Bedrijfsnaam verzinnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Bedrijfsnaam verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 00:54

Voor studie moet ik een bedrijf bedenken en daarbij hoort een passende naam. Alleen: hoe kom ik op een goede bedrijfsnaam?
Vandaar dat ik heel benieuwd ben naar mensen die een eigen bedrijf hebben (gehad): hoe kwam je op de naam en heb je ooit naamsverandering ondergaan en wat zou je de volgende keer anders doen? Of ben je nog steeds tevreden?
Brand alsjeblieft los :D

Hes_Han

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:33

Hhilde schreef:
Voor studie moet ik een bedrijf bedenken en daarbij hoort een passende naam. Alleen: hoe kom ik op een goede bedrijfsnaam?
Vandaar dat ik heel benieuwd ben naar mensen die een eigen bedrijf hebben (gehad): hoe kwam je op de naam en heb je ooit naamsverandering ondergaan en wat zou je de volgende keer anders doen? Of ben je nog steeds tevreden?
Brand alsjeblieft los :D

wat nog wel eens wil helpen en wat ik vaak doe als ik een naam nodig heb voor iets: de dingen die over je bedrijf gaan in het latijns zetten. kunnen hele leuke namen uit komen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:36

Mag een aankomend bedrijf ook? :P
Waar mensen in mijn branche veelal hun eigen naam gebruiken, ga ik een originele, licht komische, vak gerelateerde naam nemen zodat ik al gauw herkenbaar ben en blijf. Ik kan dus nog niks zeggen of ik tevreden ben of niet, maar bij de enkele mensen die hem weten valt hij goed in de smaak.

NAIWHL

Re: Bedrijfsnaam verzinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 10:11

Kies een naam die je niet hoeft te spellen als je een e-mail adres oid door moet geven.
Latijnse namen zijn mooi, maar niet altijd even praktisch. Mensen weten niet altijd hoe ze het moeten uitspreken of schrijven.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 13:51

xSCWx schreef:
Mag een aankomend bedrijf ook? :P
Waar mensen in mijn branche veelal hun eigen naam gebruiken, ga ik een originele, licht komische, vak gerelateerde naam nemen zodat ik al gauw herkenbaar ben en blijf. Ik kan dus nog niks zeggen of ik tevreden ben of niet, maar bij de enkele mensen die hem weten valt hij goed in de smaak.

Tuurlijk! Leuk :D Ben wel benieuwd nu, haha.

NAIWHL schreef:
Kies een naam die je niet hoeft te spellen als je een e-mail adres oid door moet geven.
Latijnse namen zijn mooi, maar niet altijd even praktisch. Mensen weten niet altijd hoe ze het moeten uitspreken of schrijven.

Dat is wel slim inderdaad, dankjewel voor de tip :D

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 13:53

Om je in te kunnen schrijven bij de KvK moet de naam ook duidelijk te linken zijn aan wat je aanbiedt...
Origineel, duidelijk en niet te moeilijk.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:05

Waar ik op gelet heb bij het kiezen van een naam was dat die nog niet bij de kvk bekend was, ook niet dat er iets heel erg op leek. Daarnaast dat de domeinnaam nog beschikbaar was. Dat bleek niet zo makkelijk te zijn want alle namen die ik bedacht bleken al te bestaan. En ik vond het belangrijk dat je naam al weergaf wat je doet.

Het heeft een hele poos geduurd en na veel getwijfel toch voor mijn huidige naam gegaan ook al was het zeker niet mijn eerste keus!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:07

Ik weet niet of het telt, maar met school moesten wij een eigen bedrijf oprichten voor vier maanden. Met dit bedrijf handelden we in kaarsen, en licht in het bosnisch (of een andere oost-europese taal) was Argia. Heel veel met Google Vertaler gespeeld (:

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:14

Ik heb sinds ruim 6 jaar mijn eigen logistieke bedrijf. Toen ik daarvoor de naam ging bedenken wild ik duielijk aangeven daarmee waar het bedrijf voor zou staan.

Het is geworden: Agrishipping :D (vluit: Agricultural Shipping Services)

Logistiek (shipping) gericht op de agrarische sector (Agri)

Mooi Logo laten ontwerpen en een professionele wedsite (www.agrishipping.nl)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 14:25

Ik zou graag de naam zeggen maar dit doe ik niet ivm. het mogelijk inpikken van de naam, wat ik echt niet wil :D maar ben er zelf ook heel enthousiast over. (En dat maakt het des te moeilijker om het geheim te houden maar ik moet verstandig zijn :D)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 18:26

Ik blijf het lastig vinden..

Iemand misschien ideeën? Het gaat om een speel-o-theek voor honden. Ik wil denkspellen voor honden verhuren aan hondeneigenaren. Het mogen ook meerdere woorden zijn en dat er een afkorting uitkomt..