleegmoeder, met haar heb ik ook wel een band maar toch een stuk minder. Komt ook omdat ik met mn eigen moeder nog wel redelijk om kan gaan.
Maar goed, ik moet nu dus voor de doordeweekse dagen een eigen plekje gaan zoeken. Mijn hoofd zit vol met vragen, ik heb nauwelijks tijd gehad om te 'verwerken' want deze week was ik eigenlijk iedere dag aan het helpen bij een wedstrijd. Vooral nu (ben alleen op dit moment) kan ik zo in tranen uitbarsten. Ik zit nog met zoveel vragen, waar hun ook geen concreet antwoord op weten.
Elke dag melken, dat vind ik heerlijk, maar dat kan straks dus niet meer iedere dag.
Elke avond even alleen met mn pleegvader tv kijken, heerlijk, maar dat kan dus straks niet meer.
Deze twee dingen vind ik eigenlijk het allerergst.
Ik bedoel, als er wat was kon ik met hem praten. Als ik het eerste uur vrij was van school kwam ik hem helpen. Maar dat kan straks niet meer.
Al zou ik pas over een jaar weg 'moeten', ik denk er nu ieder uur aan hoe dit straks allemaal moet.
Ik begon me weer gelukkiger te voelen, school ging beter, heb verschillende therapieen om dingen te verwerken... En nu dit. Een klap in mn gezicht.
Ik wil eigenlijk helemaal niet op kamers, ik wil een keuken/badkamer liever niet met anderen delen. Maar als ik er dan aan denk dat ik dan elke avond alleen zit, alleen ben 's nachts, dat maakt me bang.
Allerlei rare gedachtens, gevoelens gaan er in mij om. Het is zo irritant. Het ene moment stop ik het diep weg in een hoekje, het andere moment denk ik er even aan en loop ik te janken.
Pft, lang verhaal.